Canberra

På väg till Canberra

Vägen längs kusten söder om Sydney är bitvis väldigt vacker. Vi stannade till vid en plats där man idkade hang-gliding under en blå himmel, perfekt vind, och havet nedanför. Det såg verkligen häftigt ut! Efter en natt på ett bra motell i Huskisson hade vi bokat ett dyk med Sue. Nu har

Rune Brännström
60rune i Asien 2014
Senast aktiv - från Panglao, Centrala Visayas, Filippinerna
Mt. Ainslie

Idag fredag har det varit strålande väder! Runt 30 grader och molnfritt, suveränt! En skön höstdag här i Australien alltså. Jetlaggen har faktiskt inte varit så hård, för mig. Värre för Simon dock. I onsdags vaknade jag vid 4 på morgonen här och hade en fruktansvärd hemlängtan.

Rasmus Rindstål
rasmusrindstal i Aussie yeeha!
Senast aktiv - från Cairns, Queensland, Australien
Dag 35, 23/2 2014 Canberra till Wodonga
måndag 24 februari 2014 - Canberra, Australian Capital Territory, Australien

1. Svenska 2. Deutsch Canberra, Australiens huvudstad, byggdes eftersom Sidney och Melbourne på sin tid inte kunde komma överens om vilken av dem var bäst rustat att klara uppgiften. Det märks bl a på gatornas rutnät att staden är konstruerad. Byggnaderna har samma stil och är väl

Brigitte Konrad
BrigitteoHarry i Seniors on tour
Senast aktiv - från Auckland, Nya Zeeland
Safe & Sound

Äntligen framme i Canberra hos Simons farbror Björn, efter dryga 30 timmars resande. Flygresorna har gått väldigt bra, mycket smidiga och i princip nada turbulens. Flygplansmaten har varit okej, ätbart! Att komma in i landet var inga problem alls. Tullvakterna la inte ens en glimt åt min

Rasmus Rindstål
rasmusrindstal i Aussie yeeha!
Senast aktiv - från Cairns, Queensland, Australien
Glass och sånt
söndag 17 november 2013 - Canberra, Australian Capital Territory, Australien

-Haj! (Ett skånskt hej!) -Torsk! (Ett av pappas favoritskämt, haha) Nåväl, haj bloggen! Hoppas allt är bra med er hemma i kyliga, mysiga Sverige. Sitter just nu i Canberra hemma hos familjen Lynch på deras uteplats. Solen steker och klockan är bara tio på morgonen, så livet vore hyfsat

Avfärd och sånt
söndag 15 september 2013 - Canberra, Australian Capital Territory, Australien

Om en timme åker vi, galet! :) Det ska bli roligt som tusan, första platsen är ju Sydney. Jag packade ju om min väska igen, och herregud vad tung den blev! Men jag har ju inte köpt ngt sen jag kom (förutom bikini) så vad är det som väger?! Aja, jag får bli bodybuilder så jag kan bära

Kängurur och sånt
torsdag 12 september 2013 - Canberra, Australian Capital Territory, Australien

Bästa dagen i Canberra idag! Vi var ju i naturreservatet tidbinbilla, vilket är typ tjugo minuters bilresa från centrala Canberra. Så gaaaaaalet fint, höga berg överallt (inte som platta Skåne) med skuggor från molnen på dem, vilket såg så mäktigt ut! Vägen dit är krokig och bilarna

Ryggsäck och sånt
onsdag 11 september 2013 - Canberra, Australian Capital Territory, Australien

10/9 Idag har verkligen varit en händelserik dag! Började med sådant tråkigt administrativt, skaffade bankkonto! Så nu kan jag earna some money i Australien! Jag och Johanna bokade sedan flygbiljetter upp till Cairns som ligger typ 3000 km upp i Australien, vilket är låååååångt.

Funderingar och sånt
tisdag 10 september 2013 - Canberra, Australian Capital Territory, Australien

9/9 2013 God dagens för er i Sverige, god kväller för mig. Att vara i Australien är sjukt häftigt, dock har det fortfarande inte sjunkit in än. Det kan vara pga att jag fortfarande pratar mycket svenska (vilket är skönt, ;) eller för att Canberra är en minde stad som påminner om

Måndag och sånt
måndag 9 september 2013 - Canberra, Australian Capital Territory, Australien

i lördags gick vi till ett ställe som jag inte vet vad heter och som ligger på en plats här i Canberra som jag inte heller vet vad heter. Allt har sånna coola aboriginska namn som man inte kommer i håg, typ tombowognobom eller nåt sånt, haha. Väl där spelade vi ngt som kallas one cent