1 954 Bilder & 574 Dagböcker
Hej hej, Idag var det forsta dagen med lite oroligheter sedan jag kom hit. Sa om ni har sett pa nyheterna och de visar att det ar kaos i Kabul vet ni att jag ar hemma nu och har det bra. Amerikansk militar har brant en hel del religiost material, daribland flera Koraner, som talibaner anvande pa
God fortsättning! Hoppas att ni fått en bra start på 2012! Kabul är en mycket fiffig plats, jag kan ta emot post här. Det går via den tyska arméns flyg så adressen är i Tyskland, dvs man behöver bara betala porto inom EU. Så här kommer adressen: Siv Thorsköld EUPOL/AFG
Hej vannerna! Tack alla ni som har hort av er, det ar verkligen roligt att fa kommentarer, mail och annan form av kommunikation! Jag kommer att svara pa inlagg sa titta ocksa pa forra uppdateringen om ni vet att ni har stallt en fraga. Forsta veckan har gatt bra. Jag fick ett varmt valkomnande
Det strular med att ladda upp bilder....de kommer. Snart har 2 veckor gått och de har gått rasande fort. Vi började med några dagar i Kuopio i Finland för Pre-Deployment Afghanistan utbildning. Den var väl så där....mycket organisationsskisser och Brysseladministrationskännedom....puh !
Hallo på er där hemma. idag har vi storstädning av hela köket för på fredag kommer dom o börjar byta ut containrarna som innehåller köket så då passar jag som chef på att skriva dagbok tänker ju inte skita ner mej med sånt jobb de kan indierna göra hahaha.i övrigt har de inte hänt
hallo på er där hemma. ja då har en vecka till gått o jag har gjort lite över halva tiden. min träning för att bli site manager fortsätter o bland annat så ska jag ta hand om införsel av lastbilarna med varor så i onsdags va jag för första gången utanför grindarna o hämtade in 3
hallo på er där hemma. ja då har en vecka till gått o jag har gjort lite över halva tiden. min träning för att bli site manager fortsätter o bland annat så ska jag ta hand om införsel av lastbilarna med varor så i onsdags va jag för första gången utanför grindarna o hämtade i 3
hallo sverige. ja de va ju ett tag sen men de händer inte så mycke så de blir ett tag mellan inläggen. men idag har jag börjat min träning inför mitt nya jobb som jag ska försöka mej på har nämligen blivit befodrad till site manager eller platschef på svenska o de får man ju se som ett
hallo på er hoppas ni överlevt jul o nyår o all helger de har jag man märker ingen skillnad på dagarna härnere. men dagarna går o de börjar närma sej halvtid ska åka i slutet av mars om de går som de ska o de känns ibland som att de ska va långt bort o ibland som att de e snart, allt
har under eftermiddan tagit massa kort man får smyga lite så går de nog gick bra idag iallafall.får i min ISAF badge imorrn de va ju en grej dom tog fingeravtryck o bilder på ögonen ifall man blir sprängd ibitar då kan dom identifera en med ögongloberna, men de e ingen risk för de.fall ni
På EU-uppdrag i Afghanistan.
Afghanistan, Mazar e Sharif. Polismission 12 månader genom EUPOL. Rådgivare /Mentor.
ja da har jag fatt igang resdagboken hoppas de funkar. skriver mer sen vill se om de funka
Jag åkte till Afghanistan med min mamma och min syster
Flög från Arlanda med Aeroflot 2 Oktober 1977 tillsammans med min mor och bror och vi landade i kabul. Efter några dagar åkte vi med buss till Bamiyan för att se de stora budda statyerna som sen Talibanerna sköt sönder med raketgevär. Åkte vidare till pakistan via Khyberpasset. Spenderade en vecka i Pakista för att sen åka vidare till Indien. Snurrade runt i Indien i ca 2 månader bla i Dharamsala, Dehli, Bombay mm. Åkte tillbaka till Kabul via Pakistan för att flyga hem. Kom hem på nyårsafton.
Drar till Afghanistan för att jobba sedan blir det slappa runt i Indien, Malaysia, lite andra läder sedan och Thailand