Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Poolbio
måndag 22 oktober 2018 - San Diego, Kalifornien, USA

Vilken härlig morgon vi hade, jag kontaktade Turkish Airlines då de har bokat om vårt flyg mellan Phuket och Istanbul så att vi anländer en timma efter att flyget till Göteborg gått. Du får kontakta resebyrån sa det. Resebyrån svarade så klart i Indien. "Sorry, can not help" inga flyg

Cable Car
måndag 22 oktober 2018 - San Francisco, Kalifornien, USA

Cable Car är ett måste i SF å efter 1 timmas köande (gott om underhållning av gatumusikanter av växlande kvalite) var det så dags att få åka uppför kullarna och ner mot Fishermans Warf. Ett benstärkande promenad uppför Lombard st och Crooced Steet. Under vägen ner mot Pier 39 passerade

Kerstin & Jonny Andersson
Kreja i Global Tour
Senast aktiv - från San Francisco, Kalifornien, USA
Sat naving to Takachiho and losing Piggy -nearly ! Part 1
söndag 21 oktober 2018 - Takachiho, Miyazaki prefektur, Japan

Setting off early Sunday morning with Mana driving her BMW and the Japanese special SatNav set for Takachiho Gorge was an interesting experience - specially as after finally hitting the Express Toll Way after nearly 1 hour - me thinking but we are going north not south - and then passing a sign

Dag 3 - Dourodalen - Porto - Lissabon
lördag 20 oktober 2018 - Lissabon, Sintra, Portugal

Vi gick även idag upp runt åtta, vi chillade på rummet innan vi tog den långa vandringen till matsalen där vi avnjöt en mycket bra frukost. Efter frukosten gick vi en runda i vinodlingen. Så fint med alla dessa rader efter rader med vinrankor. Man vandrade på gångar mellan de olika

Matthias Svegbrant
Zveg i Portugalien vin-o-climb
Senast aktiv - från Lissabon, Sintra, Portugal
Framme i Medellin
lördag 6 oktober 2018 - Medellín, Antioquia, Colombia

Framme i Medellin och på barnhemmet Jucum. Gott att möta Jakob och att vara tillbaka i den eviga vårens stad. Känns bra att möta många goda vänner och visa Helena det som är en stor del av mitt hjärta.Besök i en kyrka och ett köpcentrum med lunch på Crepes and Waffles. Kvällen

Anders Hagström
raphen i Sydamerika
Senast aktiv - från Quito, Pichincha, Ecuador
Fredag/lördag 19-20 oktober
söndag 21 oktober 2018 - Phoenix, Arizona, USA

B: Sov som en stock första natten hos Jenny. Frukost och sedan iväg till Jennys kickboxningsträning. En sport som Jenny utövar många gånger per vecka. Kul att se. Lite svettigare än min seniorgympa och jägarvilan ingick i stretchingen på slutet.Passade på att tvätta och på en timma var

Eric Lund
sm0jsm i USA 2018
Senast aktiv - från Phoenix, Arizona, USA
Nagra landtransporter senare...
söndag 21 oktober 2018 - Copacabana, Puno, Peru

Från Cusco åkte vi buss till Puno. En heldagstur. Passerade högsta punkten hitills 4335 m.ö.h. och en högplatå oooootrolig STOR! Följde källorna till Amazonasfloden.Tyvärr gick det inte att med båt ta sig över Titicacasjön med ev stopp på någon vassö, utan vi fick lov att ta buss

Torleif Jansson
Totto56 i Tour the Top 2
Senast aktiv - från Copacabana, Puno, Peru
Skybar
söndag 21 oktober 2018 - Bangkok, Thailand

Beställde in 5 rätter och varsin ölkostade under 450 per persontrodde skulle vara värre

Urban Lindholm
Ubbe11 i Thailand-18
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Dag 9-11: Cusco och Humantay Ccocha
torsdag 4 oktober 2018 - Cusco, Urubamba, Peru

Resan mot Cusco började med en tidig morgon för att hinna med Perurails titicaca-tåg från Puno till Cusco, en tågresa på 10,5 timmar där det bjöds på god mat, modevisning samt musik och dans i enlighet med de traditioner som råder i de byar vi passerade längs med resan. Nästkommande

Dag 12-15: Inkaleden och Machu Picchu
fredag 12 oktober 2018 - Aguas Calientes, Peru

Dag 12 börjar med tidig hotellfrukost och 3h busstransport till Piskacucho, Km82, platsen där den klassiska 4-dagarsvandringen börjar. Väl i Piskacucho vid 10 bläcket piskade vinden i ansiktet och himlen öppnade sig och bjöd på väta i mängder. Vandringen dag 12 var 12km platt terräng,

Lägenhetsbyte 🏡

Om du vill bo billigare, större eller närmare jobbet så kan du ta hjälp av sajten BytBostad för att göra ett lägenhetsbyte.

Lägenhetsbyte

Länken öppnas i ett nytt fönster