Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

14 november: Nationalpark och Riverton!
onsdag 14 november 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På onsdagmorgonen var det soligt väder och vi vaknade alla efter en god natts sömn, även mamma och pappa, vilket var skönt. Jag följde Ellen och Ludvig till skolan och jag, mamma och pappa tog sedan ett par lugna timmar innan vi satte oss i bilen för att åka mot Riverton. Vi stannade till

13 november: Björn och tält, mamma och pappa på besök från Sverige!!
tisdag 13 november 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På tisdagen var det skönt väder! Ellen hade varit så hostig igår kväll och nu på morgonen att vi bestämde att hon skulle få hoppa över dagens simning i skolan. Vilma tog med sig strösocker och måttsats inför dagens lemonadtillverkning i skolan. Efter att barnen börjat skolan röjde

Wat Tang Sai
onsdag 14 november 2018 - Ban Gruud

Idag gjorde vi en utflykt till Wat Tang Sai som ligger 45 min söderut men fortfarande vid kusten. På vägen dit åkte vi genom flera små byar. Taxin stannade vid foten av kullen på vilken templet låg. Där fanns också en Big Buddah och två gigantiska krigare i mosaik. En lutande promenad

Blev inte som tänkt...
torsdag 15 november 2018 - Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

Vi hade planer på att stanna mer än en natt i Akaroa - men tji blev det. Det visade sig vara en långweekend over here. 😉 Så vi fick packa ihop oss och dra ner i samhället. Det formligen vällde in turister både med buss - bussar •flera. Kryssningsfartyg som låg i bukten och småbåtar

Ingela Lundström
ViggeOnTour2018 i ViggeOnTour2018
Senast aktiv - från Invercargill, Southland, Nya Zeeland
Avkoppling idag
torsdag 15 november 2018 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Idag har vi haft en riktigt härlig förmiddag. Vi tog en varsin helkroppsmassage och sen tog jag fotvård, pedikyr och manikyr medan Magnus tog en öl på restaurangen bredvid. Det var så skönt. Man ligger på sätt och vis utomhus, under ett halmtak, och hör tuppar och kossor i närheten medan

Doris och Sally
torsdag 15 november 2018 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Här kommer några bilder på Villa Arunas ”vovvar”. De håller mestadels till på vårt område som består av tio hus men springer fritt. Jag tror att de heter Doris och Sally. De kom hit som valpar och har uppfostrats av alla som bor på området men mest av de som bor i 2:an och av

Onsdag 14 november
onsdag 14 november 2018 - Charles Town, West Virginia, USA

B: Idag är det betydligt högre i tak och vi skymtar den blå himlen och även solen emellanåt. Eric överraskade mig i morse och sa ”vi måste vara iväg kl. 9.00 för vi har en tid att passa”. Jag körde norrut till nästa county och så får jag se en skylt ”James Madison’s

Eric Lund
sm0jsm i USA 2018
Senast aktiv - från Charlottesville, Virginia, USA
The Imperial March
onsdag 14 november 2018 - Meknès, Meknès-Tafilalet, Marocko

Vi tog tåget från Fès till Meknes efter lunch och från stationen i Meknes en taxi till medinan där vi hade vårat boende bokat på en riad. Städerna ligger bara en 45 min tågresa emellan men med taxi, tågförsening och lite framförhållning tog det 2 1/2h från dörr till dörr. Framför

Tomas Rydehed
Kakihara i This time for Africa
Senast aktiv - från Meknès, Meknès-Tafilalet, Marocko
A very long walk
tisdag 13 november 2018 - Sydney, New South Wales, Australien

Today we gave our feet some exercise. Starting off in the nearby Chinese district we then headed for the Anzac Memorial in Hyde Park -  yes they have one too,  The memorial is very big  and beautiful. Built in Art Deco style with an eternal flame inside the open space. Many wreaths as

Framme i Portugal
onsdag 14 november 2018 - Sedielos, Vila Real, Portugal

I Baskien konstaterar vi att här skulle det nog gå att bo året runt. Inte för varmt, inte för kallt, tänk vad det skulle växa i odlingarna. Efter några dagar i supermysiga lilla Hondarribia vänder vi nosarna inlands, mot vackrare, vildare och kanske inte lika förlåtande omgivningar.

Catrin Johnson
CatrinJ i Ännu en flykt undan vintern
Senast aktiv - från Sedielos, Vila Real, Portugal

Lägenhetsbyte 🏡

Om du vill bo billigare, större eller närmare jobbet så kan du ta hjälp av sajten BytBostad för att göra ett lägenhetsbyte.

Lägenhetsbyte

Länken öppnas i ett nytt fönster