Asien

3 311 022 Bilder & 742 588 Dagböcker

Dag 6 - Malapascua
fredag 13 december 2019 - Daanbantayan, Centrala Visayas, Filippinerna

Fredag 13/12Bajs också!! Det här blev ju inte så bra... vaknade vid 00.30 av oväder o hade svårt att somna om. Pallrade mig upp kl 04 fast kroppen vrålskrek NEEEEEEJJJJJJ! Vid dykcentret  försökte min vilja övertyga min kropp om att jag nog skulle må bättre bara jag kom ned i vattnet.

Dag 5 - Malapascua
fredag 13 december 2019 - Daanbantayan, Centrala Visayas, Filippinerna

Torsdag 12/12Sitter o väntar på mat, hungrig, trött o lätt ynklig... har mått så himla bra hela dagen efter 9 h bra sömn men på sista dyket kände jag hur alla krafter lämnade mig o nu spränger bihålorna. Har precis beställt in en grillad fisk på marknaden, där dansbandsmusiken

Mellanlandar
torsdag 12 december 2019 - Singapore

Då får vi sträcka på benen i Singapore, men om 1.30 åker vi vidare mot Cairns. 7tim

Clas West
cow i West goes Aussie
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Dag 4 - Malapascua
onsdag 11 december 2019 - Daanbantayan, Centrala Visayas, Filippinerna

Dag 4 - onsdag 11/12Hade svårt att somna igår, antar att det har med tidsomställningen att göra, konstigt att man inte sover fast man är trött. Imorse var jag desto tröttare o ändå skulle jG inte gå iväg förrän vid 10. Huvudvärken kvarstår o det kändes tungt att gå iväg. Väl

Dykning
onsdag 11 december 2019 - Thailand

Hej hopp!Ny uppdatering;Resan från Krabi till Koh Phangan kostade 650 bath, typ 200 kr, skulle ta mellan 5-6 timmar. Att flyga till Koh Samui och sen ta färjan till Koh Phangan kollade jag hemifrån, där skulle bara flyget kosta 2000 kr, samt att flyga är inte så snabbt ändå, då man måste

hulander
Senast aktiv - från Koh Jum, Krabi, Thailand
Dag 3; Cebú till Malapascua
tisdag 10 december 2019 - Daanbantayan, Centrala Visayas, Filippinerna

Tisdag 10/12Inledde dagen som jag avslutade den igår, nämligen med mail om fakturor som mina kollegor inte får ihop o lite annat krafs.Sovit hyfsat bra i 8 h men vaknade med en j-a huvudvärk o tryck över bihålorna, inte en bra känsla när man har en resedag framför sig men what to do? Bara

Dag 1-2; Stockholm till Cebú
måndag 9 december 2019 - Cebu City, Centrala Visayas, Filippinerna

Söndag 8/12 - måndag 9/12Det har varit en lång tröttsam resa men nu pustar jag ut på Best Western Lex Cebu hotell.Det var mycket jobb in i det sista men knappt en ledig stund o för första gången i mitt liv kände jag inte för att resa iväg, även om det skulle bli skönt med semester.

Dengue och Priller Pottrar
måndag 9 december 2019 - Footpath to the Beach, Mirissa, Sydprovinsen, Sri Lanka

Nu var det ett tag sen vi gjorde några försök till att visa några sprattlande livstecken, men här kommer ett försök iaf!Efter att vi tillbringat lite mer tid än tänkt i Ella bland teplantager, berg och framföralt en massa regn så vart vi kvar ännu ett litet tag till. Vi levede mer eller

Rasmus Persson
kokosnytt i Grand Tea Tour
Senast aktiv - från Mirissa, Sydprovinsen, Sri Lanka
Snorkling och vidare resa
måndag 9 december 2019 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Hej.Kort uppdatering.Jag och Jenny stack iväg till Krabis nattmarknad där på kvällen efter Kayak-turen. 800 bath tur och retur var i överkant, och marknaden va inte så mycket att se. Men ändock en upplevelse, och Jenny uppskattade att få komma ut lite å se sig omkring. Reine och Colin fick

Markus Hulander
Resan - Ankomst - Kayak
lördag 7 december 2019 - Krabi, Thailand

Tjena!03:45 i torsdags skulle vi åka från Halmstad efter att Jenny, Reine och Colin anlänt strax efter 20 på onsdagkvällen. Blev inte mer än ca 5 timmar sömn, ännu mindre för sällskapet då Colin inte mådde så bra och sov dåligt. Och så lägger Colin en rejäl pizza på golvet och

hulander
West goes Aussie

12 december 2019 - 16 januari 2020

Filippinerna 2019-2020

8 december 2019 - 11 januari 2020

En månad i Filippinerna, först själv 2 veckor, sedan med Thomas

Thailand med Fullmoon Party

5 december 2019 - 22 december 2019

Då närmar sig nästa äventyr! Sällskapet är dock inte det samma, då jag denna gången lyckats locka med mej syrran med familj då jag numera lever ensam. En annorlunda resa, då jag inte är något fan av att åka tillbaka till Thailand egentligen, men hoppas att det fortfarande är bra och det finns något nice fortfarande kvar trots all exploatering och turister. Men framförallt för att jag ska vara reiseleiter åt syrran Jenny och Reine, samt Colin snart 3 år, som knappt rest nåt någon av dem. Så det är kul! Därav också Thailand som ett enklare resmål. Vi ska inleda 3 dygn tillsammans, sedan drar jag norrut till Koh Phangan för Full Moon Party 11/12, sen drar jag söderut igen så möts vi upp någonstans och avslutar resan tillsammans också. Kommer bli kul!

Grand Tea Tour

21 november 2019 - 16 januari 2020

Sri lanka och Burma... uppdatering kommer

Sri Lanka 2019 norra delen

16 november 2019 - 7 december 2019

Jag och Anders ska åka runt i norra och östra delen av Sri Lanka 🇱🇰

Koh Lanta 2019

17 november 2019 - 19 november 2019

Då var vi äntligen tillbaka till ön. Resan hit gick bra, inte riktigt kommit in i dygnsrytmen än. Så igår sov vi till 11 sen blev det inskrivningssamtal i skolan och idag började killarna skolan på riktigt. Vi har hunnit bada en hel del redan. Det är + 35 i luften och +30 i havet så man behöver inte frysa. Killarna har fått varsin skimboard, typ som skateboard fast i vatten så de inte saknar kickbikesen hemma alltför mycket. Inte helt lätt att styra dem än men med lite träning så. Nu ska jag och Thomas till stranden och chilla lite medans barnen är i skolan.

Mauritius T&R

16 november 2019 - 29 november 2019

Gandalf Grå & Claire besöker tre av kusterna runt ön under 13 dagar.