Andorra

Berg och dalar
tisdag 2 oktober 2018 - Andorra la Vella, Andorra

För att öka dopaminet, lyckohormonet lite ytterligare och stilla vårt abstinens av berg så tog vi tillflykt till Andorra. Ett litet förstendömme som vi tror är ett eget land ( kan tillhöra Spanien eller Frankrike) mellan dessa stater i bergen pyreenerna. Huvudstaden Andorra  la vella var

Vanessa Öhrström
nessaliten i En minisemester i september
Senast aktiv - från Andorra
En övning i regn i väntan på våren
måndag 9 april 2018 - Andorra la Vella, Andorra

Nära nu, och lite spänt. I övermorgon är det tänkt att vi skall starta vandringen mot Santiago de Compostela. Detta ett år när vintern inte vill ge med sig, när det har regnat oavbrutet i veckor så att åarna svämmat över med olyckor till följd och förmodligen tillskott av snö i

Catrin Johnson
CatrinJ i Spanien med Camino
Senast aktiv - från Ávila‎, Kastilien och León, Spanien
Tour de france
onsdag 15 juli 2015 - Andorra la Vella, Andorra

Vaknar upp till vackert väder och det blir varmt idag! Campingavgiften är betald så det är bara att tömma vad som tömas skal och köra iväg. Campingen var ingen toppencamping, mest p.g.a. den dåliga stranden samt en massa flugor, men dötrevlig personal som tog ihand när vi sa farväl. 32

Staffan O Marita Svensson
Fozzie i Gibraltar 2015
Senast aktiv - från Hyltebruk, Hallands län, Sverige
Strax innan sista skiddagen...
lördag 3 mars 2012 - Andorra la Vella, Andorra

Vi ska snart ut i pisterna för sista skiddagen och vi hoppas att alla blir med ut idag. Det har varit litet sjukdom och olika som åkt hem tidigare osv, men idag hoppas vi på 11 pers igen. Igår firade vi Carinas 50-årsdag med chokladpraliner i backen, tårta på eftermiddagen och en

AUlrika i Sportlov i Andorra 2012
Fantastiska skiddagar - man kan bli bortskämd...
onsdag 29 februari 2012 - Andorra la Vella, Andorra

Vi visste ju inte riktigt vad vi hade köpt när vi bestämde oss för Andorra, men vad vi än trodde så är det här bättre! Boendet är väl ingen 100-poängare, men vi kan sova, spela kort, nyttja WiFi gratis (vilket är tur eftersom vi är 6 personer som vill nyttja den samtidigt, helst)

Hej alla!
tisdag 28 februari 2012 - Andorra la Vella, Andorra

Hej alla glada! Idag har vi åkt i Frankrike och varit där i ca 5 min. Vi har annars åkt i Andorras backar. För övrigt börjar jag bli grymt arg på alla snowboardåkare som bara förstör alla backar på mornarna. (De gör ett rymt bra jobb med att göra backarna i andorra helt oåkliga på

AUlrika i Sportlov i Andorra 2012
Första skiddagen - första dagen!
söndag 26 februari 2012 - Andorra la Vella, Andorra

11 personer som ska ha 11 skidpaket - 2 guld vuxna med pjäxor, 1 guld vuxen utan pjäxor, 1 silver vuxen med pjäxor, 2 silver vuxna utan pjäxor, 2 barn advanced med allt, 3 barn basic med allt - och 7 hjälmar...ni kan tänka er hur lång tid det tog hos skiduthyrningen, där bara ryssar

Otippat!
lördag 25 februari 2012 - Andorra la Vella, Andorra

Otippat år ordet, sa Bill. Vi är i Andorra - ett land som knappt finns- på sportlov. Vi landade i 20-gradig värme i Barcelona (där Mobile World Congress pågår så Ericsson o konkurrenter hälsade oss välkomna på flygplatsen), satte oss i hyrbilarna och lät GPS-en guida norrut. Genom

AUlrika i Sportlov i Andorra 2012
Solen steker och himlen är blå!
lördag 18 februari 2012 - Pas de la Casa, Andorra

Här gäller det att vara först i backen så klockan nio äntrar vi första liften upp i skidparadiset Pas de la Casa. Välfyllda magar har vi efter en väl tilltagen frukost. Hotellet ligger bara femtio meter från liftarna så det är en snabb promenad för oss. Idag lördag är inte övriga

En minisemester i september

En minisemester i september

9 september 2018 - 25 september 2018

Tre länder ska vi avverka på två veckor, med den Spanska pärlan Barcelona som utgångspunkt. Därefter följer en sightseeing i omkringliggande sevärda städer och byar för sedermera korsa gränsen till den lilla bergsbyn la Valle där ett stundande Bröllop med fantastiska människor väntar. Avslutar resan med ett besök i den vackra bergskedjan Pyrenéerna, i suveräniteten Andorra!

Spanien med Camino

Spanien med Camino

4 april 2018 - 31 maj 2018

Vi återvänder till Spanien med målet att gå de 80 milen från Saint Jean Pied de Port till Santiago eller Finisterre. Om det blir så återstår att se, det finns andra saker att göra i regionen om vi kommer på andra tankar.

Gibraltar 2015

Gibraltar 2015

26 juni 2015 - 26 juli 2015

Årets resa med husbilen går till Gibraltar och vi skall vara ute i fyra hela veckor. Länderna redovisas löpande.

Sportlov i Andorra 2012

Sportlov i Andorra 2012

25 februari 2012 - 4 mars 2012

Vi tror på sol, snö, -5 i backarna och +10 i dalen där vi bor. Sportlov i Pyrenéerna blir något nytt! Följ med oss till Andorra.

Andorra, går det åka skidor här?

Andorra, går det åka skidor här?

15 februari 2012 - 19 februari 2012

Flyg till Barcelona för att sedan ta sig upp till Pyreneernas härliga alptoppar. Det skall bli spännande!

Roadtrip Frankrike

Roadtrip Frankrike

6 september 2011 - 21 september 2011

Jag och sambon beslöt oss för att köra genom Europa till Saint-Cyprien i Frankrike.

Barcelona

Barcelona

31 augusti 2010 - 31 maj 2011

Två terminer i Barcelona!

Long way on bike

Long way on bike