Asien

3 312 094 Bilder & 742 719 Dagböcker

En lång, märklig söndag med poolhäng, Mello och Muay Thai
tisdag 18 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Daterad: Måndag Feb 3En märklig och händelserik söndag igår....En långsam startSanna sov lite längre än vanligt, ingen behövde gå upp förrän strax före åtta. Hanna och Sanna gick iväg och inhandlade kompletterande saker till frukosten medan jag skrev dagbok. Det har väl märkts att

Världens dyraste kaffe o mini-zoo
tisdag 18 februari 2020 - Bali, Indonesien

I Ubud trodde jag det var svalare, men så var det inte. Väldigt turistigt, men jag skulle upp på en vulkan tänkte jag.  Matur i soluppgång var det tänkt. En gång till en tidig morgon, start klockan 02:00. En busstur på en dryg timma innan vi kom fram för några timmars vandring. En

Per Björkman
Pellebeman i Vulkanjakt
Senast aktiv - från Bali, Indonesien
Soliga, sköna dagar.
måndag 17 februari 2020 - Maafushi, North Central Province, Maldiverna

På Maafuchi.Nu har vi tillbringat några dagar här. Övervägande fint väder, 30-32 grader lite moln ibland och behaglig vind.Vi har en mycket härlig badvik alldeles utanför hotellet, det går absolut ingen nöd på oss. Dagarna går väldigt fort och sol och bad gör att man inte kräver så

Sanna's gang - Mio Min Mio. Living La Vidar Loca. Och Tompa.
måndag 17 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Daterat: Fredag 31/1"När alla vännerna gått hemoch festen är slut för länge senoch man ligger ensam i sin sängNär alla vännerna gått hemNär alla vännerna gått hemoch dörren har stängts igenoch mörkret det skrämmer igenNär alla vännerna gått hemDå börjar man tveka att ta nya

Fjärde veckan i skolan
söndag 16 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Stina skriver följande om Mangon's vecka"Vi har haft Ää som veckan bokstav. Vi började leta ord som har bokstaven Ää i sig. Sedan har vi arbetat med bokstäverna på olika sätt. Denna gång gjorde vi bokstaven i modellera och en del hann till och med skriva sitt namn med lera.På matten har

10-16 februari
söndag 16 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

10 februariGröt med passionsfrukt och banan och så en kopp kaffe på det, kan det bli mycket bättre frukost. Lite boklyssnande ännu mera kaffe och sedan motorcykeln till stranden för den dagliga strandpromenaden. Vi började på den södra änden av den södra västra stranden. När vi fått

Johan
Jonmar i 50 dagar bättre än inga alls
Senast aktiv - från Koh Lanta, Krabi, Thailand
Usel
söndag 16 februari 2020 - Kambodja

Hej! Jag är helt usel på att uppdatera här... men jag skriver varje dag i min resebok jag har med mig så här får ni några bilder på vissa dagar.om ni har Instagram få kan ni följa mig där, "Lewerin_on_tour" där uppdaterar jag merkram

Kristianstad Maafushi
lördag 15 februari 2020 - Maafushi, North Central Province, Maldiverna

Kristianstad till Maafushi.Sen eftermiddag från Kristianstad med buss och tåg. Gott om tid på Kastrup (som vanligt har vi tidsmarginal där!). Nattflyg till Doha, landade tidig morgon (två timmar ”tappade” på vägen). Imponerande många resenärer på gång på den stora flygplatsen Hamad

Kandy
lördag 15 februari 2020 - Kandy, Centralprovinsen, Sri Lanka

Resan från Kairo till Sri Lanka flöt utan problem. Ett stopp i Oman som jag knappt vet var det ligger på kartan men utifrån reklam på flygplatsen verkar landet ha en hel del att bjuda turister på.Framme på Sri Lanka stannade vi en natt i Colombo. Enligt önskemål hade jag bokat ett rum på

