Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Vår
lördag 23 februari 2019 - London, England, Storbritannien

Härom dagen sprang jag på en äldre kvinna, eller ja hon sprang in i mig, en militant vegan. Hon attackerade mig med en massa argument om att sluta äta kött, men sådant biter inte på mig.Hon sa att hon suttit inne i fängelse två ggr för dessa aktioner på en skola. Hon hade blivit

Per Björkman
Pellebeman i En enkel till London
Senast aktiv - från London, England, Storbritannien
Snart hemresa :(
lördag 23 februari 2019 - El Rodadero, Santa Marta, Magdalena, Colombia

Denna resa närmar sig sitt slut. Tyvärr får jag säga. Hade inte alls blivit ledsen om någon sa att jag kunde stanna ett par månader till.Senaste veckorna har vi varit i en förort till staden Santa Marta, Rodadero. En stad precis vid karibiska havet. I byn Bonda har vi byggt en skola. En

Anlänt till Wellington
lördag 23 februari 2019 - Wellington, Kiriwhakapapa, Nya Zeeland

En tidig morgon som inleddes med långbackning av inparkerad bil. Efter det var dags att säga farväl till bilen och kliva på färjan till fots. De dryga tre timmarna på färjan åkte vi i premium loungen - lugnt och skönt, god frukost och dryck och tid för vila. Bilmodellen vi skulle hämta

Mellan
söndag 17 februari 2019 - Doha, Qatar

Flyget kopplades loss från Katrups landgång kl 8.25. Lilo är mycket nöjd över att ha fått en egen tvskärm med många filmer och program. Oron innan vi kom på planet var stor, tänk om där inte finns något att göra på planet? Tänk om det inte finns några tvskärmar? Sedan stor glädje

Mot Fort Lauderdale
fredag 22 februari 2019 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Idag skulle vi checka ut senast kl 11.00 men vi frågade om det gjorde nåt om vi stannade & använde poolen & kunde stå kvar på parkeringen. Det gick bra & det är vi glada för( ska ladda upp foto från stranden där det finns public parking...) Kryllade av folk! Blev lite Taco

Camilla Mårtensson
camillaopiggen i Florida/New York
Senast aktiv - från Bjuv, Skåne län, Sverige
Dag 2
fredag 22 februari 2019 - South Beach, Florida, USA

Vaknade hyfsat tidigt och botade den milda baksmällan med hotellfrukosten som till vår förvåning ingick. Efter en alvedon, yoghurt, apelsinjuice och en chokladmuffins var man på topp igen och redo för nya äventyr.Vi gav oss ut på stan för lite sightseeing, bokade några kommande utflykter

Helena Rosenqvist
HumlanR i USA roadtrip 2019
Senast aktiv - från Upplands Väsby, Stockholms län, Sverige
Ankomst!
torsdag 21 februari 2019 - South Beach, Florida, USA

Framme! :-DKlockan ringde vid 04, och tydligen är klockan i skrivande stund åter igen 04 hemma i Sverige, så efter 24 vakna timmar ska det nu bli skönt att få sova.Jag mötte upp gänget på Arlanda vid 05, och direkt efter incheckning intogs den obligatoriska flygplatsölen. Första

Helena Rosenqvist
HumlanR i USA roadtrip 2019
Senast aktiv - från Upplands Väsby, Stockholms län, Sverige
Avfärd
söndag 17 februari 2019 - Malmö, Skåne län, Sverige

Tidigt tidigt fick man gå upp på en söndag. Tidigare än en vanlig vardag. Lilo var svårväckt. Hon hade redan glömt att vi skulle ut på äventyr.När klockan var tio över fem fick jag ruska henne lite lätt och påminna om att det var dags att klä på sig resekläder.Idag är det dags

Heta källor och Hobbiton
fredag 22 februari 2019 -

Helt uppfylld av dagens besök i en maorisk by är vi nu på väg från nordöns Rotorua till Wellington som ligger längst söderut på nordön. Den maoriska byn, där det verkligen bor maorier på riktigt, bjöd på en guidad tur och en show som verkligen berörde. (nu i efterhand är jag så

Golf på Pearl Valley - Jack Nicklaus signature golf🏌️‍♀️🏌️‍♂️
fredag 22 februari 2019 -

Wow, vilken bana!När vi anlände blev vi hämtade med bil och körda till vår golfbil som var förberedd med kylväska med is och vatten😲! Incheckning och sen bollar på driving-rangen snyggt staplade i en pyramid🔺. Greenerna supersnabba och fairway kändes som att gå på en mjuk

Nytt i forumet

AliceSvensson svarade

Skapa ny resa

JariEvaHelen svarade

Lägenhetsbyte 🏡

Om du vill bo billigare, större eller närmare jobbet så kan du ta hjälp av sajten BytBostad för att göra ett lägenhetsbyte.

Lägenhetsbyte

Länken öppnas i ett nytt fönster