Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Idag trodde en till jag var från Polen...
fredag 23 juni 2017 - Bergen, Hordaland fylke, Norge

Han är inte ursprungligen från Norge och trodde att min svenska var norska med polsk brytning....:DDDD...det var en rolig figur som ska jobba på sykehemmet i sommar som jag säkert kommer att jobba med ibland.Det krävs en del felxibilitet då man jobbar med olika människor hela tiden eftersom

Yougogirl
tessanterese i Arbeta i Norge
Senast aktiv - från Norge
Vad hände i Lissabon?
onsdag 21 juni 2017 - Lissabon, Sintra, Portugal

Efter tre dagar i huvudstaden med 2.5 milj i storstadsområdet för staden betyget mycket bra. Hade de bytt ut hamnområdet vid floden med sandstrand ala Rio hade det blivit superbt betyg!Vi turistade från vårt Hotel Fenix Music som låg vid Marques Pombal. Staden bjöd på liv pch rörelse och

Ann-Louise Blomberg
Sixtensvassaklor i Griswalds in Portugal
Senast aktiv - från Obidos, Leiria, Portugal
Glad midsommar
fredag 23 juni 2017 - Atapuerca, Kastilien och León, Spanien

Glad midsommar! Njut av tillvaron. Det gör jag. Tala om kontraster. I går vid sidan om en stökig väg. Idag var det vandring bland pinjeträd, ekar och stora ormbunkar. Det gick att höra tystnaden. Ja, tills det kom några fransmän/italienare/spanjorer som av någon anledning långt före man

Resan dit och väldigt lite midsommar
fredag 23 juni 2017 - Shinjuku, Shinjuku, Tokyo prefektur, Japan

Har nu landat i ett galet fuktigt Peking. Flygresan med Air China business var toppen med bekväma stolar, fin service och väldigt mycket mat. Vi lyckades även få några timmars sömn trots att det var 25 grader på flyget. Vi hade sett fram emot en airconditionerad kall flygplats men där

Anna Sjöberg
Condan i Japan squad
Senast aktiv - från Shinjuku, Tokyo prefektur, Japan
Världsarvet 30 min norr om Lissabon
torsdag 22 juni 2017 - Sintra, Portugal

Dags för hyrbil och tidig morgon upp i bergen till Sintra som rankas som ett av Europas mest spektakulära områden med sina romantiska parker och sagoslott. Adderar de sedan till lite hybris och storhetsvansinne så närmar vi oss verkligheten. Här hinner man inte allt på en dag så vi

Ann-Louise Blomberg
Sixtensvassaklor i Griswalds in Portugal