Canberra

12 mars 2020 - 2 april 2020

Discovering a Malaysian island and a continent

Discovering a Malaysian island and a continent

23 november 2015 - 15 januari 2016

Travelling through Borneo and Australia. Experiencing different kinds of rainforest, desert and big-city-life.

Australien/Nya Zeeland/Bali

Australien/Nya Zeeland/Bali

26 december 2019 - 29 januari 2020

Reser till Australien över nyår 2019/2020, sedan bär det av till Nya Zeeland, där vi ska bila runt både på sydön och nordön. Avslutar resan med fem dagar på Bali.

G'day mate, how ya goin?

G'day mate, how ya goin?

26 december 2016 - 14 februari 2017

I'm going on an adventure!

Down under

Down under

4 juli 2015 - 7 augusti 2015

Me, a backpack, half a year of more or less planning and many miles to kill one way or another. A journey of me leaving Sweden and Europe behind to get a hint of what is, down under.

Eva Johnny Maria Krister på långresa till Thailand - Australien - Singapore

Eva Johnny Maria Krister på långresa till Thailand - Australien - Singapore

27 februari 2015 - 3 april 2015

Vi börjar vår resa med en veckas avkoppling i Bahn Phe i Thailand. Därefter bär det iväg till Australien där vi kommer att åka runt med tåg och buss. Vi börjar i Darwin och slutar i Sidney. Det som händer däremellan får ni läsa i dagboken. Vi avslutar med några dagar i Singapore innan vi åker hem.

Virtual trip around the world

Virtual trip around the world

1 maj 2014 - 30 maj 2014

Aussie yeeha!

Aussie yeeha!

3 mars 2014 - 7 maj 2014

Börjar med en trip in till Canberra för att krascha hos Simons farbror i ett par veckor, sedan möter vi upp Julia & Frida och jobbar oss upp längs med östkusten!

Asien 2014

Asien 2014

27 februari 2014 - 6 april 2014

Då var det då dags igen för en långresa till Asien. Vi börjar med att besöka Jonas som studerar på University of Canberra denna termin. Resan dit börjar med en stop-over i Bangkok för att inte utsätta våra kroppar för 20 timmars flygtid i sträck. Det skall bli grymt kul att få uppleva i all fall en liten del av denna kontinent. Därefter blir det ett återseende av Filippinerna vi besökte för fyra år sedan. Där blir det dykning som fyller dagarna. Vill redan nu förvarna om att våra reserapporter dessa veckor nog kommer att vara ganska, hur ska vi säga, … smala. För att få lite knorr på resan beslutade vi oss nyligen att avsluta med några dagar i Ho Chi Minh City, det vi 60-talister minns från Vietnamkrigets dagar som Saigon. Skall bli spännande. Resdagboken.se har vi använt på tidigare resor och vi skall försöka även denna gång. Dock tycks sajten vara ganska seg så vi vår se hur det går. Vill du bli informerad om nya inlägg kan du registrera din epost-adress.

Seniors on tour

Seniors on tour

19 januari 2014 - 12 april 2014

En resa till Australien och Nya Zealand via Asien. Eine Reise nach Australien und Neu Zeeland via Asien. 19/1 Alicante - Bangkok 20/1 - 3/2 Kryssning/Kreuzfahrt med AIDAaura (Bangkok/Laem Chabang, Koh Samui, Penang, Kuala Lumpur, Singapur, Saigon/Ho Chi Minh, Bangkok/Laem Chabang) 3/2 - 18/2 Koh Phangan 19/2 - 20/3 Australien 21/3 - 8/4 Nya Zeeland 9/4 - 12/4 Bangkok, Thailand 12/4 Alicante