Amerikanska Samoaöarna

In the middle of no where
onsdag 5 oktober 2011 - Pago Pago, Eastern, Amerikanska Samoaöarna

Hej alla! Vi befinner oss nu på södra halvklotet, när vi gick över ekvatorn var det stor fest på skeppet. En del passagerare blev straffade för saker de gjort, t.ex. tryckt på alla hissknapparna på en gång, någon hade utnyttjat 2 sittningar på kvällens middag,(bara det är ju ett straff

American Samoa
onsdag 1 december 2010 - Alega, Eastern, Amerikanska Samoaöarna

Sista dagen i Sydney sa gick vi over Harbour bridge men skickade inte hem ngt. Vi kopte en flaska vin pa kvallen och avnjot den vid operan, dock i en brun alkispase da man ej far ha alkoholhaltiga drycker oppnade i hamnen. Flyget till Nya Zealand gick som det skulle och vi landade i Auckland kl

American Samoa
måndag 28 juli 2008 - Pago Pago, Eastern, Amerikanska Samoaöarna

Message in English will follow Amerikanska Samoa. Vi flög dit, reste runt, åkte vidare. Jag vet fortfarande inte riktigt vad jag tycker om stället. Ön är otroligt vacker. Jag vet att jag redan har sagt det om nästan varje ö vi har kommit till, men man tror inte att man kan se något

Lukus Fondin
LukusVanDeen i Söderhavet
Hela havet stormar
lördag 26 juli 2008 - Pago Pago, Eastern, Amerikanska Samoaöarna

Only in English. While in American Samoa, we got a taste of the entire Pacific. The reason for that was that American Samoa was the host country of the 10th Pacific Arts Festival. It is a festival that is held every 4 years, where the island nations and areas get together and show their culture.

Lukus Fondin
LukusVanDeen i Söderhavet
Dar manen hanger upp och ner...
lördag 19 juli 2008 - Pago Pago, Eastern, Amerikanska Samoaöarna

Talofa! Back to the island! Fyra ar senare... Sist jag var har lamnade jag en gratande Masi pa flygplatsen och jag lovade mig sjalv da att det aldrig skulle fa droja mer an fem ar till jag atervande. Och nu ar vi har pa Tutuila. Varldens, i vara ögon, centrum. En ö i standig gungning. Mitt

Tua-Lisa Runsten
Tua-Lisa i Oka Oka!
Senast aktiv - från Östersund, Jämtlands län, Sverige
spännande!
måndag 4 februari 2008 - Pago Pago, Eastern, Amerikanska Samoaöarna

Det ska bli mycket spännande resa... Det är första gången vi åker ut på karibiska havet...sjörövare ! finns dom? Det får vi väl se...och uppleva... i sådant fall.

Monika Köhler
moooni i Florida
SAMOA!
fredag 1 februari 2008 - Pago Pago, Eastern, Amerikanska Samoaöarna

Tjena gänget! Jag har nu förstått att jag är lat på att skriva här på resedagboken. Ni får förlåta mig! Nu har jag ju ungefär en miljon saker att berätta men har inte en aning om hur jag ska börja... Den 19:e december åkte jag och ett gäng på 8 pers till Samoa för ett 12 dagar

Amerikanska Samoa - Pago Pago och Tutulia
lördag 8 december 2007 - Pago Pago, Eastern, Amerikanska Samoaöarna

Samoaöarna ligger norr om Fiji och Tonga och söder om ekvatorn och består utav två länder, Samoa (eller Independent Samoa eller Western Samoa) samt Amerikanska Samoa. Öarna blev delade under kolonisationen mellan Tyskland (Samoa) och USA (Amerikanska Samoa) men de både länderna har fortsatt

FAREWELL PARTY
måndag 22 oktober 2007 - Pago Pago, Eastern, Amerikanska Samoaöarna

Hej allihopa allting gar mot sitt slut sa ocksa min vistelse har. I gar Lordag kvall var vi pa ett farewell party for mig pa Rubbles i Nu'uuli. Jag har undrat var alla samoaner ar for det ar ofta ganska tomt om man gar ut och ater, nu vet jag, de ar pa Rubbles. Dar har dom ett coverband som spelar

Anders Fransson
Xray52 i Samoa
Senast aktiv - från Gävle, Gävleborgs län, Sverige
WHITE SUNDAY
måndag 15 oktober 2007 - Pago Pago, Eastern, Amerikanska Samoaöarna

Hej allihopa igen I dag sondag ar det white sunday, en helg sarskilt for barnen, som klas pa i fina klader, sedan gar man till kyrkan och sjunger. Barnen har fatt lara sig psalmverser och bibelord som de sedan blir forhorda pa i kyrkan. Hela dagen ar en sorts fest se bilder. Nu har vi fatt kabel

Anders Fransson

4 september 2011 - 12 december 2011

2010-2011 lite asien, lite oceanien

2010-2011 lite asien, lite oceanien

4 september 2010 - 19 januari 2011

För er som märkt att det saknas sista halvan av Nya zeeland så kommer jag skriva detta snart ( vem bryr sig ändå? ). Massa bilder har jag lagt upp de senaste dagarna iaf....

Söderhavet

Söderhavet

10 juni 2008 - 12 augusti 2008

Most people think "why?" I've always wanted to go to Easter Island and thought "why not?" And I figured that once I'm there, why not take some more islands while I'm at it?

Oka Oka!

Oka Oka!

11 juni 2008 - 7 augusti 2008

Jag och Mor, tillbaka efter nästan fyra år, tillbaka till Fagaalu, Vailima, LBJ, Samoana, Serafinas, Pickups, Aigabus, "Sekia", Palagi, Yacht Club, Pe'a, Rodney & Ivoga, Cost U Less, Stadium, Pago Pago Airport, Ulavales, Fia Fia, Star Kist, Tom Ho Ching, Nuuuli Cinema, No. 1 Waterfall, Wilson, Seetaga, Lava lava, Poletasi, Filipino Sewing shop, ..........Alofa!

Florida

Florida

2 mars 2008 - 8 mars 2008

vi reser till florida och målet blir Maiami. Därifrån med båt ut till karibiska havet och gör " strand hugg på bla. bahamas...

Hawaii trippen

Hawaii trippen

3 oktober 2007 - 26 mars 2008

Surfing the nations here I come oh yeah

Samoa

Frankfurt, San Francisco, Samoa, Apia, Auckland, Hong Kong

Tönsberg

Tönsberg

2 januari 1985 - 31 juli 2007

Såna grin där e, Konstant!

Utbytesstudier vid University of Auckland

Utbytesstudier vid University of Auckland

11 februari 2007 - 29 januari 2008

Utbytesstudier i Sociologi, Genusvetenskap och socialantropologi vid University of Auckland, Nya Zeeland

248
239