Argentina

Lördag 4 - måndag 6 januari 2020
måndag 6 januari 2020 - Tres Arroyos, Buenos Aires, Argentina

Lördag 4 – söndag 5 januari 2020Efter regn kommer solsken men oj vad det blåste ute och bara 22 grader varmt. Vilken skillnad mot gårdagens 33. Nu var det redan dags att packa ihop igen. Kl 10 checkade vi ut och fick  ställa in  vårt bagage. Vi fick lov att utnyttja hotellets kafeteria mm

30 - 31 december
onsdag 1 januari 2020 - San Carlos de Bariloche, Río Negro, Argentina

Måndag 30 decemberEfter en god natts sömn och frukost, bestående av nygräddat bröd, dulce de leche, kvittenmarmelad, en pudding som liknade brylépudding, flingor, mjölk, kaffe och te (tillsammans med väldigt många ungdomar), gick vi ut i staden. Vi hade en hel del ärenden att uträtta

Lördag 28/söndag 29 december
måndag 30 december 2019 - San Carlos de Bariloche, Río Negro, Argentina

Lördag 28 decemberSista frukosten på altanen och den fina utsikten. Duschade och samlade ihop våra ägodelar. Tog adjö av de rara flickorna, som skött om oss och åkte iväg till bussterminalen vid 12-tiden. Köpte biljetter till Santiago och när vi kom fram efter två timmar var vi tacksamma

18 - 21 december
lördag 21 december 2019 - Mendoza, Argentina

Lördag 21 decemberOj vad dagarna går fort. Det är lördag morgon och jag sitter i vår lägenhet här i Mendoza. Kom hit vid 23.30-tiden i går kväll efter 11 timmars bussresa från Cordoba, långa vägen via San Luis. Nästan hela tiden på motorväg vilket uppskattades eftersom vissa vägar

Tisdag 17 december
onsdag 18 december 2019 - Santa Fe, Argentina

Tisdag 17 decemberNu har vi rest i Brasilien, Paraguay och Argentina. Kan nog påstå att det är ganska stora skillnader mellan dessa länder. Argentina framstår som det land där det är ordning på det mesta.  Ett exempel: vi promenerar väldigt mycket och kan konstatera att  trottoarerna och

Lördag 14 - måndag 16 december
tisdag 17 december 2019 - Santa Fe, Argentina

Lördag 14 decemberIdag gick vi tillbaka till postkontoret eftersom det inte går att lägga post på brevlådor utan man måste lämna in dem på postkontoret. Det fattades ett frimärke och vi trodde ju inte att filateliavdelningen var öppen på lördagar (vilken den inte är). Men hur lätt som

Söndag 8/måndag 9 december
tisdag 10 december 2019 - Puerto Iguazú, Misiones, Argentina

Söndag 8 december – måndag 9 decemberDet tog lite tid att packa ihop våra väskor och se till att det vi behövde under bussturen fanns i ryggsäckarna. Taxin beställde vi redan i går kväll.  Vi checkade ut kl. 10.00 och idag söndag var det inte mycket trafik. Frukost åt vi på

Sista delen

Nu har vi bara ett dygn kvar innan planet lyfter. Det kommer förhoppningsvis bli en lugn avslutning på resan till skillnad från själva resan. Den har varit allt annat än avslappnande, men vi kommer i alla fall hem med väldigt mycket upplevelser, på gott och ont. Det ska bli en baggis att

Ann-Sofie Perlinger
Perlinger i Äntligen Sydamerika
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
Uppvaknandet
lördag 19 januari 2019 - Puerto Iguazú, Misiones, Argentina

Nu håller jag sakta på att vakna upp från min dvala. Igår åt jag nästan en hel måltid, första gången på 10 dagar. Trots min dvala har det hänt saker. Vi har tagit oss genom Chile och är nu i Argentina. Vi har stött på några svenskar till, tyvärr. Efter Antofagasta flög vi ner till

Ann-Sofie Perlinger
Perlinger i Äntligen Sydamerika
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
Iguazu fallen
onsdag 4 juli 2018 - Argentina

Idag besökte vi fallen på argentinska sidan. Häftigt igår, häftigare idag. Man förstår verkligen vilken kraft där är när man står så nära. Igår behövde vi ha regnkappa på vissa ställen men det slapp vi idag. Imorgon drar vi vidare till Rio de Janeiro.

Sydamerika 2019-2020

Sydamerika 2019-2020

3 december 2019 - 20 januari 2020

Bussluffning genom Brasilien, Paraguay, Argentina, Chile och Uruguay. Julen hoppas vi fira i Valparaiso, Chile, och nyår i San Carlos de Bariloche, Argentina. Resplanen är spikad, men det finns plats och tid för avvikelser, speciellt efter nyår. Eftersom december-januari är högsommar i södra Sydamerika är det semestertider med mycket folk i rörelse. Hoppas ni vill följa med på resan!

Äntligen Sydamerika

Äntligen Sydamerika

16 december 2018 - 30 januari 2019

En rundtur i de södra delarna av Sydamerika.

Peru och Rio

Peru och Rio

24 juni 2018 - 8 juli 2018

Rundresa i Peru och sista dagarna i Rio

Sydamerika - äntligen dags

Sydamerika - äntligen dags

7 januari 2018 - 26 mars 2018

Efter spanskastudier är det dags för praktik. Mycket outdoor i Chile och Argentina hoppas vi på, blandat med vin, god mat och lite stadsliv.

Från Atlanten till Stilla Havet...

Från Atlanten till Stilla Havet...

27 januari 2018 - 17 mars 2018

Från Rio till Santiago går denna resa med massor av underbara stopp! Vattenfallen i Iguasso, semesterbyn Paraty, pulserande Bueno Aires, natursköna Patagonien, världens ände - Eldslandet och sen dom magiska Anderna! Och allt detta ska upplevas med hjälp av en Rosa buss, modell äldre!!! Galen eller inte, minnesvärt blir det garanterat :)

Anderna - en drömresa till Sydamerika

Anderna - en drömresa till Sydamerika

6 november 2017 - 24 november 2017

Vi besöker i tur och ordning: Peru Bolivia Chile Argentina

Jorden runt

Jorden runt

8 oktober 2017 - 8 oktober 2019

It started as a joke; Sara, if we don´t get a PhD position, let's travel the world! Eat, drink, see new places and avoid all the responsibilities of growing up for another year. I always dreamed of traveling but there was always something tying me to Sweden. Studies, a person, a home. Today, I don't even own a bed (Bella is safely spoiled at my parents place). Weird, some would say ― liberating, I would say. So the dream became a joke, the joke became reality, and now reality is just around the corner! And you know what? I am ready, let the dream begin!

Toscana

Toscana