Resdagboken

Kabul

1 954 Bilder & 574 Dagböcker

Rapportera
Koranbränning
onsdag 22 februari 2012 - Kabul, Afghanistan

Hej hej, Idag var det forsta dagen med lite oroligheter sedan jag kom hit. Sa om ni har sett pa nyheterna och de visar att det ar kaos i Kabul vet ni att jag ar hemma nu och har det bra. Amerikansk militar har brant en hel del religiost material, daribland flera Koraner, som talibaner anvande pa

Siv Thorsköld
Sivi i Bland bomber och granater
Senast aktiv - från Kabul, Afghanistan
Rapportera
Kontaktuppgifter
måndag 2 januari 2012 - Kabul, Afghanistan

God fortsättning! Hoppas att ni fått en bra start på 2012! Kabul är en mycket fiffig plats, jag kan ta emot post här. Det går via den tyska arméns flyg så adressen är i Tyskland, dvs man behöver bara betala porto inom EU. Så här kommer adressen: Siv Thorsköld EUPOL/AFG

Siv Thorsköld
Sivi i Bland bomber och granater
Senast aktiv - från Kabul, Afghanistan
Rapportera
Forsta veckan i Kabul
måndag 26 december 2011 - Kabul, Afghanistan

Hej vannerna! Tack alla ni som har hort av er, det ar verkligen roligt att fa kommentarer, mail och annan form av kommunikation! Jag kommer att svara pa inlagg sa titta ocksa pa forra uppdateringen om ni vet att ni har stallt en fraga. Forsta veckan har gatt bra. Jag fick ett varmt valkomnande

Siv Thorsköld
Sivi i Bland bomber och granater
Senast aktiv - från Kabul, Afghanistan
Rapportera
Kuopio & Kabul
lördag 23 juli 2011 - Kabul, Afghanistan

Det strular med att ladda upp bilder....de kommer. Snart har 2 veckor gått och de har gått rasande fort. Vi började med några dagar i Kuopio i Finland för Pre-Deployment Afghanistan utbildning. Den var väl så där....mycket organisationsskisser och Brysseladministrationskännedom....puh !

Rapportera
mars
onsdag 2 mars 2011 - Kabul, Afghanistan

Hallo på er där hemma. idag har vi storstädning av hela köket för på fredag kommer dom o börjar byta ut containrarna som innehåller köket så då passar jag som chef på att skriva dagbok tänker ju inte skita ner mej med sånt jobb de kan indierna göra hahaha.i övrigt har de inte hänt

Jesper Ahrling
jeppa71 i head chef
Senast aktiv - från Kabul, Afghanistan
Rapportera
nyheter
lördag 5 februari 2011 - Kabul, Afghanistan

hallo på er där hemma. ja då har en vecka till gått o jag har gjort lite över halva tiden. min träning för att bli site manager fortsätter o bland annat så ska jag ta hand om införsel av lastbilarna med varor så i onsdags va jag för första gången utanför grindarna o hämtade in 3

Jesper Ahrling
jeppa71 i head chef
Senast aktiv - från Kabul, Afghanistan
Rapportera
nyheter
lördag 5 februari 2011 - Kabul, Afghanistan

hallo på er där hemma. ja då har en vecka till gått o jag har gjort lite över halva tiden. min träning för att bli site manager fortsätter o bland annat så ska jag ta hand om införsel av lastbilarna med varor så i onsdags va jag för första gången utanför grindarna o hämtade i 3

Jesper Ahrling
jeppa71 i head chef
Senast aktiv - från Kabul, Afghanistan
Rapportera
karriärs stegen
söndag 30 januari 2011 - Kabul, Afghanistan

hallo sverige. ja de va ju ett tag sen men de händer inte så mycke så de blir ett tag mellan inläggen. men idag har jag börjat min träning inför mitt nya jobb som jag ska försöka mej på har nämligen blivit befodrad till site manager eller platschef på svenska o de får man ju se som ett

