Buenos Aires

Farväl Brasilien och hej Argentina

Efter några härliga dagar i Iguazo så var det idag dags för att besöka Foz Iguazo på den Argentinska sidan i enorm värme. Semester för många Argentinare innebär kö o kaos på alla attraktioner, så även här…idag fick dom vassa armbågarna plockas fram, inget tjafsFallen sedda från

Tick-Tock, the end is near

When I was a kid I always wondered how adults could look at you and say that time moves so quickly and you were just a baby two seconds ago. All these clichés about time moving too quickly and life just passing you by. You know guys, I think that I am becoming a true adult. Scary right? I keep

Elin Sennström
ElinSennstrom i Jorden runt
Senast aktiv - från Melbourne, Victoria, Australien
Valparaiso

Hej!Buss i ca 1 1/2 timme till vackra Valparaiso. Där besökte vi bla ett av Pablo Nerudas hus. Han har 3 stycken. På höjden låg det med en fantastisk utsikt över staden och havet. Måste ha varit väldigt inspirerande att sitta där och skriva sina böcker. Vi gjorde också en rundtur till

Santago

Hej!Busstur i staden. Mycket trevlig stad. Ca 7 miljoner innevånare. Upp till utsiktsplatsen Cerro san Cristobel där man såg hela staden breda ut sig. Vi var bla och besökte Violeta Para museumet och såg bla hennes fantastiska textilier tavlor. Tyvärr blev en av kvinnorna av med sin guldkedja

Tillbaka till Lima

Hej!Pga inställt flyg mellan La Paz och Santiago, var vi tvungna att flyga tillbaka till Lima för att ta flyget till Santiago. Vi åt en jättegod lunch där och Lars berättade massor om sin tid i Sydamerika som radions korrespondent. Har bor sedan 20 år tillbaka i Santiago.När vi kom fram

La Paz

Hej!Jag har varit dålig på att skriva men uppkopplingarna här i de länder vi har besökt kanske inte är så bra som man kunde önska.  La  Paz är en stad med jättemycket trafik och kaos. De har små minibussar som kör folk och där chauffören får en liten grundlön sedan får han

Midsommar

Tredje dagen och midsommarafton! Alla pappor och barnen åkte och handlade frukost. Tydligen fanns en hoppborg i mataffären och lyckan va total! Frukost avnjöts och resten av dagen tillbringades vid poolen och lunch idag blev tomater, mozzarella, bröd och olivolja. Svenska tradition fick följa

Therese Anckar
Lennartsson i Toscana
Senast aktiv - från Finale Ligure, Ligurien, Italien
El fin

Hej på er, av vissa orsaker har jag uppdaterat väldigt dåligt på sistone. Men jag har varit i Buenos Aires sedan slutet av Februari. En stad som bara kommer mig närmre och närmre, fantastisk.Det kommer totalt att bli 6 fotbollsmatcher jag bevittnar på två olika stadion. En hel del

Per Björkman
Pellebeman i Patagonia
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Bye bye Buenos

Sista kvällen i Buenos Aires innan vi stiger på bussarna igen och drar vidare söderut. Det har varit tre väldigt roliga dagar här. Vissa saker har varit över förväntan och annat inte så bra som vi hoppats men så är det alltid. Vi har promenerat runt i olika områden, första dagen var

Från Atlanten till Stilla Havet...

Från Atlanten till Stilla Havet...

27 januari 2018 - 17 mars 2018

Från Rio till Santiago går denna resa med massor av underbara stopp! Vattenfallen i Iguasso, semesterbyn Paraty, pulserande Bueno Aires, natursköna Patagonien, världens ände - Eldslandet och sen dom magiska Anderna! Och allt detta ska upplevas med hjälp av en Rosa buss, modell äldre!!! Galen eller inte, minnesvärt blir det garanterat :)

Anderna - en drömresa till Sydamerika

Anderna - en drömresa till Sydamerika

6 november 2017 - 24 november 2017

Vi besöker i tur och ordning: Peru Bolivia Chile Argentina

Jorden runt

Jorden runt

8 oktober 2017 - 8 oktober 2019

It started as a joke; Sara, if we don´t get a PhD position, let's travel the world! Eat, drink, see new places and avoid all the responsibilities of growing up for another year. I always dreamed of traveling but there was always something tying me to Sweden. Studies, a person, a home. Today, I don't even own a bed (Bella is safely spoiled at my parents place). Weird, some would say ― liberating, I would say. So the dream became a joke, the joke became reality, and now reality is just around the corner! And you know what? I am ready, let the dream begin!

Toscana

Toscana

20 juni 2017 - 4 juli 2017

Patagonia

Patagonia

27 november 2016 - 2 maj 2017

Flyger vi London och Buenos Aires till Ushuaia i Patagonien. Därifrån kommer jag röra mig sakta norrut längs med Anderna. En hel del vandringar i Nationalparker blir det

Sydamerika med Rosa bussarna

Sydamerika med Rosa bussarna

27 januari 2016 - 17 mars 2016

Sju veckor i Sydamerika med Rosa bussarna. Brasilien, Argentina och Chile.

Sydamerikas luckor

Sydamerikas luckor

14 januari 2016 - 25 mars 2016

Min resa kommer börja i Buenos Aires (Argentina) och avslutas i San Jose (Costa Rica). En strecka på 5662 km fågelvägen. Men jag kommer inte att flyga, så vägen mellan B.A och S.J blir bestämd ut med vägen. Jag återkommer med täta rapporter här på sidan för de som vill Ha det

Kryssning Jorden runt.

Kryssning Jorden runt.

5 januari 2016 - 23 april 2016

Flyg till Milano, övernattning. Bil till Savona där vi går ombord på Costa Luminosa. Vår kryssning går först till Marseille, Barcelona,Lanzarote och Kap Verde. Vi korsar Atlanten och följer sedan Sydamerikas östra kust från Recife till "Hornet". Vi går iland på totalt 8 ställen utmed kusten. Vi följer sedan Chiles kust norrut, går iland på 4 olika ställen. Sedan går vi till Påskön där vi stannar i 2 dagar. Sällskapsöarna kommer vi till efter 4 dygn till havs. Fyra olika öriken besöker vi där under 8 dygn. Nya Zealand och Australien står sedan på tur, besök i 3 städer. Sju dygn till havs, Indiska Oceanen, sedan kommer vi till Sri Lanka och därefter väntar Indien. Vi fortsätter sedan till Förenade Arabemiraten, Petra i Jordanien, Suezkanalen och tillbaka till Medelhavet. Vi besöker Kreta och Sicilien samt Citavecchia (med utflykt till Rom). I Savona sluts cirkeln.

Brasilien och Argentina

Brasilien och Argentina