Över bergen till Canberra

Ons 25/3 Över bergen till Canberra.Efter frukost åker vi till läkarmottagningen med våra ifyllda hälsodeklarationer. Kollar vår temperatur och sedan träffar läkaren Björn. För säkerhets skull skriver han ut recept på Björns sprutor. Vi får våra friskintyg men behöver bara betala

Ingela Johansson
Droemmen i Australien
Senast aktiv - från Doha, Qatar
Huvudstaden

Söndag 15/3Nu avråder UD från alla utlandsresor och inatt behöver alla inresande till Australien vara i självkarantän under 14 dagar. Fullt kaos i resebranschen.... 1/4 ska vi hem... Checkar ut efter frukost. Sätter kursen mot huvudstaden Canberrra. Stannar för lunch på en vingård.

Ingela Johansson
Droemmen i Australien
Senast aktiv - från Doha, Qatar
3-4 januari

Har nu åkt buss från Sydney till Canberra för att besöka Thommy och Susane. Under buss resan såg vi rök men ingen eld skönt var det. När vi kom fram tog vi en liten runda med bilen för att se om vi såg några känguru. Fick köra väldigt långt och till slut såg vi en flock och de var

Eva Rubin
Evru54 i Australien/Nya Zeeland/Bali
Senast aktiv - från Tollarp, Skåne län, Sverige
ACT
onsdag 23 december 2015 - Canberra, Australian Capital Territory, Australien

From Batemans Bay continuing to ACT and the capital. Visiting Australian war memorial, parliament house and Royal Australian mint. Enjoying an exquisite lunch, homemade by the family where I celebrated Christmas, hiding from the heat under some trees. Stamping out my own 1 dollar coin at the mint

Unknown soldier

Jag har alltså spenderat väldigt mycket tid med att vandra runt i städerna jag har varit i. Har dock inte känt mig så förvirrad som jag stundtals gjorde här i Canberra. Kanske för att den inte är gjord för fotgängare.Mitt lokalsinne är inte strålande i vanliga fall, men i den här

Daniel Svanefors
svane i G'day mate, how ya goin?
Senast aktiv - från Falkenberg, Hallands län, Sverige
Canberra

Canberra was the place i returned to while down under. I met some nice old and new friends, the latter which opened up their home as much as their hearts and will forever have a special place in my heart. As a tiny thank for that i did Sweedish meatballs. Turned out not too bad, with a bit of

Amelie Brynedal
JourneyofAmelie i Down under
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Melbourne/Canberra

Hej på er alla våra vänner! Vi lämnade bilen på Melbournes flygplats och tog taxi in till vårt hotell som låg mitt i centrala Melbourne en storstad som påminde mycket om New York. Höga skyskrapor i glas, människor och bilar överallt. Här är väldigt lätt att hitta gatorna går helt

Canberra

Two days we have now spent here in Canberra, two great days! The first day of our Canberra adventure we renten some bikes and just drove around for a entire day, you can say i had some muscle soreness the day after when we went out for some rockclimbing! I have not done that before, but defenitly

The Sedin Brothers

God förmiddag dagboken! Klockan är 10:30 på förmiddagen här i Canberra. Stämningen i huset är just nu lyrisk. Vilken match det var igår!! En uppvisning av radarparet Daniel (jag) och Henrik (Simon) Sedin. Vi kom till spel med lite fler spelare denna gång, och det var inte 100 grader

Rasmus Rindstål
rasmusrindstal i Aussie yeeha!
Senast aktiv - från Cairns, Queensland, Australien
Murrumbateman Winery & Hats on!

Kära dagbok, Nu är klockan ca 23:10 här i Canberra och det har varit en fin lördag. Ganska mycket har skett sedan mitt senaste inlägg här i tisdags morgon (måndag kväll för er i Sverige). Något jag glömde berätta i förra inlägget var att den 10e mars (alltså i måndags) är

Rasmus Rindstål
rasmusrindstal i Aussie yeeha!
Senast aktiv - från Cairns, Queensland, Australien
Australien

Australien

12 mars 2020 - 2 april 2020

Discovering a Malaysian island and a continent

Discovering a Malaysian island and a continent

23 november 2015 - 15 januari 2016

Travelling through Borneo and Australia. Experiencing different kinds of rainforest, desert and big-city-life.

Australien/Nya Zeeland/Bali

Australien/Nya Zeeland/Bali

26 december 2019 - 29 januari 2020

Reser till Australien över nyår 2019/2020, sedan bär det av till Nya Zeeland, där vi ska bila runt både på sydön och nordön. Avslutar resan med fem dagar på Bali.

G'day mate, how ya goin?

G'day mate, how ya goin?

26 december 2016 - 14 februari 2017

I'm going on an adventure!

Down under

Down under

4 juli 2015 - 7 augusti 2015

Me, a backpack, half a year of more or less planning and many miles to kill one way or another. A journey of me leaving Sweden and Europe behind to get a hint of what is, down under.

Eva Johnny Maria Krister på långresa till Thailand - Australien - Singapore

Eva Johnny Maria Krister på långresa till Thailand - Australien - Singapore

27 februari 2015 - 3 april 2015

Vi börjar vår resa med en veckas avkoppling i Bahn Phe i Thailand. Därefter bär det iväg till Australien där vi kommer att åka runt med tåg och buss. Vi börjar i Darwin och slutar i Sidney. Det som händer däremellan får ni läsa i dagboken. Vi avslutar med några dagar i Singapore innan vi åker hem.

Virtual trip around the world

Virtual trip around the world

1 maj 2014 - 30 maj 2014

Aussie yeeha!

Aussie yeeha!

3 mars 2014 - 7 maj 2014

Börjar med en trip in till Canberra för att krascha hos Simons farbror i ett par veckor, sedan möter vi upp Julia & Frida och jobbar oss upp längs med östkusten!

Asien 2014

Asien 2014

27 februari 2014 - 6 april 2014

Då var det då dags igen för en långresa till Asien. Vi börjar med att besöka Jonas som studerar på University of Canberra denna termin. Resan dit börjar med en stop-over i Bangkok för att inte utsätta våra kroppar för 20 timmars flygtid i sträck. Det skall bli grymt kul att få uppleva i all fall en liten del av denna kontinent. Därefter blir det ett återseende av Filippinerna vi besökte för fyra år sedan. Där blir det dykning som fyller dagarna. Vill redan nu förvarna om att våra reserapporter dessa veckor nog kommer att vara ganska, hur ska vi säga, … smala. För att få lite knorr på resan beslutade vi oss nyligen att avsluta med några dagar i Ho Chi Minh City, det vi 60-talister minns från Vietnamkrigets dagar som Saigon. Skall bli spännande. Resdagboken.se har vi använt på tidigare resor och vi skall försöka även denna gång. Dock tycks sajten vara ganska seg så vi vår se hur det går. Vill du bli informerad om nya inlägg kan du registrera din epost-adress.

Seniors on tour

Seniors on tour

19 januari 2014 - 12 april 2014

En resa till Australien och Nya Zealand via Asien. Eine Reise nach Australien und Neu Zeeland via Asien. 19/1 Alicante - Bangkok 20/1 - 3/2 Kryssning/Kreuzfahrt med AIDAaura (Bangkok/Laem Chabang, Koh Samui, Penang, Kuala Lumpur, Singapur, Saigon/Ho Chi Minh, Bangkok/Laem Chabang) 3/2 - 18/2 Koh Phangan 19/2 - 20/3 Australien 21/3 - 8/4 Nya Zeeland 9/4 - 12/4 Bangkok, Thailand 12/4 Alicante

228
233