Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Sista dagen
fredag 15 februari 2019 - Phuket

Gårdagens bio var riktigt trevlig, kul att nästan alla kunde se bion förutom Dennis. Filmen vi såg heter Alina ,Battle Angel. Riktigt bra Si-fi film.Som "Huvudkaraktär" har Vi han Chrisffoer Waltz eller vad han nu heter, han spear i många bra tidigare filmer som Tarantino har gjort.Tycker

Dag 4: Ao Nang
fredag 15 februari 2019 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Dagen började runt samma tid som igår, vid 11. Åt frukost på ett närliggande café, blev pannkakor med sirap, banan och kokos.     Resten av eftermiddagen gick ut på att ligga vid stranden, men efter ett tag fick jag ge mig det var helt enkelt för varmt. Istället gick jag längs

Den långa vägen hem
fredag 15 februari 2019 - Istanbul, Turkiet

Som det A barn vi har vaknade Lawa 2 minuter innan klockan ringde 04.30. Hade ätit och levererat i blöjan inom kommande halvtimme och var redo för avfärd. Incheckningen gick över förväntan. Vi hade förväntat oss motstånd mot vårt moderskepp till barnvagn, precis som i San Fransisco. Där

Hermanus GK
fredag 15 februari 2019 - Hermanus, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

I går besökte vi Grotto Beach och unnade oss en lat dag på stranden. Men vilken strand! Härlig vit sand, enormt bred och mer än en mil lång! Vi hyrde solstolar och parasollet. Förhållandevis dyrt, 150 Rand (90 SEK) för en stol o en parasoll. Fastän där var en del del människor kände vi

Hikkaduwa
fredag 15 februari 2019 - Ambalangoda, Sydprovinsen, Sri Lanka

Vi har nog inte sagt så mycket om personalen på hotellet. De är alla väldigt trevliga och hjälpsamma, och problemen i köket härom kvällen är spårlöst borta. Men nåt var det just den kvällen. Hur som helst, bakom ett stort skrivbord i entrén sitter en lite mer finklädd ung man och han

Solveig Högberg
SollanBo i Rundresa på Sri Lanka!
Senast aktiv - från Sri Lanka
Dag 7 - Petit Tabac och Union Island
lördag 9 februari 2019 - Saint Vincent och Grenadinerna

Jag gick upp i tid för att stick ut på en snorkeltur. Målet för dagen var att försöka se rockor och helst få en sån som jag såg igår på bild. Solen hade nästan precis gått upp när jag hoppade i vattnet vid sju på morgonen. Det var en väldigt produktiv snorkeltur. Jag såg massvis

Matthias Svegbrant
Zveg i Snesegling i Karibien
Senast aktiv - från Fort-de-France Bay, Martinique
Stulna morötter
fredag 15 februari 2019 - Bondi Beach, New South Wales, Australien

Efter en noggrann shoppingrunda i den stora mataffären, där maten kostar ungefär som i Sverige, packar vi oss hemåt på torsdagskvällen och äter vår middag i hostelets matsal. Ganska slut efter vår vandring längs med stränderna här, som en man i köket imorse kallade en av världens

Mysig ö
fredag 15 februari 2019 - Koh Mak

Vi hyrde moppar under två dagar för att kunna se ön. Den är så liten så man tar sig lätt runt på mopederna. Det finns stränder lite här och där och även vägar lite här och där och ibland slutar de bara rätt som det är en bit in. Inte så bra skyltat så man lär känna ön rätt

Dag 9 - St Vincent - Bequia - Port Elizabeth
måndag 11 februari 2019 - Saint Vincent och Grenadinerna

Idag gick vi upp lite innan åtta, käkade frukost vid åtta. Vi seglade norrut mot ön Bequia. Denna segligen var inte heller så lång så vi kom in till Port Elizabet till middagstid. Vi käkade lite lunch och chillade på båten innan vi blev inkörda till stan med dingen. Vi gick längst med

Matthias Svegbrant
Zveg i Snesegling i Karibien
Senast aktiv - från Fort-de-France Bay, Martinique
Hej då Thai, för denna gång 🌞
torsdag 14 februari 2019 - Phuket, Thailand

Lawa vaknade som vi trott mycket tidigt och fick sin välling. Vid 7 somnade hon dock och så även vi, och vaknade alla vid 9! När hände det!Efter en härlig frukost på hotellet slappade vi och badade i poolen. Något sega och många tankar om hur tusan vi ska packa, jämfört med när vi åkte

Lägenhetsbyte 🏡

Om du vill bo billigare, större eller närmare jobbet så kan du ta hjälp av sajten BytBostad för att göra ett lägenhetsbyte.

Lägenhetsbyte

Länken öppnas i ett nytt fönster