Argentina

Sista delen

Nu har vi bara ett dygn kvar innan planet lyfter. Det kommer förhoppningsvis bli en lugn avslutning på resan till skillnad från själva resan. Den har varit allt annat än avslappnande, men vi kommer i alla fall hem med väldigt mycket upplevelser, på gott och ont. Det ska bli en baggis att

Ann-Sofie Perlinger
Perlinger i Äntligen Sydamerika
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
Uppvaknandet
lördag 19 januari 2019 - Puerto Iguazú, Misiones, Argentina

Nu håller jag sakta på att vakna upp från min dvala. Igår åt jag nästan en hel måltid, första gången på 10 dagar. Trots min dvala har det hänt saker. Vi har tagit oss genom Chile och är nu i Argentina. Vi har stött på några svenskar till, tyvärr. Efter Antofagasta flög vi ner till

Ann-Sofie Perlinger
Perlinger i Äntligen Sydamerika
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
Iguazu fallen
onsdag 4 juli 2018 - Argentina

Idag besökte vi fallen på argentinska sidan. Häftigt igår, häftigare idag. Man förstår verkligen vilken kraft där är när man står så nära. Igår behövde vi ha regnkappa på vissa ställen men det slapp vi idag. Imorgon drar vi vidare till Rio de Janeiro.

Resa till Iguazu
tisdag 3 juli 2018 - Argentina

Vi blev hämtade från hotellet i Lima 18.30 igår för att åka till flygplatsen. Det var så mycket trafik så resan dit tog 2 timmar. Verkade som att alla 10 millioner var ute och körde. Vi mellanlandade i Sao Paulo och där fick vi vänta i 6 timmar på flyget till Iguazu. Väl framme hämtade

Farväl Eldslandet och välkommen Patagonien igen

Halloj mina vänner…sen senast, i Ushuaia, så har vi transporterats c:a 300 mil i vår Rosa Buss. Färden har gått tillbaka från Eldslandet i söder och åter till Patagonien i nordväst med ett antal kuliga stopp efter vägen. Vi tar det från där vi slutade senast… Sista dagen i Ushuaia

Genom Patagonien till Eldslandet....
lördag 24 februari 2018 - Ushuaia, Eldslandet, Argentina

har färden gott den senaste veckan efter att vi lämnat Buenos Aires. Vet inte riktigt vad jag förväntade mig, men landskapet har de senaste 150 milen varit väldigt monotont. Gigantiskt stora odlade arealer, betande nötkreatur och buskar som står där i den torra ökenmiljön sedda från en

Men för tusan, vi är väl inga bergsgetter
onsdag 14 februari 2018 - San Carlos de Bariloche, Río Negro, Argentina

Vi lämnade Pucon för några dagar närmare kusten, i Valdivia. Där fick vi stifta bekantskap med stadens sjölejon och under en båttur se 7 floder och ett antal spanska fort.Sedan var det dags för nästa långdistans och en avstickaren in i Argentina. Gränspassagen var en fullständigt

CatrinJ i Sydamerika - äntligen dags
Farväl Brasilien och hej Argentina

Efter några härliga dagar i Iguazo så var det idag dags för att besöka Foz Iguazo på den Argentinska sidan i enorm värme. Semester för många Argentinare innebär kö o kaos på alla attraktioner, så även här…idag fick dom vassa armbågarna plockas fram, inget tjafsFallen sedda från

Tick-Tock, the end is near

When I was a kid I always wondered how adults could look at you and say that time moves so quickly and you were just a baby two seconds ago. All these clichés about time moving too quickly and life just passing you by. You know guys, I think that I am becoming a true adult. Scary right? I keep

Elin Sennström
ElinSennstrom i Jorden runt
Senast aktiv - från Melbourne, Victoria, Australien
Starten i Argentina
onsdag 17 januari 2018 - Mendoza, Argentina

Bienbebidos!Ha, ha, ja alltså, det stod så  på ett av vinerierna på cykelturen idag. Lite fyndigt tyckte jag.Vi har det bra här i Mendoza och hoppas och tror att sjukstugan är över. Erik låter absolut som om han druckit för mycket whisky, men den veckolånga febern, med tillhörande

CatrinJ i Sydamerika - äntligen dags
Äntligen Sydamerika

Äntligen Sydamerika

16 december 2018 - 30 januari 2019

En rundtur i de södra delarna av Sydamerika.

Peru och Rio

Peru och Rio

24 juni 2018 - 8 juli 2018

Rundresa i Peru och sista dagarna i Rio

Sydamerika - äntligen dags

Sydamerika - äntligen dags

7 januari 2018 - 26 mars 2018

Efter spanskastudier är det dags för praktik. Mycket outdoor i Chile och Argentina hoppas vi på, blandat med vin, god mat och lite stadsliv.

Från Atlanten till Stilla Havet...

Från Atlanten till Stilla Havet...

27 januari 2018 - 17 mars 2018

Från Rio till Santiago går denna resa med massor av underbara stopp! Vattenfallen i Iguasso, semesterbyn Paraty, pulserande Bueno Aires, natursköna Patagonien, världens ände - Eldslandet och sen dom magiska Anderna! Och allt detta ska upplevas med hjälp av en Rosa buss, modell äldre!!! Galen eller inte, minnesvärt blir det garanterat :)

Anderna - en drömresa till Sydamerika

Anderna - en drömresa till Sydamerika

6 november 2017 - 24 november 2017

Vi besöker i tur och ordning: Peru Bolivia Chile Argentina

Jorden runt

Jorden runt

8 oktober 2017 - 8 oktober 2019

It started as a joke; Sara, if we don´t get a PhD position, let's travel the world! Eat, drink, see new places and avoid all the responsibilities of growing up for another year. I always dreamed of traveling but there was always something tying me to Sweden. Studies, a person, a home. Today, I don't even own a bed (Bella is safely spoiled at my parents place). Weird, some would say ― liberating, I would say. So the dream became a joke, the joke became reality, and now reality is just around the corner! And you know what? I am ready, let the dream begin!

Toscana

8 februari 2017 - 24 mars 2017

Backpacking med Svea

Backpacking med Svea

30 november 2016 - 30 november 2016

Vårt mål är att komma från Sverige (Kävlinge station) till Chile (sydamerika) och vidare till slutdestinationen Rio de Janero (sydamerika) sedan hem igen med flyg.

Gunnar Paulsson
Copiad