Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

The early bird...
lördag 21 juli 2018 - Östersjön

...catch the worm... Pga otydliga instruktioner från logistikavdelningen purrade logch ut hytten i god tid före ankomst till Estland. Mycket god tid. Det gav oss tid att klä oss och packa ihop alla prylar - läs taxfreevarorna - och utan stress och svettattack bege oss till cafeterian, som

Inge Och Hans-Örjan
mc2017 i Baltic Race 2018
Senast aktiv - från Markim, Stockholms län, Sverige
Snabb omgruppering pga brand.
lördag 21 juli 2018 - Oakland, Kalifornien, USA

Vaknade i morse av att det luktade rök i rummet och utanför var det tjockt så vi tog ett snabbt beslut om att avbryta och åka där ifrån. Vi tog sikte på Oakland för att vara nära flygplatsen inför imorgon. Vi hittade ett hotell som var billigt och låg vettigt nära stranden. Väl här

Senast aktiv - från Oakland, Kalifornien, USA
Det började ju bra i alla fall....
torsdag 19 juli 2018 - El Portal, Kalifornien, USA

Kanske lite trötta efter god mat och dricka i går kväll men ner till frukosten och därefter iväg mot Yosemite. Temperaturen stod på +44 grader redan klockan 10 men i dag såg vi fram emot att få se mätaren falla ner till 25. Först ca 10 mil i ett dött landskap där man bara hoppades att

Varmt som i h...etet
onsdag 18 juli 2018 - Death Valley Junction, Kalifornien, USA

Vi lämnade hotellet tidigt på morgonen för att starta dagen med ännu en outlet och tro det eller ej det blev en hel del nya fynd bland annat en massa skor. När vi var nöjda så började vi resan mot Death Valley och vårt hotell. När vi åkte från Las Vegas var det ca 40 grader och under

MTB och bad
fredag 20 juli 2018 - Hornö brygga, Höga kusten

Efter ett par timmars körning blev det fika (äppelpaj och vaniljås) på en rastplats utanför Västerås. Efter ytterligare några timmars körning stannade vi för ett välbehövligt bad i Inlandsälvens delta utanför Sundsvall. När vi passerat Höga kusten-bron tog vi av från E4:an och

Vilodag med småturer
fredag 20 juli 2018 - Kebnekaise, Norrbottens län, Sverige

Efter en god nattsömn och en härlig frukostbuffé begav vi oss till Elsas bro för attt bada. Se bild kallt och härligt. Sedan gick vi vidare västerut längsmed forsen. Vackert med ett ganska stort och virvlande vattenfall. Lunchen intog vi nära vår tältplats, lax med pasta i påse. Sedan

En dag bland Dubrovniks tak
fredag 20 juli 2018 - Zaton, Dubrovnik-Neretvas län, Kroatien

I morse tog vi lokalbussen till Dubrovnik, en resa på max 30 min. Det blev ganska heta timmar, där vi vandrade runt den 22 m höga stadsmuren. Härliga vyer där det ståtade mot havet och många "kodak moments". Och även många foton över gamla stans tak, konstaterade vi efteråt.Efter glass o

Odén i Indien - Fas 2
fredag 20 juli 2018 - Gurgaon, Haryana, Indien

Så, då är vi tillbaka till Indien, hela familjen. Lena och jag fick fyra veckor i Sverige, barnen var modiga och flög själva och kunde därför få ytterligare ett par veckor. Vi hade en helt fantastiskt tid hemma med familj, vänner, massor med middagar, studentfirande, utflykter och med

Äntligen på väg!
fredag 20 juli 2018 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Så var då dagen, timmen, stunden kommen!! Hojarna lastades, och så rullade vi iväg. Efter en knapp km började.... det regna! Till en början lite tunnt, stänk stänk stänk, men strax övergick det i riktigt ösregn. Många fula ord virvlade runt i huv'et på mig - det har tammetusan inte

Inge Och Hans-Örjan
mc2017 i Baltic Race 2018