Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Resdagen!
lördag 23 juni 2018 - Tyresö, Stockholms län, Sverige

Vi har haft så fullt upp här hemma. Gått och lagt oss vid ca 3 varje natt och vaknat mellan 6-7 😀😂 Trött som attans. Idag åker vi! Vi har inte varit till Thailand på 10 år men idag sker det. Nu har vi 3 barn istället för 1 barn. Hur ska detta gå? Tim springer överallt, Neah har

Midsommarafton
fredag 22 juni 2018 - Barcelona, Katalonien, Spanien

Vi började med sovmorgon till 10:00 och gick ner och åt frukost vid halv elva (den serveras fram till tolv!) Grym frukost som krävde 9 bilder för att få med allt! 🤣Sen tog vi t-bana till de äldre kvarteren Barri Gotic. Där tittade vi på kyrkan San Maria del Mar. Vi hade inte lyckats

Långa promenader 🚶🏼‍♀️ mycket att se 😊
fredag 22 juni 2018 - Madrid, Spanien

Efter en ok hotellfrukost var vi redo för shopping och geocaching. Gran Via gör varje tonårsdotter till en shopoholic 💸 men vi kom billigt undan 😊Vi har promenerat över 1,5 mil och sett diverse sevärdheter ; Plaza Mayor, Palacio Real, Almudenakatedralen, Parque Retiro, Palacio de Cristal

Susanne Andersson
betyouare i Midsommar i Madrid
Senast aktiv - från Madrid, Spanien
Shettlandsöarna
fredag 22 juni 2018 - Paris, Île-de-France, Frankrike

Ja, resan från Glasgow ner till London Heathrow gick väl nästan som enligt planerna iaf. Jag har haft svårt och checka in mig via nätet innan, men tänkte att det ordnar sig väl när jag kommer till flygplatsen. Men när jag kom till flygplatsen kunde check in agenten inte checka in mig hela

Lars Eriksson
Lukas2 i Glasgow+lite flyg
Senast aktiv - från Paris, Île-de-France, Frankrike
Soppa istället för sill ...
fredag 22 juni 2018 - Timișoara, Timiș, Rumänien

En perfekt kojdag eftersom det har regnat hela dagen, men som midsommarafton väldigt annorlunda för oss fem. Fem? Hela resesällskapet består ju av Arne, jag, två skyddsänglar samt "Garmin" som ständig följeslagare.På grund av regnet har Arne och jag legat "pall" större delen av dagen.

Lars-Erik Holmberg
Potasvirja i Grekland 2018
Senast aktiv - från Timișoara, Timiș, Rumänien
Poolbad
torsdag 21 juni 2018 - Montespertoli, Toscana, Italien

Återigen en dag i Montalbino. Slappt vid poolen för att senare få göra sin egna pizza i restaurangen. Spännande tyckte tjejerna och pizzabagaren tyckte de såg professionella ut där de stod och kavlade. Tomatsås, skinka och ost ströddes på och sen in i vedeldade ugnen, 300-400 graders

Therese Anckar
Lennartsson i Toscana & Ligurien
Senast aktiv - från Toscana, Italien
Bad...och mat
onsdag 20 juni 2018 - Montespertoli, Toscana, Italien

Idag har vi åter igen tagit det väldigt lugnt på landet! Barnen vill till poolen innan frukost, undra hur många gånger de badat... De hinner inte torka mellan gångerna och badar nog 1 h i streck... På kvällen åt vi fantastiskt god mat på en väldigt italiensk lokal restaurang, Osteria de

Therese Anckar
Lennartsson i Toscana & Ligurien
Senast aktiv - från Toscana, Italien
Ankomst och läggdags
torsdag 21 juni 2018 - Madrid, Spanien

Har precis checkat in på Hotel Trafalgar trötta och varma 😊😴 så nu gör vi kvällen och återkommer imorgon igen. G’natt

Susanne Andersson
betyouare i Midsommar i Madrid
Senast aktiv - från Madrid, Spanien
På resande fot
torsdag 21 juni 2018 - Nazaré, Leiria, Portugal

Imorse hämtade vi vår hyrbil  och körde fr porto först blev det ett stopp i Aveiro en stad med kanaler och randiga strandhus lunch på en kinarestaurang 😀sedan vidare mot nästa stopp två nätter i en mysig lite stad vid atlantkusten Nazare .middagen ikväll på en liten mysig

7 timmar på tåget idag
torsdag 21 juni 2018 - Barcelona, Katalonien, Spanien

Nu är vi äntligen incheckade på hotellet i Barcelona. Superhärligt rum ett par kvarter från Ramblas. Jag hann inte varna Noa så han äter just nu Pringles från minibaren. 2.50€ för en liten burk, hehe.Klockan är halv åtta så vi softar nog ett tag till innan det blir en dusch och ut på

Nytt i forumet

Kanarieöarna