Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Vardagslunk i Luang Prabang
tisdag 21 november 2017 - Luang Prabang, Luang Prabang, Laos

Efter att ha flyttat på oss varje dag sedan i lördags, bestämde vi oss för att utforska den här stan till fots utan några måsten. Sålunda startade vår vandring direkt efter frukost. Vi började med att följa floden för att se livet längs stranden. För alla i byggsvängen slänger jag

Anders Johansson
Keaj i Sydostasien runt
Senast aktiv - från Luang Prabang, Laos
Åter Huay Yang.
tisdag 31 oktober 2017 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Hemresedag till Huay Yang.Bestämmer oss för frukost i The Railway restaurant.I continental breakfast ingår mycket från buffén.Vi blir rejält mätta.Strax före 12.00 lämnar vi fina hotellet Centara Grand.TACK för 2 trevliga dygn.Beger oss mot möbelaffären Winners som ligger strax norr om

Neon museet
måndag 20 november 2017 - Las Vegas, Nevada, USA

Kvällens höjdpunkt blev en utflykt till Las Vegas neonmuseum. Där finns allehanda häftiga neonskyltar från Vegas och självklart ska det besöks efter mörkrets inbrott

Birgitta Hemlin
Hemlin i Kalifornien! Here we come!
Senast aktiv - från Las Vegas, Nevada, USA
Heart attack grill!
måndag 20 november 2017 - Las Vegas, Nevada, USA

Efter viss tvekan blev det en hamburgare på Heart attack grill idag. Ni som känner till stället vet varför vi tvekande. Vem vill väl ha "smisk" 😨 För er som inte vet. Restaurangen ska föreställa ett sjukhus med sköterskor, man måste ha sjukhusskjorta på sig, kan få vin i "droppform",

Birgitta Hemlin
Hemlin i Kalifornien! Here we come!
Senast aktiv - från Las Vegas, Nevada, USA
Much ado about nothing
tisdag 21 november 2017 - New Delhi, Delhi, Indien

Kom till New Delhi i sömdags med några timmars försening. Detta gjorde att det enda som hanns med var att ta mig till hostelet och där käka och umgås med andra gäster. Det blev en del Kingfisher öl under aftonen. Alkohol säljs i speciella butiker och utbudet är ganska fattigt. Men för en

Tomas Rydehed
Kakihara i From Yeti to Rama Setu
Senast aktiv - från New Delhi, Delhi, Indien
Turistinformation
måndag 20 november 2017 - Rethimno, Kreta, Grekland

Idag gick vi iväg för att söka turistinformation. På ett stort hus vid hamnen står det "Turistinformation" ovanför porten och idag var det öppet så jag klev in - bara för att mötas av en skylt på glasdörren in till lokalen " No touristinformation here" Hmmm??? En ensam dam inne i

Karin-Janne  Lindberg-Wedin
kaja17 i En må-bra-resa till Kreta!
Senast aktiv - från Rethimno, Kreta, Grekland
Hola Bolivia
måndag 20 november 2017 - Copacabana, Puno, Peru

After a long bus ride and a terribly organized peruvian border, we are now in Bolivia. So far so good. The sun is warm,  the air is cold. The wifi is better than in Peru. We are starting the bolivian expericence with the famous Copacabanan trout for lunch. ¡Buen provecho!

Elin Sennström
ElinSennstrom i Jorden runt
Senast aktiv - från Cusco, Urubamba, Peru
Elefanter till frukost
måndag 20 november 2017 - Luang Prabang, Luang Prabang, Laos

Varför åka på safari och missa elefanterna när man kan få se dem bada samtidigt som man äter frukost? Vi njöt alltså av att titta på elefanter som badade i Mekongfloden medan vi åt frukost på hotellets altan. Mäktigt! Så var det dags att äntra båten som skulle ta oss till Luang

Anders Johansson
Keaj i Sydostasien runt
Senast aktiv - från Luang Prabang, Laos
Flygdag
måndag 20 november 2017 - Puebla, Mexiko

Större delen av vår dag i Oaxaca var vi på Monte Alban som är den äldsta samlingen av ruiner i Mexico ursprungligen skapad av zapotekerna. Ena sidan av området hade mindre skador efter jordbävningen i september och det har vi sett här och där. Tillbaka i staden gick vi runt lite gemensamt

Gudrun Berker
Gudda Berka i Mexico
Senast aktiv - från Borlänge, Dalarnas län, Sverige
Sol och snygg bränna.
måndag 20 november 2017 - Hervey Bay, Queensland, Australien

Efter vi hade hängt i Port Douglas drog vi ner mot Airlie Beach. Var en lång jäkla körning på ungefär 70 mil. Allt går mycket segare här än i Sverige och det är vägarbeten överallt. Kom fram till Airlie lagom när det var mörkt. Ingen krock med kängurus trots att vi såg några