Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Gulfkusten
söndag 17 december 2017 - 2701 Scenic Hwy 98, Destin, Florida, USA

16/12 Idag vidare mot Florida och Destin. Vi tog Interstate10 via Mobile och Pensacola. Där stannade vi och käkade lite lunch. Missade sen avfarten till Pensacola Beach. Tanken var att köra längst med kusten fram till Destin. Men fick istället svänga av väg 85 ner mot Destin. Detta vissade

Per Duveborn
Duve i New Orleans - Florida
Senast aktiv - från New Orleans, Louisiana, USA
Ghost town and skinny dipping in the dark
söndag 17 december 2017 - Iquique, Tarapacá, Chile

I got late yesterday, a real saturday for the first time in a long time. We had great Peruvian seafood (it was better in Peru though...) and a couple of bottles of wine later we decided to walk along the beach to the bar area. The var area was mostly closed but one bar was still open. The night

Elin Sennström
ElinSennstrom i Jorden runt
Senast aktiv - från Cusco, Urubamba, Peru
Mitt första besök i en ortodox kyrka
söndag 17 december 2017 - Rethimno, Kreta, Grekland

Söndagmorgon och dags att kliva upp i tid för att inte missa söndagens mässa som börjar vid åttatiden och pågår i ca två timmar. Jag gick till den stora kyrkan "Fyra Martyrer" som ligger centralt i Rethymnon. När jag kom in satte jag mig längst bak och försökte smälta in så gott det

Karin-Janne  Lindberg-Wedin
kaja17 i En må-bra-resa till Kreta!
Senast aktiv - från Rethimno, Kreta, Grekland
december2017
söndag 17 december 2017 - Cha Am, Phetchaburi, Thailand

Bea Och Ronney Pettersson
ronney i Thailand 10
Senast aktiv - från Cha Am, Phetchaburi, Thailand
Äntligen framme
söndag 17 december 2017 - Adelaide, South Australia, Australien

Nu är vi framme i adelaide, så skönt att vara på marken igen. Vi hade tur på flygningen från Dubai, då tjejen som skulle sitta bredvid oss blev omflyttad, så vi fick alla tre sätena för oss själva vilket var bra på en så lång flygning. vi landade på beräknad tid och kom igenom

Sara Adolfsson
saraochjesper i Stora Australienresan
Arrive. Raise hell. Leave
söndag 17 december 2017 - Doha, Qatar

Tillbaka där allt började för 45 dagar sedan i Qatar i väntan på flyget mot Köpenhamn. Sista dagen i Sri Lanka ägnades mest på stranden och på olika restauranger för att dricka juice. Kommer sakna alla frukter och juicer. Ägnade mig även åt lite shopping och min vana trogen köpte jag

Tomas Rydehed
Kakihara i From Yeti to Rama Setu
Senast aktiv - från Doha, Qatar
Mexiko
fredag 15 december 2017 - Tulum, Quintana Roo, Mexiko

Idag har vi kollat runt på stränderna här i Tulum.Fin, vit, sval och mjuk sand med rosa korallkorn i.Havet är azurblått och ca. 25*C. Vid lunch åkte vi in till Tulum by och åt mat. Resturangen heter TropiTacos och menyn stod på spanska så vi förstod typ inget. Det blev en chansning som

Elin Bygg
FamEB i Mexiko 2017
Senast aktiv - från Tulum, Quintana Roo, Mexiko
15 december
söndag 17 december 2017 - Orlando, Florida, USA

här kommer länken till 15 december!https://youtu.be/USLAYidx6-k

Kan man besöka världens högsta berg i Sydamerika?
söndag 17 december 2017 - Quito, Pichincha, Ecuador

Första dagen i Quito är avslutad, vilken stad!Vi har fått två instruktioner angående mat: undvik kranvatten och ät ej frukt de första dagarna. Min rebelliska pappa lyckades naturligtvis bryta dessa två direkt vid frukosten genom att ta sig ett glas vatten och okänd frukt. En bra start på

Goodbye Bolivia
lördag 16 december 2017 - Iquique, Tarapacá, Chile

We left Boliva through a tour with salt flats, vulcanos, hot springs, geysers and once again breathtaking nature. What will I miss most about Bolivia? My great spanish teacher and Sucre most definitely! Norma, if you read this, thank you for all the great moments! So, what did we think about

Elin Sennström
ElinSennstrom i Jorden runt