Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Äta med pinnar inför en Taiwanes och en Japan.
torsdag 14 december 2017 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Nu sitter jag på flygplatsen i Saigon. Blev bara tre timmars sömn i natt då det blev sista kvällen med gänget igår. Är lite trött och sliten. Nästa steg är ön Phu Quoc i Vietnam. Fanns andra transport sätt än flyg som är billigare, men har inte så många dagar kvar innan jag ska

Snart på väg
torsdag 14 december 2017 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Hej!  Två dagar kvar innan avfärd mot Singapore. Färden dit går via Heathrow, England.

Janne L
gazzton i Australien 2017/18
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Kusten
torsdag 14 december 2017 - Cartagena de Indias, Bolívar, Colombia

Så var det dags att åka till kusten. Vi åkte buss tidigt på morgonen från Jerico för att hinna med flyget mot Santa Marta.  Det skulle vara en 5 timmars färd till flygplatsen. Tyvärr var det många vägarbeten på vägen och här drar man sig inte för att stänga av helt i båda

Anna Konda
anna_konda i Colombia
Senast aktiv - från Cartagena de Indias, Bolívar, Colombia
Vacker vandring
onsdag 13 december 2017 - Rethimno, Kreta, Grekland

Lussemorgon! Janne gick tidigt iväg till bageriet i närheten och köpte stora vaniljbakelser tillvårt lussefika. Ganska otroligt att vi kan lussefika här på Kreta och titta på direktsända luciaprogrammet från Sverige.Vackert och varmt idag så efter fikat tog vi en promenad upp bland

Karin-Janne  Lindberg-Wedin
kaja17 i En må-bra-resa till Kreta!
Senast aktiv - från Rethimno, Kreta, Grekland
Lite regler!
onsdag 13 december 2017 - Carmen Beach, Puntarenas, Costa Rica

2017-12-13 Några förhållningsregler för er som kommer på besök!MatlagningDen står Sammy för men kan behöva assistans vid vissa tillfällen, supporttrupperna ska förse Sammy med dricka under hela processen. DuschTar man efter behov, dock ej för långa då misstanke om otillbörlig

Christel Söderstjerna
Christelsoder i Costa Rica
Senast aktiv - från Santa Teresa Beach, Puntarenas, Costa Rica
Thunder i paradise
onsdag 13 december 2017 - Hikkaduwa, Sydprovinsen, Sri Lanka

Precis som rubriken antyder så har de senaste dagarna koppling till Hogan. Efter att ha stannat över i Colombo och där druckit lite öl med några som var kvar sedan i fredags så gick resan efter lunch söderöver. Fick denna gång som tur en bra plats i en liten ACbuss. Färden söderöver

Tomas Rydehed
Kakihara i From Yeti to Rama Setu
Senast aktiv - från Hikkaduwa, Sydprovinsen, Sri Lanka
Sydney
onsdag 13 december 2017 - Sydney, New South Wales, Australien

Idag har vi varit inne i centrala Sydney och bl.a besökt The Royal Botanic Garden, tagit färja till Darling Harbour där vi strosade runt och senare åt lunch.

Klas_Maj
KlasMaj i Australien 2
Senast aktiv - från Sydney, New South Wales, Australien
Hear me roar
måndag 11 december 2017 - Dambulla, Centralprovinsen, Sri Lanka

I Dambulla så vandrade jag strax innan skymningen till stadens turistmål. Anledningen till att jag först slappade några timmar var efter rekommendationer då hostelägaren sa att det skulle vara alldeles för varmt att gå på stenarna barfota dagtid. Ocj det var onekligen varmt i Dambulla.

Tomas Rydehed
Kakihara i From Yeti to Rama Setu
Senast aktiv - från Hikkaduwa, Sydprovinsen, Sri Lanka
Vi väntar.....
tisdag 12 december 2017 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

....som vanligt väntar vi på att husägarna ska komma tillbaka.Vi trivs bäst utomhus.Nu har det gått 1 månad sedan de låste dörren och lämnade oss.Tur tiden går ganska fort, snart är de här igen.....

Mot Palomino!
tisdag 12 december 2017 - Palomino, La Guajira, Colombia

Palomino Del IPalomino är en liten by i departementet Guajira och är endast två meter över havsnivån. Denna lilla by ligger där bergskedjan Sierra Nevada möter karibien och är en “Biosphere Reserve” och som ska bevaras enligt UNESCO.En liten by som omges av djungel och berg på alla