Asien

3 312 151 Bilder & 742 604 Dagböcker

My trip to goa
måndag 23 mars 2020 - Goa, Indien

It was a bad timing to travel. We planned our trip months ago, but this corona virus pandemic has spoilt all our plans

Priviligerade turister
onsdag 18 mars 2020 - Mysore, Karnataka, Indien

Senaste nytt från Indien. Nu har viruset kommit hit och hysterin är lika stor som hemma. i Ooty fick hotellen meddelande om att de skulle evakueras inom 12 timmar och alla turister var tvugna att flytta. När vi undrade vart skakade dom bara på huvudet. ingen vet vad som är på gång att

I väntan på....
tisdag 17 mars 2020 - Udhagamandalam, Tamil Nadu, Indien

Vi tog oss med lokalbuss, 4 byten och 11 timmar senare var vi framme i Ooty. Resan började med berg och dalbana som vi misstänkte sedan blev det savannliknande landskap blandat med storstäder. Sista 5 milen klättrade bussen upp för berget i sakta mak och vi klev av på 2200 möh i en trivsam

Dag 21.  Nap Krabi Hotel
fredag 13 mars 2020 - Krabi Noi, Krabi, Thailand

Idag har vi startat hemresan kan man säga. Ett alternativ som vi INTE valde, var att ta oss i longtailbåt från stranden på Railay klockan 4 på lördagsmorronen, till  Ao Nang och sen leta efter en bil till flygplatsen.Utan vi valde att övernatta nära flygplatsen på Nap Krabi Hotell.Ett

Flyga långt
fredag 13 mars 2020 - Singapore

Lite spänning i gaten på Arlanda. Visat skaffade jag i somras och det var utställt på våra gamla pass. Behövde nya när vi flyttade fram resan. Med lite meck lyckades de registrera på våra nya. tur jag hade med de gamla passen också. Puh!Mellanlandning i Moskva på väg till Singapore.

Ingela Johansson
Droemmen i Australien
Senast aktiv - från Lakes Entrance, Victoria, Australien
En lyckad fiskedag i gott sällskap
torsdag 13 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Daterat: Februari 13Idag landade vi huvudingrediensen till fredagens barbecue på Lanta Complex.Ibland får man vara snabb att ändra planerna. Jeff frågade igår kväll om jag ville följa med och fiska. Efter snabb överläggning var det inte mycket att fundera på. Har alltid velat det på

Dag 20. Hav, pool eller bådadera.
torsdag 12 mars 2020 - Ao Nang, Krabi, Thailand

En vilodag.Vi har legat vid poolen från åtta på morronen till fyra på eftermiddagen, under ett stort skuggande träd, mestadels.10 meter till poolen, 15 till havet. Vattnet höll 31.4 grader idag. Jag badade inte i poolen, föredrar saltvatten och hav.Vi var på "restaurang" i gårkväll.

Senast aktiv - från Apelviken, Hallands län, Sverige
En berg och dal bans tur jag sällan glömmer
onsdag 11 mars 2020 - Munnar, Kerala, Indien

Men först för att avsluta Maldiverna. Ni har säkert sett flygbilder över runda turkosa öar utspridda i havet. Det är verkligen så häftigt som det ser ut på bild. Vi började avresan med en privat båt kl 05 under en stjärnklar himmel och kompakt tystnad. Väl på flygplatsen hade det

Dag 19. Phang Nga Bay by speedboat.
onsdag 11 mars 2020 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Eftersom vi inte kunde komma med på den James Bond-utflykt som vi ville, kom Annette på den lysande idén att hyra en egen speedbåt. Kostade lite mer, men samma program.Klockan 0800 blir till 5 i halv nio innan vår båt dyker upp med två ångerfulla och ursäktande thailändare.1 x 250 hk

Senast aktiv - från Apelviken, Hallands län, Sverige
Nu tar vi till högre makter. Sannas feber skall bort!
tisdag 11 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Daterat: Tisdag 11 FebruariNu tar vi till högre makter. Sannas feber skall bort!Penn har bestämt sig. Ipren och Alvedon kan bara få så många chanser. Nu är det munkarna och Buddha som tar över.Natten till måndagen var den åttonde natten med hög feber för Sanna. Hennes allmäntillstånd

Australien

En ny upplevelseresa

Maldiverna och Qatar

Maldiverna och Qatar

11 februari 2020 - 4 mars 2020

Avresa på kvällen från Kastrup. Byte i Doha, Qatar och nästa dag landar vi på Malé. Båt till Maafushi, en vecka på Kaani Beach. Tillbaka till Malé (!) och därifrån till Malahini. Sol och bad en vecka. Vi lämnar Maldiverna för Doha, Qatar där vi har en vecka i storstad för återanpassning till Kristianstad.

Samma fast inte?

Samma fast inte?

5 februari 2020 - 6 mars 2020

“Once a year, go somewhere you’ve never been before.” (Dalai Lama). Tycker att det är ganska kloka ord. Så denna gång blir det lite samma som det varit senaste resorna (det vil säga till sydost Asien) men med mer focus på nya ställer jag undvikt eller inte tagit mig tid att göra/åka till. Börjar med att ta mig till Chiang Mai i norra Thailand så jag kommit på att under alla mina resor till Thailand jag aldrig varit norr om Bangkok. Så dags för det nu. :) Efter det (eller hur länge) vet jag faktiskt inte i skrivande stund. Jag får helt enkelt se vad känsla, väder och eventuella nycker påverkar denna gång.

Thailand 🌴

Thailand 🌴

17 januari 2020 - 12 februari 2020

Njuter några veckor av sol, bad och god mat ❤️

Thailand Episode X - Två skolbarn och en bebis

Thailand Episode X - Två skolbarn och en bebis

3 januari 2020 - 4 juli 2020

Vi gör det igen! Saga är 10 år, Sigge 6 år och Sanna 1,5 får göra sin första långresa. Helt nya förhållanden denna gången. Vi stannar 4,5 månad på Koh Lanta där Saga och Sigge går en hel termin på Lilla Svenska Skolan. Därefter luffar vi vidare till östkusten tänker vi nu. Hoppas ni hänger med...

50 dagar bättre än inga alls

50 dagar bättre än inga alls

20 januari 2020 - 9 mars 2020

En snabb sväng till Thailand för att samla krafter inför sommaren 2020

Thailand 2020

Thailand 2020

22 februari 2020 - 14 mars 2020

Kultur, storstad, ö-luff, sol o bad.

Kambodja

Kambodja

2 december 2016 - 18 december 2016

Vulkanjakt

Vulkanjakt

11 januari 2020 - 1 mars 2020

Har alltid fascinerats av Indonesiens natur och framförallt vulkaner. Nu blir det 4 veckor i Indonesiska ö-världen med ett stopp i Bangkok påvägen dit, och samma på vägen hem.

Jonny Persson
Malte