Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Swords and sandals
lördag 17 november 2018 - Marrakech, Marrakech-Tensift-Al Haouz, Marocko

Efter två veckors resande i flipflops och skön värme ska jag försöka sammanfatta lite av vad jag uppmärksammat på resan samtidigt som jag skriver om sista dagen. Så det blir ett långt sista inlägg. Vi hann inte med mycket mer i morse än att stoppa i oss lite frukost och gå till

Tomas Rydehed
Kakihara i This time for Africa
Senast aktiv - från Essaouira, Marrakech-Tensift-Al Haouz, Marocko
Sista dagen i Vietnam
lördag 17 november 2018 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Varför är det alltid så att när man har chans att sova länge så vaknar man tidigt utan att kunna somna om?! Idag stod en fri dag i Ho Chi Minh på programmet. Vi beslutade oss för att ta det lugn, vakna när vi vaknar men se till att vi hinner med frukosten. Jag vaknade kl 06.02 och kunde

Carina
wahlen i Upptäck Sydostasien
Senast aktiv - från Ho Chi Minh-staden, Vietnam
Relalalalaxa.....del 17
lördag 17 november 2018 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Brakfrukost......nä den vanliga......Nååååå i alla fall......Nere på stranden tidigt igen, 08:15, och idag verkar det som hela ryska charterturisteliten är på vår strand för det finns knappt en enda stol ledig för det ligger handdukar på stolarna och endast ett fåtal personer är

Niclas Jansson
Hemulen i Rundtur i Asien
Senast aktiv - från Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam
Torsdag 15/fredag 16 november
lördag 17 november 2018 - Fairmont, West Virginia, USA

B: Vilken tur att vi hamnade på ett så bra motell med jättefint och fräscht rum i Charles Town. Även personalen får högsta poäng. Vi stannade där i två nätter för det blev  oväder som utlovats. Snö och hård vind torsdag morgon och hela dagen. Mot eftermiddagen blev det plusgrader

Eric Lund
sm0jsm i USA 2018
Senast aktiv - från Fairmont, West Virginia, West Virginia, USA
15 november: Nugget Point, sjölejon och rök i Sacramento!
torsdag 15 november 2018 - Catlins Forest Park, Nya Zeeland

På torsdagsmorgonen var Ellen och Ludvig lediga pga att lärarna strejkade. Vädret var strålande och våra planer var bla att åka till ”Nugget Point”, vilket Vilma hade drömt om att få åka till ytterligare en gång. Vi bestämde därför att vi även Vilma skulle få vara ledig...Efter

Fullspäckad dag med en twist..
lördag 17 november 2018 - Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

Idag checkade vi ut från stugan och packade bilen för nya äventyr. Vi styrde kosan mot New Brighton Pir - mulet och lite blåst. Några fiskade på piren, andra tog en lördagspromenad på stranden. Några andra tokstollar badade och en entusiast åkte skärmflygssurfing. 😃 Otroligt skickligt

Ingela Lundström
ViggeOnTour2018 i ViggeOnTour2018
Senast aktiv - från Invercargill, Southland, Nya Zeeland
Reflektioner och iakttagelser
lördag 17 november 2018 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Att byta miljö och kanske särskilt för en lite längre period får mig att reflektera över likheter, olikheter, självklarheter och annan sorts problemlösning än hemma. Jag tänkte dela med mig av några reflektioner som förmodligen inte är till någon nytta för någon. Varje kossa har

Marknadsdag Del 2
fredag 16 november 2018 - Prachuap Khirikhan, Thailand

På eftermiddagen drog vi iväg till provinsens huvudstad för att gå på nattmarknad. Det innebär att stånd är uppställda längs nästan hela strandpromenaden från 17-tiden och några timmar in i mörkret. Här kan man hitta ALLT. Vi såg t ex ett stånd som sålde fjärrkontroller i olika

Marknadsdag Del 1
fredag 16 november 2018 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Idag var vi uppe med tuppen för att besöka byns marknad innan frukost. Det var mycket folk i rörelse men det var ändå inte trångt. De många dofterna och odörerna som blandades i den varma luften höjde förväntningarna. Kryddor, räkor, frukt, kött och grönsaker var upplagda på långa

Photos from previous
fredag 16 november 2018 - Paihia

Had some problem loading the photos so here they are

Lena Pledger
Plodgette i Lena's and Anita's Big Trip Take Two
Senast aktiv - från Paihia, Northland, Nya Zeeland

Lägenhetsbyte 🏡

Om du vill bo billigare, större eller närmare jobbet så kan du ta hjälp av sajten BytBostad för att göra ett lägenhetsbyte.

Lägenhetsbyte

Länken öppnas i ett nytt fönster