Argentina

Men för tusan, vi är väl inga bergsgetter
onsdag 14 februari 2018 - San Carlos de Bariloche, Río Negro, Argentina

Vi lämnade Pucon för några dagar närmare kusten, i Valdivia. Där fick vi stifta bekantskap med stadens sjölejon och under en båttur se 7 floder och ett antal spanska fort.Sedan var det dags för nästa långdistans och en avstickaren in i Argentina. Gränspassagen var en fullständigt

Farväl Brasilien och hej Argentina

Efter några härliga dagar i Iguazo så var det idag dags för att besöka Foz Iguazo på den Argentinska sidan i enorm värme. Semester för många Argentinare innebär kö o kaos på alla attraktioner, så även här…idag fick dom vassa armbågarna plockas fram, inget tjafsFallen sedda från

Tick-Tock, the end is near

When I was a kid I always wondered how adults could look at you and say that time moves so quickly and you were just a baby two seconds ago. All these clichés about time moving too quickly and life just passing you by. You know guys, I think that I am becoming a true adult. Scary right? I keep

Starten i Argentina
onsdag 17 januari 2018 - Mendoza, Argentina

Bienbebidos!Ha, ha, ja alltså, det stod så  på ett av vinerierna på cykelturen idag. Lite fyndigt tyckte jag.Vi har det bra här i Mendoza och hoppas och tror att sjukstugan är över. Erik låter absolut som om han druckit för mycket whisky, men den veckolånga febern, med tillhörande

Wait what? Where are we again?
onsdag 17 januari 2018 - Rosario, Argentina

So we had a very unglamorous part of our trip. Over budget (since going to Rio was way to expensive in the first place and all the beer did not make it better...) we had to travel and live cheap. Instant noodles way too many meals and "cheap" horrible nightbuses. One bus that we were on smelled

Merry Christmas!

God jul på er! 😃 Är tillbaka i Buenos Aires efter en underbar vecka i San José, Argentina hos min fina vän och hennes härliga familj. Har blivit bortskämd med god mat, badat i floden och poolen, fått alldeles för mycket sol, 39 grader var det en dag, mucho calor!! Skulle ha stannat och

Montevideo and San José
tisdag 19 december 2017 - San José, Entre Ríos, Argentina

Hallå där ditt blåbär!Var några dagar sedan jag senast uppdaterade bloggen, man blir lat av att vara ute i solen 😆 samt att internet inte alltid fungerar som det ska. Nu är jag i San José Argentina med min fina vän Elena och hennes familj. Har känt mig välkommen som en i familjen

De berömda vattenfallen
tisdag 12 december 2017 - Puerto Iguazú, Misiones, Argentina

I söndags åkte jag vidare till Puerto Iguazú för att se de stora vattenfallen. Jag bodde på ett fint hotell som låg nära busstationen. De hade en jättefin pool, god frukost och bussen till vattenfallen låg precis utanför. Gillar verkligen de mindre städerna där det inte är någon

Valparaiso

Hej!Buss i ca 1 1/2 timme till vackra Valparaiso. Där besökte vi bla ett av Pablo Nerudas hus. Han har 3 stycken. På höjden låg det med en fantastisk utsikt över staden och havet. Måste ha varit väldigt inspirerande att sitta där och skriva sina böcker. Vi gjorde också en rundtur till

Santago

Hej!Busstur i staden. Mycket trevlig stad. Ca 7 miljoner innevånare. Upp till utsiktsplatsen Cerro san Cristobel där man såg hela staden breda ut sig. Vi var bla och besökte Violeta Para museumet och såg bla hennes fantastiska textilier tavlor. Tyvärr blev en av kvinnorna av med sin guldkedja

Sydamerika - äntligen dags

Sydamerika - äntligen dags

7 januari 2018 - 26 mars 2018

Efter spanskastudier är det dags för praktik. Mycket outdoor i Chile och Argentina hoppas vi på, blandat med vin, god mat och lite stadsliv.

Adventure of a lifetime

Adventure of a lifetime

1 december 2017 - 1 mars 2018

I början av 2017 beslutade jag mig för att göra mitt livs resa på egen hand, och destinationen blev Sydamerika! En resa som kommer handla om kultur, mat, stränder och fin natur men framförallt om att kunna utmana och hitta sig själv. In the beginning of 2017 I decided to take the journey of my life,and South america is my destination! This journey will be about culture, food, beaches and incredible nature but mostly about challenging and finding yourself.

Från Atlanten till Stilla Havet...

Från Atlanten till Stilla Havet...

27 januari 2018 - 17 mars 2018

Från Rio till Santiago går denna resa med massor av underbara stopp! Vattenfallen i Iguasso, semesterbyn Paraty, pulserande Bueno Aires, natursköna Patagonien, världens ände - Eldslandet och sen dom magiska Anderna! Och allt detta ska upplevas med hjälp av en Rosa buss, modell äldre!!! Galen eller inte, minnesvärt blir det garanterat :)

Anderna - en drömresa till Sydamerika

Anderna - en drömresa till Sydamerika

6 november 2017 - 24 november 2017

Vi besöker i tur och ordning: Peru Bolivia Chile Argentina

8 oktober 2017 - 8 oktober 2019

It started as a joke; Sara, if we don´t get a PhD position, let's travel the world! Eat, drink, see new places and avoid all the responsibilities of growing up for another year. I always dreamed of traveling but there was always something tying me to Sweden. Studies, a person, a home. Today, I don't even own a bed (Bella is safely spoiled at my parents place). Weird, some would say ― liberating, I would say. So the dream became a joke, the joke became reality, and now reality is just around the corner! And you know what? I am ready, let the dream begin!

Toscana

8 februari 2017 - 24 mars 2017

Backpacking med Svea

Backpacking med Svea

30 november 2016 - 30 november 2016

Vårt mål är att komma från Sverige (Kävlinge station) till Chile (sydamerika) och vidare till slutdestinationen Rio de Janero (sydamerika) sedan hem igen med flyg.

Patagonia

Patagonia

27 november 2016 - 2 maj 2017

Flyger vi London och Buenos Aires till Ushuaia i Patagonien. Därifrån kommer jag röra mig sakta norrut längs med Anderna. En hel del vandringar i Nationalparker blir det

20 september 2016 - 1 juli 2017

Ett helt varv utan att flyga!

Baley Willis - López, Río Negro, Argentina
Laguna Cab - Laguna Negra, Río Negro, Argentina