Till havs I
tisdag 5 november 2019 - Aruba

Inledde med en sen frukost så vi missade frukt och grönsakskarvningen men fick iaf fotat allt fint de gjort. Barnen fortsatte med skattjakten medan Per påbörjade frågesporten, kan väl sägs att det gick sådär för oss. Hoppade över lunchen till förmån för afternoon tea. Väldigt goda

PerKerstin i Kryssning i Karibien
Divi beach Aruba
måndag 4 november 2019 - Aruba

Idag ankom vi till vårt kära Aruba. Vet inte om de håller på att bygga om kryssningsterminalen eller varför vårt och det andra fartyget fick lägga till i hamnen istället. Det var dock närmare till centrum så det var bara positivt. Vi började med att gå bort till den lokala marknaden

PerKerstin i Kryssning i Karibien
Norrut
onsdag 27 februari 2019 - Oranjestad, Aruba

Aruba 2019-02-26.Idag beslöt vi att göra en utflykt till öns norra spets. Lokalbussen blev färdmedlet igen. Oranjestad är i det närmaste, via industriområden hopkopplat med hotellområdena, som finns på nordöstra sidan. Eagle Beach kommer först( dit gick vi häromdagen) och där ligger

Utflykt söderut.
tisdag 26 februari 2019 - Oranjestad, Aruba

Aruba 2019-02-25.Idag har vi gjort en utflykt på ön. Vi valde att ta lokalbussen ner till den lilla staden San Nicholas, nästan nere på sydspetsen.Vi har undrat varför nästan allt är importerat till ön men när vi såg det karga landskapet utanför bebyggelsen ökade förståelsen.

Karneval
måndag 25 februari 2019 - Oranjestad, Aruba

Aruba 2019-02-23.Så har vi, efter ett par lata dagar vid stranden och vid poolen, börjat känna av mer intensiva förberedelser för kvällens karneval. Inte utan att förväntningarna är höga när man ser hur det ordnas längs paradgatan, som går utanför vårt hotell. Även till denna

Promenad
fredag 22 februari 2019 - Oranjestad, Aruba

Aruba 2019-02-19.Idag var molntussarna något tätare än vanligt på förmiddagen. Efter frukost drog vi ut på promenad mot stadens centrum. Två stora kryssningsfartyg låg i hamnen. Vi kände väl igen oss bland kryssarturisterna, som tagit över Oranjestad! Vi lämnade souvenirbutiker och de

Barnens dag
tisdag 19 februari 2019 - Oranjestad, Aruba

Aruba 2019-02-18.Efter en skön soldag på stranden, med möjligen lite för mycket sol, blev nästa dag (söndagen) ett perfekt solavbrott.Aruba Karneval för barn gick av stapeln med färdväg utanför vårt hotell. Vi förstod på förberedelserna att det skulle bli något extra. Utefter den

Sol och värme
fredag 15 februari 2019 - Oranjestad, Aruba

Aruba 2019-02-15.Så har vi fått vår första dag här på ön. Resan gick mycket bra. Snäll granne Göran skjutsade oss till tåget med avfärd kl. 05.24! Extra tidigt för att säkert komma till Kastrup i tid! Denna gången kom vi ihåg att ta med våra smörgåsar för en spartansk frukost på

Sista baddagen
torsdag 10 november 2016 - J.E. Irausquin Boulevard, Noord, Aruba

Efter frukost på vårt vanliga ställe promenerade vi iväg för att försöka finna sista geocachen för den hör resan. Vi traskade igenom Marriot som var ett riktigt trevligt hotell men de hade långt att gå ner till havet. Cachen fann vi snabbt men det var varmt då det fick bli ett stopp

PerKerstin i Aruba
Badland
onsdag 9 november 2016 - Unnamed Road, Oranjestad, Aruba

Idag var det dags för utflykt till den stora attraktionen på Aruba, vattenlandet. Så det blev ingen sovmorgon idag. Istället stod vi klara och väntade på bussen klockan 08:20 på morgonen. Direkt när vi kom ut till ön, det var en kort båttransport på fem minuter, så åt vi frukost.

PerKerstin i Aruba
Kryssning i Karibien

Kryssning i Karibien

26 oktober 2019 - 10 november 2019

Så var det dags för höstsemester lagom när höstrusket kommer. Vi startar i Florida och tar sedan Crown Princess runt i Karibien. Vi kommer stanna till på Bahamas, Saint Thomas, Grenada, Bonaire och Aruba.

A och C öar i Karibien

A och C öar i Karibien

14 februari 2019 - 16 mars 2019

Två veckor på Aruba och två veckor på Curacao. Naturupplevelser både på land och i havet.

27 oktober 2016 - 14 november 2016

Nu är det dags för höstlov och i år går resan till Aruba.

26 februari 2015 - 16 mars 2015

Första steget mot en fantastisk upplevelse - lägga upp en resedagbok! Snart på väg till en kryssning i Karibien! Tjohoooo!

8 februari 2015 - 23 februari 2015

Dags att bege sig till varmare breddgrader.... Denna gång blir det en traditionell hederlig charter till Aruba. Yepp trodde ni inte va!??!?! Nä det var dags för kristall blått vatten och långa sandstränder. Åker med Tina. Skall bli så skönt att komma till värmen :-)

28 december 2014 - 13 januari 2015

14 december 2014 - 29 december 2014

Semester och en liten försenad bröllopsresa till Aruba med min make Mike!

Honeymoon på Aruba

Honeymoon på Aruba

1 december 2014 - 15 december 2014

2 november 2014 - 16 december 2014

Karibien, Panamakanalen och New York city

Karibien, Panamakanalen och New York city

15 oktober 2014 - 3 november 2014

15 okt flyg till Fort Lauderdale, Florida via Köpenhamn 17 okt - 27 okt kryssning till Bahamas, Aruba, Curacao, Panama, Costa Rica och åter Fort Lauderdale. 28 okt flyg till New York 3 nov åter Fågelbro efter flyg via Oslo

PerKerstin
Petra Hurtig Halvarson