Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Hola Bolivia
måndag 20 november 2017 - Copacabana, Puno, Peru

After a long bus ride and a terribly organized peruvian border, we are now in Bolivia. So far so good. The sun is warm,  the air is cold. The wifi is better than in Peru. We are starting the bolivian expericence with the famous Copacabanan trout for lunch. ¡Buen provecho!

Elin Sennström
ElinSennstrom i Jorden runt
Senast aktiv - från Cusco, Urubamba, Peru
Elefanter till frukost
måndag 20 november 2017 - Luang Prabang, Luang Prabang, Laos

Varför åka på safari och missa elefanterna när man kan få se dem bada samtidigt som man äter frukost? Vi njöt alltså av att titta på elefanter som badade i Mekongfloden medan vi åt frukost på hotellets altan. Mäktigt! Så var det dags att äntra båten som skulle ta oss till Luang

Anders Johansson
Keaj i Sydostasien runt
Senast aktiv - från Luang Prabang, Laos
Flygdag
måndag 20 november 2017 - Puebla, Mexiko

Större delen av vår dag i Oaxaca var vi på Monte Alban som är den äldsta samlingen av ruiner i Mexico ursprungligen skapad av zapotekerna. Ena sidan av området hade mindre skador efter jordbävningen i september och det har vi sett här och där. Tillbaka i staden gick vi runt lite gemensamt

Gudrun Berker
Gudda Berka i Mexico
Senast aktiv - från Borlänge, Dalarnas län, Sverige
Sol och snygg bränna.
måndag 20 november 2017 - Hervey Bay, Queensland, Australien

Efter vi hade hängt i Port Douglas drog vi ner mot Airlie Beach. Var en lång jäkla körning på ungefär 70 mil. Allt går mycket segare här än i Sverige och det är vägarbeten överallt. Kom fram till Airlie lagom när det var mörkt. Ingen krock med kängurus trots att vi såg några

Charlotte Eriksson
Lottaaaaaaaaaa i Live the life you love! ❤
Senast aktiv - från Hervey Bay, Queensland, Australien
Phi-phi öarna
måndag 20 november 2017 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Dagarna går och vädret är underbart. I helgen var vi och grannarna med barn i samma ålder till phi-phi öarna. Vi bodde lite på sidan om centrum på västra sidan. Var väldigt mycket party och backpackers i centrum och på östra sidan. Vi bokade en longtail båt och åkte runt phi phi

I'm the Happy Walker!
söndag 19 november 2017 - Rethimno, Kreta, Grekland

Vi traskar på varenda dag vi, jag och Janne! Idag gick Janne iväg till hamnen och just idag såg han en lastbåt som lossade armeringsjärn. Rethymnon har en hamn med både fiskebåtar och lastbåtar och sommartid färjor till andra öar i Grekland. Det händer alltid någonting i hamnen. Jag

Karin-Janne  Lindberg-Wedin
kaja17 i En må-bra-resa till Kreta!
Senast aktiv - från Rethimno, Kreta, Grekland
Det rullar på...
söndag 19 november 2017 - Chişinau, Moldavien

Möten, möten och workshops. Förutom en hel massa möten med många intressanta människor, NGO´s, ambassadpersonal, Eu delagationen och rikspolischefen så har veckorna kantats av promenader i stan, fikaställen och träning på det fina och flotta gymmet. Har ansökt om arbetstillstånd.

Ulrica Granberg
ullisutomlands i Moldavien
Senast aktiv - från Chişinau, Moldavien
Lang tystnad del tva

Efter ett dygn i Adelaide satte vi oss pa Greyhoundbussen som skulle ta oss till Coober Pedy, en gruvstad, dar vi skulle spendera en natt pa ett hostel under jord.Det var en valdig tur att vi foljde med pa okenturen i Alice Springs, da guiden var valdigt duktig pa att beratta om historien om hur de

Vardagsliv.
söndag 19 november 2017 - Varkala, Kerala, Indien

Två veckor av åtta har vi nu tillbringat i Varkala. En del av er har undrat hur vi fördriver tiden när vi bor på samma plats under en längre tid.Det enklaste svaret är att skillnaden kanske inte är så stor jämfört mot pensionärslivet i Hillared.Samma frågor ställs och beslut som ska

Väinö Kainelainen
hillared i Hillared tur och retur.
Senast aktiv - från Varkala, Kerala, Indien
Med båt på Mekongfloden
söndag 19 november 2017 - Pak Beng, Udomxai, Laos

Vaknade 04.45 och 05.30 stod vi redo att bli upphämtade i receptionen. Då var det beckmörkt ute. Blev hämtade av en man med minibuss, och innan vi lämnade Chiang Rai var bussen knökfull. Fick se soluppgången på väg mot gränsövergången till Laos. Kan lugnt säga att vi inte drog ner

Anders Johansson
Keaj i Sydostasien runt