Jerevan

Sjukdom men mycket bra också
fredag 18 oktober 2019 - Jerevan, Armenien

Idag har Ewa varit sjuk så vi blev kvar på hotellet istället för att följa med de andra (minus Roger från Dalsland som också kände att 8 timmar på buss var att utmana ödet). Hon vaknade imorse och mådde illa och var yr, men tyckte jag kunde åka själv. Tror inte det. Hon har legat

esmj i Georgien och Armenien
Armeniens huvudstad
onsdag 16 oktober 2019 - Jerevan, Armenien

Onsdag eftermiddag i Jerevan, Armeniens huvudstad. Vi är tillbaka på vårt rum på fina Ani Plaza Hotel. Dagen har varit varm (det är runt 25 grader varmt) och vi har en guide som får en att allvarligt fundera på meningen med livet. Jerevan är en trevlig stad, här finns nytt och modernt,

esmj i Georgien och Armenien
Azerbaidjan, Georgien och Armenien - 3
lördag 24 maj 2014 - Jerevan, Armenien

Hej! Det har varit problem med uppdateringarna på Resedagboken, därför dessa sena och lite täta anteckningar. Nu har vi varit i Tbilisi i några dagar. Vi har sett Stalins moders grav utanför en kyrka till vilken vi åkte bergbana. Vi har även åkt en bit utanför och sett hans

Why is it always me?
söndag 30 juni 2013 - Jerevan, Armenien

Hallå! Idag är det två trötta damer som rapporterar. Vi gick ut rätt hårt på det armeniska vinet igår, vi har ju i princip levt på öl och vatten och nu äntligen ett vinland! Vi hamnade på en underbar bar led massa trevliga människor och vaknade med lätt träkeps i morse. Utflykten

Carolina Jäderström
Labarbro i Ett tåg som går på land
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Men man ser ju Ararat från fönstret
lördag 29 juni 2013 - Jerevan, Armenien

Vår sista dag i Vitryssland strosade vi omkring och kollade på saker vi eventuellt kunde ha missat, typ militärkyrkogården. Flyget gick 2245 så vi tog det lugnt, trots detta sitter vi med varsin öl i näven och inser att det kommer blir oerhört tight att hinna till hotellet och komma ut till

Carolina Jäderström
Labarbro i Ett tåg som går på land
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Sightseeing big time!
tisdag 7 augusti 2012 - Jerevan, Armenien

Har aldrig varit med om så späckade program på Rosa Bussarna. Man tänkte att det blir massa kyrkor o tempel o suckade lite, men tröstade sig med att det alltid är en massa annat som händer runt omkring. Förvisso sant, men vi är glatt överraskade, för vi har exellent guidning och

Yerevan!
måndag 6 augusti 2012 - Jerevan, Armenien

Ja.,nu ar vi alltsa framme i Yerevan eller Jerevan som vi sager.. Vi flog hit via Moskva med Aeroflot,med riktigt fina plan,lite turbulens pa sista flygningen men det gick bra anda! Var guide som motte oss pa flygplatsen sa att har behover ni inte vara radda och ni kommer att kanna er hemma har pa

Nu har det börjat........
måndag 6 augusti 2012 - Jerevan, Armenien

Hejsan allahopa! Nu ska ni få höra!!!! Vi startade redan på lördagen med en resa till Stockholm och träff med Syster Titti hennes 60-färsking till make Magnus och deras två svenska barnbarn Sara och Anton och så vår goe Pappa-Sune. Vi travade runt, såg prideparaden och gamla stan, åt

Djungelvral
måndag 9 juli 2012 - Jerevan, Armenien

Trodde ett tag att jag hade varit for ambitios med "naveln knappt mot ryggraden och stracka hjassan mot taket" som core-instruktorerna pa Friskis har lart mig for att man ska fa bra hallning, men vid hemkomsten strax innan midnatt fran vattenfesten kande jag mig lite...funny. Papperskorgen vid

primitivo i Kaukasus 2012
Kultur
söndag 8 juli 2012 - Jerevan, Armenien

Denna sondagsformiddag gick vi pa hogmassa ; tre judar, en ateist och tva sekulariserade svennebananer. Men inte vilken hogmassa som helst, utan i varldens aldsta kristna kyrka i Echmiadzin, utanfor Yerevan. Det var tanda ljus, sang och musik och skrammel med nagra…maracas pa langa stavar, och

primitivo i Kaukasus 2012
Georgien och Armenien

Georgien och Armenien

13 oktober 2019 - 24 oktober 2019

Flyg till Georgien, vidare till Armenien och sen tillbaka till Georgien.

Azerbajdzjan, Georgien, Armenien, maj 2014

Azerbajdzjan, Georgien, Armenien, maj 2014

11 maj 2014 - 25 maj 2014

En resa med Pelle Mohlins Travel

Ett tåg som går på land

Ett tåg som går på land

22 juni 2013 - 7 juli 2013

Vi börjar i Polen och åker det mytomspunna tåget som går på land till Kaliningrad. Om vi hittar det. En sväng förbi Minsk innan vi utforskar Kaukasus, en vecka i Armenien och Georgien. Sen vilar vi upp oss i Istanbul innan vi åker hem. Via Riga.

Kaukasus & Centralasien

Kaukasus & Centralasien

1 augusti 2012 - 30 september 2012

Höjdpunkter: Jerevan, Ararat, Sevansjön, Tbilisi, Uplistsikhe, Kazbegi, vinprovning i Georgien, Baku, lervulkaner, Kaspiska havet, Isfahan, Mashad, Asjchabad, gaskratern, Khiva, Bukhara, Samarkand, Almaty, Issyk-Kul.

Kaukasus 2012

Kaukasus 2012

27 juni 2012 - 10 juli 2012

Armenien och Georgien

Sidenvägen på 47 dagar i Rosa tecken.

Sidenvägen på 47 dagar i Rosa tecken.

4 augusti 2012 - 24 september 2012

Så var det dags igen. Om du vill ha mer detaljer så gå till Rosabussarna.se. Ska lägga upp platserna på kartan nu. Kram Susie

Armenia & Georgia

Armenia & Georgia

10 juli 2011 - 12 augusti 2011

Inkognito

Inkognito

31 mars 2011 - 13 maj 2011

Packlista för årets resa från väst till (o)kända öst; proteinpulver penna papper egna kanyler (tips från M) pengar

Armenien

Armenien