Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Tisdag 16 januari
tisdag 16 januari 2018 - Exeter, England, Storbritannien

Nu har även jag kommit igång med lite studier och precis som Inez så hamnade jag i en egen grupp den här veckan. Advanced! Jag får alltså privatundervisning, grammatik mellan nio och halv elva och lite mer läsa, prata, lyssna mellan elva och halv ett. Det kommer vara hjärnkrävande. Som tur

Martina
martina0615 i Exeter 2018
Senast aktiv - från Exeter, England, Storbritannien
Pannkaka!!!! Mums!
tisdag 16 januari 2018 - Rethimno, Kreta, Grekland

Bra vandringsväder - lite soligt och inget regn på gång. Vi gick upp mot Biotoop park men nu gick vi ena bakvägen upp och andra  bakvägen ner. Omväxling förnöjer! Det är otroliga vyer över stan hamninloppet havet och de snöklädda bergstopparna långt bort när man går upp i höjderna

Karin-Janne  Lindberg-Wedin
kaja17 i En må-bra-resa till Kreta!
Senast aktiv - från Rethimno, Kreta, Grekland
Dags att packa
tisdag 16 januari 2018 - Linghem, Östergötlands län, Sverige

Så har det då äntligen blivit dags för att påbörja packningen inför Vietnam-resan 😊.Det har ju gått en del år sedan senaste backpacker-resan så det krävs lite tankeverksamhet för att komma ihåg allt som kan vara bra att ha med sig. Men det mesta brukar ju alltid gå att fixa på

Forts
tisdag 16 januari 2018 - Battambang, Battambang Province, Kambodja

flodbåt från Siem Reap. Sevärd resa men båten var ganska sliten och med obekväma säten. Detta samt att resan tog 8 tim sänkte värdet av upplevelsen något! Själv(Anders) satt jag en stund uppe på taket och kunde lapa sol och sträcka ut lite!

Marie B
Mariebra i Sydostasien
Senast aktiv - från Sihanoukville, Kambodja
Flodresa
tisdag 16 januari 2018 - Battambang, Battambang Province, Kambodja

Vi är nu i Battambang där vi stannar två nätter! Staden är den näst största i Kambodja men känns som en trevligt loj stad med lugn trafik och låg ljudvolym. Vi har idag strosat runt i den gamla stadskärnan med mycket kvarvarande arkitektur från franska kolonialperioden. Hit kom vi med

Marie B
Mariebra i Sydostasien
Senast aktiv - från Sihanoukville, Kambodja
30 dagar kvar!
tisdag 16 januari 2018 - Mjölby, Östergötlands län, Sverige

En dag som denna med snålblåst o snö känns det extra skönt att ha en varm skön resa att se fram emot😊☀️

Lotta Pettersson
Lottapblom i Maldiverna
Senast aktiv - från Mjölby, Östergötlands län, Sverige
Sandön
tisdag 16 januari 2018 - Fraser Island, Queensland, Australien

Nu har vi varit på en tvådagars tour på Frazer Island. Det är en ö där all botten är sand- världens största. Sötvattensjöar, regnskog och 7 mile stranden. Otroligt vackert !! Härliga vatten , dingos och turer i regnskogen.

My stay in Tasmania so far, 8th-14th of January
söndag 14 januari 2018 - Launceston, Tasmanien, Australien

Hi guys, been a while now so juat updating on the last weeks activities.Arrived in Hobart in good spirit late last monday evening and ended up catching a beautiful sunset from the plane. From there I went to the Scout den I was able to borrow from Wellington rovers for the first two days. Thank you

Cradle Mountain Day Tour
tisdag 16 januari 2018 - Cradle Mountain, Tasmanien, Australien

Gonna start this post by saying sorry mum. Short backstory I sprained my left ankle a little going down from Mt Wellington last friday. Therefote my mum asked me to be a little restrictive with my outdoors activities.Second note most of this text was written yesterday when I was in the moment so

Vinälskarnas paradis !!!!
tisdag 16 januari 2018 - 32 River Terrace, Renwick, Marlborough, Nya Zeeland

När vi kom tillbaka från vår lilla miniutflykt var det dags att träffa en av Eva-Helens kollegor, Annika Söder som också är tjänstledig för studier, och hennes man Stefan. Vi åt på Chokdee och satt där tills de stängde, då gick vi över gatan till närmaste pub och fortsatte tills de

Nytt i forumet

Kommentarer