Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Måndag 12/tisdag 13 november
tisdag 13 november 2018 - Charlottesville, Virginia, USA

B: Måndag morgon startade vi i Forest City, North Carolina. Regnet stod som spön i backen när vi startade på morgonen och det var kallt. Dock inte minusgrader. Eric fick köra och han hade ändrat resplanen så att vi inte skulle åka upp i bergen utan började med breda fyrfiliga vägar. Efter

Eric Lund
sm0jsm i USA 2018
Senast aktiv - från Charlottesville, Virginia, USA
Musen/råttan är död!
tisdag 13 november 2018 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Det är mitt fel att musen/råttan nu är död. Den dog diskmaskinsdöden. Jag är så ledsen att den dog en plågsam död men jag såg den inte när jag startade diskmaskinen igår. Imorse hittades den av Magnus. Om den ändå hade nappat på vaktmästarens kanelbulle-bete i låd-fällan. Då

Linda Henriksson
LindaHenriksson i Belöningen - Thailand!
Terrance and Phillip
tisdag 13 november 2018 - Fès, Fès-Boulemane, Marocko

Våran riad i Fès hade lika oanspråkligt yttre som det hade ett dekorerat inre. Första kvällen i Fès hann vi inte med mer än att checka in på Riad Verus och ta oss en kort promenad till porten till medinan där vi åt marockanskt. För första gången var maten kryddad och betydligt godare

Tomas Rydehed
Kakihara i This time for Africa
Senast aktiv - från Meknès, Meknès-Tafilalet, Marocko
Gyttja I Nha Trang
tisdag 13 november 2018 - Nha Trang, Khanh Hoa, Vietnam

Ok, så efter gårdagens besvikelse på denna stad skulle den få en ny chans idag. Började sådär, S vaknade helt täppt och hostig och trodde hon var förkyld... tills hon vände sig om för att dra undan gardinen från balkongdörren och upptäckte att hörnet, mot vilket hon legat var

Carina
wahlen i Upptäck Sydostasien
Senast aktiv - från Nha Trang, Khanh Hoa, Vietnam
Relalalalaxa.....del 14
tisdag 13 november 2018 - Kep Province, Kambodja

Hittar en ny restaurang för frukost som......,ä va f-n, vi blev mätta......Kör brutalt poolhäng på förmiddagen med läsning varvat med svalkande dopp i poolen som förmodligen håller ca 30 grader. Några apor håller på i trädet bredvid och med jämna mellanrum ramlar det ner någon frukt

Niclas Jansson
Hemulen i Rundtur i Asien
Senast aktiv - från Krong Kaeb, Kep Province, Kambodja
12 november: Fotboll och på cykel i San Fransisco!
måndag 12 november 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

ÅPå måndagsmorgonen var det skönt väder. Vilma gick till skolan som vanligt, liksom Ellen och Ludvig. Jag åkte på Zumbaträning på morgonen, vilket var svettigt, men kul! Jag träffade där Isabell, vilket också var roligt, men varken hon eller jag hade tyvärr tid att stanna och prata

Lunch
tisdag 13 november 2018 - Istanbul, Turkiet

Med utsikt mot blå moskén hittar vi matställe med soppa

Bengt Brusewitz
bengtoethel i Ethel Åslund
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
11 november: Besök hos Keira, presentation och San Fransisco!
söndag 11 november 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På söndagsmorgonen lyxade vi med amerikanska pannkakor eftersom bla Tilly var här. Efter det skjutsade vi hem  Tilly och åkte sedan på gudstjänst. Idag handlade hela gudstjänsten om att komma ihåg de nyazeeländare som dött i andra världskriget. Symbolen för detta är den röda vallmon,

10 november: Per reser till USA, Trampolinepark och show!
lördag 10 november 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På lördagsmorgonen tog vi alla lite sovmorgon, vilket var skönt. Vilma och Chiara ville förstås sova länge...Per passade på att ta en liten löparrunda på förmiddagen eftersom han sedan skulle få sitta mycket stilla på flyget... Jag försökte dammsuga lite, men dammsugaren var helt död

9 november: Worker of the week och besök!
fredag 9 november 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På fredagsmorgonen vaknade vi till soligt väder, vilket var härligt! Efter att jag följt Ellen och Ludvig till skolan tog jag bilen till Zumba! Vi dansade en liten stund i par denna gången, vilket var kul, men lite svårt och jag lyckades nog trampa min partner på tårna om jag ska vara

Lägenhetsbyte 🏡

Om du vill bo billigare, större eller närmare jobbet så kan du ta hjälp av sajten BytBostad för att göra ett lägenhetsbyte.

Lägenhetsbyte

Länken öppnas i ett nytt fönster