Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Jalman Meadows
onsdag 23 maj 2018 - Ulaanbaatar, Mongoliet

Vi har spenderat två nätter i mongoliska fjällen i ett jurtcamp. Det var precis uppbyggt för säsongen och vi var de första gästerna i år. Färden dit var lång. Vi åkte fyra timmar över stepp och fjäll med gamla ryska bussar. Det fanns inga vägar utan bussen körde "off road". Ungefär

Anna Malmström
anna_malmstrom i Transsibiriska järnvägen
Senast aktiv - från Ulaanbaatar, Mongoliet
Kan en kvinna bara få vara?
onsdag 23 maj 2018 - Sa Pả, tp. Lào Cai, Lao Cai, Vietnam

Nu är vi mer än halvvägs in på tiden här i Vietnam. Och jag har så blandade känslor för det här landet. När vi först kom till Ho Chi Minh hade vi två vietnamesiska tjejer (från Hanoi) som roomisar som var helt underbara. Samma dag är det en tjej som ser att vi är vilsna och hjälper

Live at the Budokan!!!
onsdag 23 maj 2018 - Tokyo, Hachioji, Japan

Vi anlände till Naritaflygplatsen utanför Tokyo och fick där tag i både våra Passmo/Suica(tunnelbane/busskort) och tågbiljetter till stan. Vi bor på ett hostel strax norr om templet i Asakusa. Vi tog oss efter lite återhämtning mot Shibuya för att vandra längs de neonupplysta gatorna

Tomas Rydehed
Kakihara i Beast in the East
Senast aktiv - från Tokyo prefektur, Japan
Mongoliet
söndag 20 maj 2018 - Ulaanbaatar, Mongoliet

Vi lämnade Irkutsk med det kinesiska tåget nr 4 igår morse och färdades längsmed Bajkalsjöns södra strand till Ulan Ude. Bajkalsjön är som ett stort hav. Det var jättefint att titta ut genom tågfönstret och se allt det blåa flyta förbi. I Irkutsk regnade det när vi gav oss iväg, men

Anna Malmström
anna_malmstrom i Transsibiriska järnvägen
Senast aktiv - från Ulaanbaatar, Mongoliet
Alfon Åbergs kulturhus
tisdag 22 maj 2018 - Sverige

Vi var testfamilj i Göteborg och besökte Alfons Åbergs kulturhus. Vi var 2 vuxna och 2 barn(2&4år)Vår upplevelse av dagen var:Ett mysigt hus med många saker att upptäcka. Önskar dock att det skulle vara lite större om man tänker på vad det kostar att besöka. Både vuxna och barn var

Charmainedeb i barnsemester
Senast aktiv - från Danmark
Krokodille Zoo och ett spännande äventyr i Danmark!
onsdag 23 maj 2018 - Danmark

Vi besökte Krokodille Zoo i Danmark. Vi var 2 vuxna och 2 barn, 9 resp 7 år gamla. Zooet ligger ca 2 timmars bilkörning från Malmö via Öresundsbron.Stället är litet och familjärt men väldigt spännande. Vi åkte en dag mitt i veckan under sommarlovet och det var inte speciellt mycket

Charmainedeb i Danmark
Senast aktiv - från Danmark
Knuthenborg Safari är ett måste!!
onsdag 23 maj 2018 - Danmark

En solig dag i april gav vi oss iväg till Knuthenborg safari. Två vuxna och två barn 3 & 6 år gamla. En mycket lyckad dag där man kör med sin egna bil in i olika områden med olika djur på respektive område. Allt är i vacker natur precis som safari brukar vara. Man kunde på vissa

Charmainedeb i Danmark
Senast aktiv - från Danmark
Tre USA-tips du bör prova på
måndag 21 maj 2018 - Louisiana, USA

Mitt i sommartider när de flesta ska boka sina resor, inte minst till den amerikanska kontinenter så är man generellt nyfiken på vad man kan hitta på. USA är ett stort land med många möjligheter för turister, men i specifikt det här inlägget väljer vi att lista tre saker som du eller

Bixby Bridge och vidare mot Ventura...
tisdag 22 maj 2018 - Ventura, Kalifornien, USA

Vädret är ett återkommande frågetecken för den glade resenären. Det regnade under natten och det var fortfarande lite lätt duggregn i luften när vi vaknade. Abror Inn i Monterey serverar ingen frukost, så därför hade vi spanat in det bästa frukoststället i Monterey, På Old Monterey

Jonas Erkgärds
ergjon i USA Stillahavskusten Maj-2018
Senast aktiv - från Ventura, Kalifornien, USA
Berg i blåa fjärran
onsdag 23 maj 2018 - Monroe, USA

Idag har det varit riktigt varmt och skönt! Nånstans mellan 25-30 grader gissar vi på 🌞Efter en slö morgon tog vi en långpromenad i värmen. Det fläktade skönt så vi var nog ute en timme eller så. Så himla skönt!! Lite lunch när vi kom tillbaka hem igen, sen satt jag satt ute en

sweetie64
Sweetie64 i Keeping Up With the Bratts