Anna Lickander
lickander i Journey of a lifetime
Senast aktiv - från Negombo, Västprovinsen, Sri Lanka
En typisk dag för oss här på Koh Lanta
torsdag 13 februari 2020 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Daterat: Januari 2020Rutiner blir en självklarhet när barnen går i skolan. En typisk dag ser ut ungefär så här. Klockan ringer 07.30. Väckningen pågår fram till ca 08.00, samtidigt som Hanna har börjat ställa fram frukost. Frukosten består normalt av youghurt, musli, juice, rostat bröd

Maldiverna och Qatar

Maldiverna och Qatar

11 februari 2020 - 4 mars 2020

Avresa på kvällen från Kastrup. Byte i Doha, Qatar och nästa dag landar vi på Malé. Båt till Maafushi, en vecka på Kaani Beach. Tillbaka till Malé (!) och därifrån till Malahini. Sol och bad en vecka. Vi lämnar Maldiverna för Doha, Qatar där vi har en vecka i storstad för återanpassning till Kristianstad.

Samma fast inte?

Samma fast inte?

5 februari 2020 - 6 mars 2020

“Once a year, go somewhere you’ve never been before.” (Dalai Lama). Tycker att det är ganska kloka ord. Så denna gång blir det lite samma som det varit senaste resorna (det vil säga till sydost Asien) men med mer focus på nya ställer jag undvikt eller inte tagit mig tid att göra/åka till. Börjar med att ta mig till Chiang Mai i norra Thailand så jag kommit på att under alla mina resor till Thailand jag aldrig varit norr om Bangkok. Så dags för det nu. :) Efter det (eller hur länge) vet jag faktiskt inte i skrivande stund. Jag får helt enkelt se vad känsla, väder och eventuella nycker påverkar denna gång.

Thailand 🌴

Thailand 🌴

17 januari 2020 - 12 februari 2020

Njuter några veckor av sol, bad och god mat ❤️

Thailand Episode X - Två skolbarn och en bebis

Thailand Episode X - Två skolbarn och en bebis

3 januari 2020 - 4 juli 2020

Vi gör det igen! Saga är 10 år, Sigge 6 år och Sanna 1,5 får göra sin första långresa. Helt nya förhållanden denna gången. Vi stannar 4,5 månad på Koh Lanta där Saga och Sigge går en hel termin på Lilla Svenska Skolan. Därefter luffar vi vidare till östkusten tänker vi nu. Hoppas ni hänger med...

50 dagar bättre än inga alls

2 december 2016 - 18 december 2016

Vulkanjakt

Vulkanjakt

11 januari 2020 - 1 mars 2020

Har alltid fascinerats av Indonesiens natur och framförallt vulkaner. Nu blir det 4 veckor i Indonesiska ö-världen med ett stopp i Bangkok påvägen dit, och samma på vägen hem.

Mother's sweet sjuttio's

Mother's sweet sjuttio's

11 januari 2020 - 20 januari 2020

Familjeresa till Bangkok för att fira mammas jämna födelsedag.

FRIENDSHIPINBANGLADESH

FRIENDSHIPINBANGLADESH

3 januari 2020 - 31 januari 2020

Jag ,Hans Engstedt och kompis Micke Svanström skall tillbringa 3v med organisationen Friendship i Bangladesh. Jag är ortoped och Micke är narkosläkare. Jag kommer att skriva en dagbok i detta forum o kanske lägga in några bilder. Bilder kommer också att finnas på instagram "hansengstedt" Efter en del väntan på Visum o pass skall vi snart vara på väg. Fick passet igår från Bangladesh ambassad efter på stötningar...Micke blev lite sen så planen är att personligen skall hämta upp sitt på ambassaden i Stockholm idag. Vi skall alltså åka till Bangladesh där vi skall vara i tre veckor med organisationen Friendship. Vi skall dela tiden mellan att utföra kirurgi på en båt som är som ett litet flytande sjukhus med operationssal samt att vara på ett fast sjukhus där vi ffa skall hålla på med att hjälps till med undervisning o uppstart av verksamheten. I morgon flyger vi fr Arlanda mot Dhaka med ett kort stop i Doa på vägen

Studieresa i Turkiet

Studieresa i Turkiet