Afrika

Njuter av livet i Sydafrika
onsdag 16 oktober 2019 - Sydafrika

Hej allesammans! Det blev en resa till slut. Nu är jag och lever livet i Sun City, som jag tänkte passa på att rekommendera.Sun City är en sydafrikansk semesterort som har ett världsberömt förflutet. Det hela började som en "syndig stad", där välmående gäster kunde spela och roa sig

Johan
JHenriksson i Ny sommar nya resplaner
Senast aktiv - från Sydafrika
I've survived the first day on board Mercy!
tisdag 15 oktober 2019 - Dakar, Dakar Region, Senegal

My brain can't take any more! At least not for today! 400 staff and 250 local crew, 8 floors, luckily a pool at 8th...31 degrees and a very busy harbour! 5 bunkmates from Australia, Switersland and the States. Just told we are over 30 nationalities...it's a Wow-feeling I tell you! Got a full day

Maria Lövander
Hoppeloppan i Swedish Nurse in Senegal
Senast aktiv - från Dakar, Dakar Region, Senegal
Tid att packa upp och städa
fredag 23 augusti 2019 - Dakar, Dakar Region, Senegal

Att packa upp och att städa är det vi jobbar med just nu här på skeppet.. det känns som vi gör den mest noggranna flyttstädning du kan tänka dig. Allt som vi har på operationsavdelningen gås igenom och allt såpas en gång, och allt desinficeras även med Teistel två gånger innan

Ankomst till Dakar
onsdag 14 augusti 2019 - Dakar, Dakar Region, Senegal

Efter fyra dagars resa, så var vi framme i hamnen i Dakar. Advance teamet stod och väntade på oss på den plats där skeppet nu ska stå under de närmaste 10 dagarna. Det var otroligt kul att se Advance teamet igen, några som stod där är mina vänner som nu kommer ombord igen. Advance teamet

Uppdaterar
måndag 24 juni 2019 - Tanzania

hej, vi har inte haft wi-fi för än nu, och det är inte helt pålitligt, men vi försöker......vi har precis lämnat masai mara och fantastisk safari och har precis landat i Zanzibar stonetown.vi har bott fantastiskt bra på två olika camper i safaritält

En dag på stan
onsdag 19 juni 2019 - Nairobi, Kenya

Myllrande stad full med massiv trafik och smog. Människorna är oerhört vänliga här, även de som vill sälja, tigga eller pracka på saker o ting. De bara ler och säger ”hakuna matata”....lite overkligt😊 har bara hört de orden i lejonkungen tidigare.De flesta som tigger är

Första dagen
tisdag 18 juni 2019 - Nairobi, Kenya

Hej,På vägen till hotellet var det gott om bilar minst sagt, fattiga människor vandrade på de ställena som det blev trafikstockning och försökte sälja frukt, nötter och diverse prylar. Såg en ung man med förmodad muskeldystrofi (kanske ryggmärgsbråck) som kröp fram på sina knän och

Hyrbilen hämtas
lördag 28 oktober 2017 - Mauritius

En vecka med boende i airbnb-lägenhet, besök på på stränder, botanisk trädgård och i regniga berg.

Petra Hurtig Halvarson
PetraHH i Mauritius och Lars 50 år
Senast aktiv - från Leksand, Dalarnas län, Sverige
Det blir aldrig som man tänkt sig

Samma dag som vi lämnade Sverige hade jag (Eva-Helen) turen att träffa en pensionerad Handelsbankare som har hus i Kapstaden och jag fick tips på en bra guide som kunde ta oss till vingårdarna, vi skickade iväg ett Whats Up till honom och sa vilka datum vi skulle vara i Kapstaden och vi hade

Jari Och Eva-Helen Oinas
JariEvaHelen i St Helena
Senast aktiv - från Solna, Stockholms län, Sverige
Glad påsk från Africa Mercy
fredag 19 april 2019 - Conakry, Conakry, Guinea

En liten PåskhälsningTiden går fort och nu jag har bara en vecka kvar ombord innan jag åker hemåt. Idag är det långfredag och vi tänker extra mycket på Jesu sista måltid med sina lärjungar och hur han fick offra sitt liv på ett kors. Påsken här på skeppet brukar vara mycket fin. Vår

Anneli Persson
Mercyships-anneli i Guinea 2019
Senast aktiv - från Lindale, Texas, USA
Swedish Nurse in Senegal

Swedish Nurse in Senegal

13 oktober 2019 - 27 oktober 2019

Working on board the Africa; Ship of Mercy for 2 weeks in Theatre/OR. Situated in the port of Dakar.

Ny sommar nya resplaner

Ny sommar nya resplaner

17 juni 2019 - 30 september 2019

Delar med mig av mina tankar kring nästa resa! :)

Senegal 2019/2020  med Onboarding i Texas

Senegal 2019/2020 med Onboarding i Texas

26 juli 2019 - 11 april 2020

Denna resan blir in nionde / tionde resa till sjukhusfartyget, Africa Mercy. Jag kommer att arbeta som teamledare på ögonoperation. Under september kommer jag att arbeta i ögonteamet med planering, undervisning och mentorskap och åker till Texas, Mercy Ships internationella center för Onboarding, en 4 veckors kurs. Resan blir uppdelad i två terminer, under hösten är jag ombord ca 2 månader och under vintern 3,5 månader. -Tack för att ni ber för mig och Mercy Ships och min resa.

Drömsemestern

Drömsemestern

17 juni 2019 - 3 juli 2019

Till Kenya vidare till Tanzania o Zanzibar

St Helena

St Helena

10 april 2019 - 3 maj 2019

Dykning på St Helena som ligger nordväst om Sydafrika, långt ut i Atlanten. Vi hoppas få se de stora djuren i havet. Vi börjar dock med 2 dagar i Johannesburg innan vi flyger till St Helena. Efter 2 veckor dykning, väntar några dagar i Kapstaden med vingårdar och förhoppningsvis en dags safari för att få se stora djur på land också.

Studieresa i Marocko och Spanien

Studieresa i Marocko och Spanien

8 april 2019 - 17 april 2019

Över gilbraltarsundet mellan två kontinenter, Europa och Afrika.

Hurghada Egypten Soloresa April 2018

Hurghada Egypten Soloresa April 2018

5 april 2018 - 12 april 2018

Behovet var stort att få landa lite i sol och värme å här var det både sol och varmt. Oerhört nyttigt och spännande att resa själv. Har ju gjort via jobbet innan - passat på att vara kvar över helgen själv typ vid tjänsteresa. Inte bokat en vecka själv. Man upplever, ser, registrerar och möter människor på ett helt annat sätt.

1 juni 2001 - 14 juni 2001

Jag minns inte exakta datum för denna resa, men året stämmer iaf. Min första resa till Egypten, tillsammans med mamma, brorsan och brorsans flickvän.

4 november 2014 - 11 november 2014

En veckas all inclusive i Hurghada med mamma.

Egypten, Marsa Alam

Egypten, Marsa Alam

10 januari 2013 - 17 januari 2013

Återvände till Marsa Alam. Denna gång ensam.

Ewa Och Magnus Sten
esmj