Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Relalalalaxa.....del 15
torsdag 15 november 2018 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Bra och grundläggande frukost på hotellet för att klara en dag på stranden i framstupa sidoläge varvat med svalkande bad.Nåååå i alla fall .....Hittar ett par solstolar där vi i sann charteresa-anda lägger våra handdukar för att markera plats och beslutar att ta en morgonpromenad

hemulen
Hemulen i Rundtur i Asien
Senast aktiv - från Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam
Mekongdeltat
torsdag 15 november 2018 - Mekongdeltat

Har bytt storstadspulsen i Ho Chi Minh City mot lugnet på en liten ö i Mekongdeltat för en stund.Ca tre timmars resa med minibuss på skumpiga vägar tog oss till Mekongfloden. Vår lokala guide mötte upp och tog med oss runt en stor marknad. Därefter klev vi ombord på båten som skulle ta

Carina
wahlen i Upptäck Sydostasien
Senast aktiv - från Ho Chi Minh-staden, Vietnam
Utflykt samt sista dagen i Bali
torsdag 15 november 2018 - Seminyak

I måndags tog vi en 9 timmars tur som tog oss med bil runt Balis sevärdheter! Tempel x 2, dans, silversmed, heliga källor, djungel och kaffeplantage m.m, helt slut på! Trafiken värst!   @ Goa Gajah Elephant CaveNatten till torsdag vaknade vi av en jordbävning och natten fortsatte med det

Lars Näslund
Naslund24 i Bali 2018
Senast aktiv - från Bali, Indonesien
13 november: Björn och tält, mamma och pappa på besök från Sverige!!
tisdag 13 november 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På tisdagen var det skönt väder! Ellen hade varit så hostig igår kväll och nu på morgonen att vi bestämde att hon skulle få hoppa över dagens simning i skolan. Vilma tog med sig strösocker och måttsats inför dagens lemonadtillverkning i skolan. Efter att barnen börjat skolan röjde

14 november: Nationalpark och Riverton!
onsdag 14 november 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På onsdagmorgonen var det soligt väder och vi vaknade alla efter en god natts sömn, även mamma och pappa, vilket var skönt. Jag följde Ellen och Ludvig till skolan och jag, mamma och pappa tog sedan ett par lugna timmar innan vi satte oss i bilen för att åka mot Riverton. Vi stannade till

Wat Tang Sai
onsdag 14 november 2018 -

Idag gjorde vi en utflykt till Wat Tang Sai som ligger 45 min söderut men fortfarande vid kusten. På vägen dit åkte vi genom flera små byar. Taxin stannade vid foten av kullen på vilken templet låg. Där fanns också en Big Buddah och två gigantiska krigare i mosaik. En lutande promenad

Blev inte som tänkt...
torsdag 15 november 2018 - Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

Vi hade planer på att stanna mer än en natt i Akaroa - men tji blev det. Det visade sig vara en långweekend over here. 😉 Så vi fick packa ihop oss och dra ner i samhället. Det formligen vällde in turister både med buss - bussar •flera. Kryssningsfartyg som låg i bukten och småbåtar

Ingela Lundström
ViggeOnTour2018 i ViggeOnTour2018
Senast aktiv - från Invercargill, Southland, Nya Zeeland
Avkoppling idag
torsdag 15 november 2018 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Idag har vi haft en riktigt härlig förmiddag. Vi tog en varsin helkroppsmassage och sen tog jag fotvård, pedikyr och manikyr medan Magnus tog en öl på restaurangen bredvid. Det var så skönt. Man ligger på sätt och vis utomhus, under ett halmtak, och hör tuppar och kossor i närheten medan

Doris och Sally
torsdag 15 november 2018 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Här kommer några bilder på Villa Arunas ”vovvar”. De håller mestadels till på vårt område som består av tio hus men springer fritt. Jag tror att de heter Doris och Sally. De kom hit som valpar och har uppfostrats av alla som bor på området men mest av de som bor i 2:an och av

Onsdag 14 november
onsdag 14 november 2018 - Charles Town, West Virginia, USA

B: Idag är det betydligt högre i tak och vi skymtar den blå himlen och även solen emellanåt. Eric överraskade mig i morse och sa ”vi måste vara iväg kl. 9.00 för vi har en tid att passa”. Jag körde norrut till nästa county och så får jag se en skylt ”James Madison’s

Eric Lund
sm0jsm i USA 2018
Senast aktiv - från Charlottesville, Virginia, USA

Lägenhetsbyte 🏡

Om du vill bo billigare, större eller närmare jobbet så kan du ta hjälp av sajten BytBostad för att göra ett lägenhetsbyte.

Lägenhetsbyte

Länken öppnas i ett nytt fönster