Överlämnat
fredag 9 maj 2014 - Mazar-e Sharif, Afghanistan

Hej hej Nu är det gjort. Jag har under två dagar haft HOTO (handover takeover) med mina efterträdare. Jag är ju känd för att prata mycket, men nu har jag säkert slagit rekord. Det blev ju så att jag har varit ensam om detta så de har båda fått mig som handledare, annars hade vi jobbat

Sjukvård
tisdag 6 maj 2014 - Mazar-e Sharif, Afghanistan

Hej hej Yvonne, du har ju helt rätt. Jag har inte skrivit så mycket om mitt sjukvårdsjobb. Det är nog lite på grund av det du säger, det har inte varit så mycket. Sen är ju det mitt vanliga jobb liksom. Det funkar i alla fall så här. En av oss är DN (duty nurse) 24 timmar åt gången. Ja

Avslutningsveckan på camp Northern Lights
måndag 5 maj 2014 - Mazar-e Sharif, Afghanistan

Så har den kommit till slut, sista veckan på campen. Ja vi åker härifrån i slutet av veckan och tillbringar sista tiden på camp Marmal. Vi ska avrusta en del materiel där och det är därifrån vi flyger hemåt.Så nu har den stora packsvängen dragit i gång igen. Ingen kan någonsin klaga

Senaste och sista? äventyret
onsdag 30 april 2014 - Mazar-e Sharif, Afghanistan

Hej där hemma, jag vill börja med att önska er en skön Valborgshelg. Här har vi inga bekymmer om var vi ska ta vägen för att fira liksom. Man kan säga att jag var på brasa i går! Upp kl 0445 och var marchfärdig kl 0545, insutten i stridsutrustningen i en patria/ambulans. Skulle få

Morgonrutin
söndag 27 april 2014 - Mazar-e Sharif, Afghanistan

Godmorgon, det kan man väl säga när klockan är 0845? Jag ska se om jag kan beskriva hur mina mornar ser ut. Klockan ringer 0550 och då sätter jag mig upp, tar på fyskläder och går ut. Rutinen är att gå snabbt, power walk ni vet, och det blir 5 varv. Alltså lika många kilometer. Har en

Dagen efter
torsdag 17 april 2014 - Mazar-e Sharif, Afghanistan

Vill bara visa några bilder från en lyckad bullfest samt fina paket. Tack till er som skickat gratulationer, det värmer. Fast varmt är det i och för sig ändå, haha. GLAD PÅSK till er alla.

Födelsedag
onsdag 16 april 2014 - Mazar-e Sharif, Afghanistan

Att fylla år på CNL innebär hitills; Gratulationer redan tidigt på morgonen. Rullande grattistext på våra bildskärmar i matsalen, paket av kamrater här men även kort och paket hemifrån. Tack för det:-). Det innebär också att jag ska bjuda på bullfest om nån timma. Bakade 90 bullar

Ny dag
lördag 12 april 2014 - Mazar-e Sharif, Afghanistan

Godmorgon, här är klockan 0850 och vi har snart denna dags morningbreif. Där får vi information om de händelser som skett runt om i landet. Om insurgenter gjort överfall, sprängt minor osv. Antal skadade eller dödade. Det förekommer absolut men det lär vara betydligt mindre än tidigare.

Närmar sig slutet
torsdag 10 april 2014 - Mazar-e Sharif, Afghanistan

Hej Blir till slut en sväng via denna dagbok. Har haft en del problem med att mejl inte kommer fram. Jag har det bra och dagarna går ruskigt fort. För er som eventuellt inte vet så befinner jag mig på Camp Northern Lights utanför Mazar-E Sharif i Afghanistan. Jobbar här inom försvarsmakten

Vårsommar ?
söndag 8 april 2012 - Mazar-e Sharif, Afghanistan

Den stränga vintern har äntligen släppt greppet. Många har dött under den här ovanligt kalla och långa vintern. Vi hade vårväder under tre dagar ungefär innan det slog till med 25 direkt. Fast 20-30 kanske är att anse som vårvärme mot sommarens 40-50 grader. Gräset är grönt i några

Mission i försvarsmakten

Mission i försvarsmakten

2 december 2013 - 13 maj 2014

En upplevelse utöver det vanliga i mitt liv. Så har det blivit efter att ha sett annonsen om sjuksköterska på förbandsplats på Camp Northern Lights i Mazar-E Sharif. Här har jag tillbringat nästan en hel misson nu.

Bland bomber och granater

Bland bomber och granater

14 december 2011 - 15 december 2012

På EU-uppdrag i Afghanistan.

Polismission i Afghanistan.

Polismission i Afghanistan.

23 juni 2011 - 5 juli 2012

Afghanistan, Mazar e Sharif. Polismission 12 månader genom EUPOL. Rådgivare /Mentor.

head chef

head chef

26 oktober 2010 - 8 november 2010

ja da har jag fatt igang resdagboken hoppas de funkar. skriver mer sen vill se om de funka

Utlandstjänst Affe

Utlandstjänst Affe

19 maj 2010 - 12 december 2010

Jag ska spendera 7 månader i Mazar-e Sharif i utlandsstyrkan i Afghanistan, FS19.

Testresa

Testresa

17 mars 2010 - 18 mars 2010

tesresa

Semester med sol, bad och en massa annat kul!!!!

Semester med sol, bad och en massa annat kul!!!!

9 mars 2010 - 4 april 2010

Vår familj består av 2 vuxna och tre barn, 7, 4 och 2 år. 3 mars åker vi till Thailand och Bangkok där vi hoppas att det står en taxi och väntar på oss. Sedan drar vi mot bergen och en liten by som heter Soi dao som ligger mot Cambodja gränsen. Där ska vi hyra ett hus i 1 vecka. Sen åker vi mot Kho Chang. Efter det får vi se vad vi blir sugna på. Det ska bli kul att förhoppningsvis se ngt annat. Med oss på denna resa har familjen Fermskog. Det ska bli mycket trevligt med både vuxna och barn som resesällskap.Vi ser fram emot denna semester

Thailand nr2

Thailand nr2

12 juni 2010 - 7 juli 2010

Nu är ligan på nytt på väg till Thailand!!!

13 december 2009 - 19 december 2009

Resa till Afghanistan.

4 mars 2009 - 10 mars 2009

Jag åkte till Afghanistan med min mamma och min syster

Senast aktiv - från Balkh, Mazar-e Sharif, Afghanistan
Torbjörn Robin