Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Resan börjar!
torsdag 13 december 2018 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Här börjar vår resa.Snön faller i Stockholm och vi är på väg till Bangkok för att spendera en natt där innan vi åker vidare till Ban Phe.

God Jul och Gott Nytt År. Brev nr 3 2018
söndag 16 december 2018 - Still Bay, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Brev nr 3  Advents och Julhälsning från Anette och Peter  2018-12-15Kära vänner! När jag börjar att skriva de thär brevet är det redan 1:a Advent. Jag har ställt fram adventsljusstaken, satt upp julstjärnan och har också fått en röd amaryllus som i dagarna har börjat att blomma.

Längtan!
onsdag 12 december 2018 - Älvängen, Västra Götalands län, Sverige

Bara 1 dag kvar, som vi längtar. Skall bli så skönt att få komma iväg och ladda batterierna. Den här gången blir det dock annorlunda då varken Jonathan eller Ida skall gå i skolan. Resan blir också kortare än vanligt, den här gången blir vi "bara" borta i 6 veckor men bättre det än

Linda Eklund
FamiljenEklund i Thailand Koh Lanta 2018/2019
Senast aktiv - från Koh Lanta, Krabi, Thailand
Längtan!
onsdag 12 december 2018 - Älvängen

Bara 1 dag kvar och dags att börja packa. Som vi längtar, skall bli så skönt att få komma iväg. Den här gången blir det dock lite annorlunda då Jonathan & Ida inte kommer gå i skolan. Resan kommer även vara kortare än vanligt, "bara" 6 veckor vilket är det kortaste vi varit på Koh

Linda Eklund
FamiljenEklund i Thailand Koh Lanta 2018/2019
Senast aktiv - från Koh Lanta, Krabi, Thailand
11 december: Sista assemblyn, lyxigt fika och ABBA!
tisdag 11 december 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På tisdagsmorgonen var det skönt väder. Planen var att jag, Kjell och Marianne skulle ta en liten utflykt på förmiddagen. På vägen till skolan kände sig dock Ludvig inte bra, så efter att ha kommit till skolan bestämde jag och Ludvig oss för att gå hem igen... Kjell och Marianne åkte

9 december: Gudstjänst, farmers market och konsert!
söndag 9 december 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På söndagsmorgonen regnade det lite. Jag satte klockan pga att jag trodde att vi skulle träffas kl 9 med kören, men fick under frukosten reda på att de ändrat det till kl 10... Efter frukost kunde vi därför åka till kyrkan tillsammans. Vilma och Ellen var dock fortfarande kvar hos sina

En annorlunda dag i Bangkok
lördag 15 december 2018 - Bangkok, Thailand

Idag har vi haft en ”egen dag”, eftersom vår nästa tur startar först imorgon, eller ja, med ett välkomstmöte ikväll som vi missar på grund av andra aktiviteter.Vi började dagen med frukost på en trottoar, lagad i en vagn på gatan - Streetfood när den är som bäst!Eftersom all

Carina
wahlen i Upptäck Sydostasien
Senast aktiv - från Mandalay, Mandalay Region, Myanmar (a)
Offline
lördag 15 december 2018 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Utan el, vatten och internet/tv. Hur länge skulle ni klara er?Nåja, vattnet fick vi behålla då vi bor längs upp, men resten var vi utan en dag.... Tv/internet i två!Vi höll oss hemma så länge AC:n hade effekt men sedan blev det ett snabbt bad i poolen och iväg till klong dao. Ankipanki

Snart på väg.
lördag 15 december 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Nu är vi snart på väg.Väskorna är nästan färdigpackade.Kilon tillgodo!Ikväll firat nyår och igår jul.Imorgon kommer taxin 10.15.Avfärd mot Helsingfors 12.00.Sedan Hong Kong/Bangkok.Hörs från Thailand nästa gång.

Dag 28 - Sydney till Melbourne
lördag 15 december 2018 - Melbourne, Victoria, Australien

Vaknade ovanligt sent, dvs 07.40. Hade ett efterlängtat meddelande från min yngsta son och vi lyckades få kontakt, om än en dålig messenger-linje och vips hade 30 min gått så sen blev det bråttom att få ihop hela packningen, duscha, äta frukost osv. Innan utcheckning kl 10. Hann inte ens

Tine Asplund
TineA i Oceanien
Senast aktiv - från Sydney, New South Wales, Australien

Lägenhetsbyte 🏡

Om du vill bo billigare, större eller närmare jobbet så kan du ta hjälp av sajten BytBostad för att göra ett lägenhetsbyte.

Lägenhetsbyte

Länken öppnas i ett nytt fönster