Afrika

Utforskar Mauritius
onsdag 22 januari 2020 - Mauritius

Har landat på mauritius. Prognosen säger spöregn men vi har ändå haft 2 dagar med uppehåll och lite sol. Det är 30 grader och fuktigt oavsett om solen lyser eller det regnar så det är synd o klaga ändå. Har hyrt bil och börjat utforska ön. Det här med kartor är inte så noga här så

lickander i Journey of a lieftime
Ändrade planer
lördag 18 januari 2020 - Hermanus, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Har varit i hermanus 4 dagar. Sköna promenader på stranden varje dag. Dock går det ju inte o bada när vattnet är 12 grader. Först hett på dagarna och blåsigt, sedan igår "kallt" och blåsigt om du 20 grader räknas som kallt. Åker till Kapstaden ikväll och bor på hotell skall med ett

lickander i Journey of a lieftime
Omgivningar i Lesotho
lördag 12 oktober 2019 - Lesotho

Lesotho är kargt, kalt och fattigt. Men vad vi förstod väldigt hemkärt för befolkningen. Vi besökte en lokal by och fick en guidad tur runt med mycket information om hur dom lever och har det, regler och ordningar. Det fungerar inte riktigt som i sverige! Små stenhus helt utan golv eller

Från Swasiland till Lesotho
onsdag 9 oktober 2019 - Durban, KwaZulu-Natal, Sydafrika

På väg från Swasiland åkte vi mot kusten. Hade en natt i St Lucia, the hippo town. Med varningsskyltar i staden att akta sig för flodhästar nattetid, dom äger staden. Och således båttur på floden för att ta en närmare titt på flodhästarna.Efter det åkte vi mot Durban med 1 timmes

Bilder
torsdag 16 januari 2020 - Gambia

Bifogar lite mer bilder

I baren
torsdag 16 januari 2020 - Gambia

Hej igen dagboken. Händer inte jätte mycke i Gambia. Vi fick nya vakter på stranden... Vaktbyte😀dom motar bort alla försäljare som närmar sig... Kommer dom närma får dom pisk av lagens långa arm. Lite kalabalik va de på morgonen för då hade en död jätte sköldpadda spolas

Från Krygerparken till Swaziland
söndag 6 oktober 2019 - Swaziland

Från Krygerparken till Swazilan eller Eswatini som landet heter nu var det många vacka vyer. Camping längs med vägen och mat lagad över öppen eld. Gav mig ut på en cykeltur som inte var så bara, stock, sten, vatten, lera, vallgravar.... men kul var det!

Safari i krygerparken
onsdag 2 oktober 2019 - Mpumalanga, White River, Sydafrika

Resan gick bra hela vägen. Enda missen var att sista flyget från Johannesburg tlll krygerparken tydligen va överlastat. Dock var det inge som sa något innan vi landade och dom meddelade att bagaget inte kom med. Vi hade ju sovsäck i väskan? Som tur är finns det numera glamping att tillgå.

De flyter på...
onsdag 15 januari 2020 - Gambia

Hej igen dagboken som sagt innan... Ganska stressigt här för att hinna med allt. Anette och jag brukar dela upp sysslorna mellan oss... Så de inte blir för mycke... Tex att jag badar och hon solar.... Och sen byter vi... Funkar bra. Igår var vi ute och rörde på oss i Gambia.... Vi gick en

Dagen....
tisdag 14 januari 2020 - Gambia

Hej dagboken. Hör stressar vi inte ngt alls. Enda stressen är att komma före en tjock tysk kvinna till frukosten..... Kommer man efter henne så blir de bara botten skrap kvar i grytorna 😂Efter lunch idag skulle vi ta ett romantiskt dopp i Atlanten... ​​​​​​... Men watt de

Safari i Sydafrika

The Return to Egypt  - 20 years later

The Return to Egypt - 20 years later

3 januari 2020 - 8 januari 2020

A shorter trip to Egypt (Via Russia) along with my dear mum, beloved son and better half to see the pyramids.