Jesper Ahrling
jeppa71 i head chef
Senast aktiv - från Kabul, Afghanistan
Rapportera
svängit
tisdag 11 januari 2011 - Kabul, Afghanistan

hallo på er hoppas ni överlevt jul o nyår o all helger de har jag man märker ingen skillnad på dagarna härnere. men dagarna går o de börjar närma sej halvtid ska åka i slutet av mars om de går som de ska o de känns ibland som att de ska va långt bort o ibland som att de e snart, allt

Jesper Ahrling
jeppa71 i head chef
Senast aktiv - från Kabul, Afghanistan
Rapportera
tagit massa kort o klarat mej fran fangelse
onsdag 29 december 2010 - Kabul, Afghanistan

har under eftermiddan tagit massa kort man får smyga lite så går de nog gick bra idag iallafall.får i min ISAF badge imorrn de va ju en grej dom tog fingeravtryck o bilder på ögonen ifall man blir sprängd ibitar då kan dom identifera en med ögongloberna, men de e ingen risk för de.fall ni

Jesper Ahrling
jeppa71 i head chef
Senast aktiv - från Kabul, Afghanistan
Bland bomber och granater

Bland bomber och granater

14 december 2011 - 15 december 2012

På EU-uppdrag i Afghanistan.

18 Foton 5 Inlägg
Polismission i Afghanistan.

Polismission i Afghanistan.

23 juni 2011 - 5 juli 2012

Afghanistan, Mazar e Sharif. Polismission 12 månader genom EUPOL. Rådgivare /Mentor.

227 Foton 10 Inlägg
head chef

head chef

26 oktober 2010 - 8 november 2010

ja da har jag fatt igang resdagboken hoppas de funkar. skriver mer sen vill se om de funka

0 Foton 22 Inlägg
Afghanistan

Afghanistan

13 december 2009 - 19 december 2009

Resa till Afghanistan.

0 Foton 4 Inlägg
Afghanistan

Afghanistan

4 mars 2009 - 10 mars 2009

Jag åkte till Afghanistan med min mamma och min syster

3 Foton 5 Inlägg
Asien 1977

Asien 1977

2 oktober 1985 - 31 december 1985

Flög från Arlanda med Aeroflot 2 Oktober 1977 tillsammans med min mor och bror och vi landade i kabul. Efter några dagar åkte vi med buss till Bamiyan för att se de stora budda statyerna som sen Talibanerna sköt sönder med raketgevär. Åkte vidare till pakistan via Khyberpasset. Spenderade en vecka i Pakista för att sen åka vidare till Indien. Snurrade runt i Indien i ca 2 månader bla i Dharamsala, Dehli, Bombay mm. Åkte tillbaka till Kabul via Pakistan för att flyga hem. Kom hem på nyårsafton.

4 Foton 1 Inlägg
Äventyr i Asien

Äventyr i Asien

27 juni 2008 - 29 juli 2008

från affe till cambodia på 30 dagar!

0 Foton 7 Inlägg
Asien

Asien

23 januari 2008 - 9 juni 2008

Drar till Afghanistan för att jobba sedan blir det slappa runt i Indien, Malaysia, lite andra läder sedan och Thailand

144 Foton 22 Inlägg
N H
Krabbfisk
Senast aktiv - från Kabul, Afghanistan
Louis Gjøe Larsen
Louis og Anders
Senast aktiv - från Kabul, Afghanistan
Siv Thorsköld
Sivi
Senast aktiv - från Kabul, Afghanistan
Jesper Ahrling
jeppa71
Senast aktiv - från Kabul, Afghanistan
Joelbitar Berglund
JoelbitarGoesArmy
Senast aktiv - från Kabul, Afghanistan
P S
reppson
Senast aktiv - från Kabul, Afghanistan
Sofie Möller
Sofie - M
Senast aktiv - från Kabul, Afghanistan
Bastu Vattn
bastu
Senast aktiv - från Kabul, Afghanistan
Carmen Lautenschlager
Ajanoria
Senast aktiv - från Kabul, Afghanistan
Katja Öberg
Katja Uppsala
Senast aktiv - från Kabul, Afghanistan
Inga foruminlägg
Close

Logga in med Facebook

Glömt ditt lösenord? Bli medlem
Close

Bli medlem