Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Lagomdag
torsdag 20 september 2018 - Varanasi, Uttar Pradesh, Indien

Båttur på Ganges idag 😍 Här kan man bada 😑åka båt och och många lever som för 100 årsen i de gamla byggnaderna. Hostel kan kosta runt 25-50 kr här. Stadens trafik verkar uppdelad och ibland får man byta fordon eller gå. För att underlätta så tog jag ett boende centralt där alla

Frida Breideby
Lankalady i Frida Breideby - Indien 2018
Senast aktiv - från Siliguri, Västbengalen, Indien
Brev 11.
fredag 21 september 2018 - Lübeck, Schleswig-Holstein, Tyskland

Brev 11.Andra kvällen i Rydesheim vandrade vi runt för att finna en lugn plats att käka på. Vid restaurang och dans gatan var det högt tryck i dubbel bemärkelse. Vi valde ett lugnare ställe på en sidogata. Det var fam. Petersson, Elmlid och vi. Maten var helt ok. Tyskarna är lite rädda

Östen Gustafsson
Familjen G:sson i Vin och kulturstudie
Senast aktiv - från Bremen, Tyskland
Hemresedag, fast först på kvällen.
fredag 21 september 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Frukost som igår.Såg att det fanns våfflor men det kändes "too much".Klara med frukost och packning strax efter 10.00.Bestämmer oss för en tur till Västar Frölunda och gallerian Frölunda Torg.Vill se om prickiga klänningen finns kvar hos Lindex.Tar spårvagnen dit, från

Elisabet Trigwell
chortipvilla i Höstresa till Göteborg.
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Rainbow club🌈
fredag 21 september 2018 - Los Angeles, Kalifornien, USA

Denna eftermiddag tog vi en Uber till Lemmys favorithak Rainbow club, och drack en bira🍺. Stenfräckt ställe som de flesta stora rockartister besökt!

Wildhogs
WildHogs i Californien 2018
Senast aktiv - från San Simon, Centrala Luzon, Filippinerna
En parenteskväll i Viladecans
torsdag 20 september 2018 - Barcelona, Katalonien, Spanien

Flygresan med Norwegian från Helsingfors till Barcelona gick bra. På flygbussen träffade vi 2 andra förväntansfulla finska pilgrimer, de var på väg mot Camino Portugues. Med lokaltåg x 2 hittade vi så småningom till vårt B&B hotell. Väl framme var vi trötta och hungriga. Enligt

Anne-Marie Rudnäs
PilgriMinna i Camino del Norte
Senast aktiv - från Barcelona, Katalonien, Spanien
Hej Novosibirsk. Love you big time!
torsdag 20 september 2018 - Novosibirsk, Novosibirsk, oblast, Ryssland

Anlände himla sent, eller tidigt beror på hur man ser det (00.11). Fick som jag nämnde tidigare, sällskap till hotellet av mina fina tågbuddys.Hotellet här är ju värsta flashiga ur perspektivet att jag bott på hostel hitills. Alltså älska hostel, så väldigt mkt mer socialt, men nu var

Snart på väg
torsdag 20 september 2018 - Helsingfors, Nyland, Finland

Idag är dagen D, start för vår Camino del Norte. Spännande att se vad vår vandring för med sig! Vad kommer vi att få se och uppleva? Vad blir det för väder? Hur kommer våra 50+ kroppar att klara sig? Vad kommer maken att tycka om pilgrimslivet? Vem kommer vi att möta på vägen? Blir det

Anne-Marie Rudnäs
PilgriMinna i Camino del Norte
Senast aktiv - från Barcelona, Katalonien, Spanien
En dag i en av Europas äldsta städer.
torsdag 20 september 2018 - Stari Grad, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Vi tog bussen till staden Stari Grad. Det tog ca 35min och kostade 27 kuna. Jag vandrade upp till ett kapell, ca 111m ö h. Sen åt vi en grillad fisk i Gamla stan. En lugn och behaglig dagstur. Sen blev det ett kvällsbad och sen gonatt.

Jonny Persson
Malte i Ö-luffning i Kroatien
Senast aktiv - från Hvar, Split-Dalmatiens län, Kroatien
Brev 10
torsdag 20 september 2018 - Hann. Münden, Niedersachsen, Tyskland

Brev 10.Rättelse till brev 8.  Gångarna under stad Beaune är inte 2 km utan 5 km.Resan upp genom Tyskland mot Rydesheim förlöpte utan störningar, vi är lite blaserade på scenerierna utanför bussfönstret., blir nog lätt så när man sett så mycket.Vi gjorde stopp i Colmar, en liten stad

Östen Gustafsson
Familjen G:sson i Vin och kulturstudie
Senast aktiv - från Bremen, Tyskland
Lördag, bl.a. shopping, sol och lite blåst
torsdag 20 september 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Äter frukost vid 09.30, den är ok.Ganska mycket folk.Jeff går ut ett tag före mig.Tror jag beger mig iväg vid 11-tiden.Soligt väder men ganska blåsigt.Kanske lite "underklädd" , barbent och sandaletter.Börjar i Nordstan och sedan en del andra butiker.Lyssnar på en norsk blåsorkester vid