Batemans Bay

Batehaven - Batemans Bay

Fre 27/3 Batehaven - Batemans BayRegnar på förmiddagen. Frukost på rummet. Björn har fått mejl från Amextravel. De kunde ordna en flight med Qatar 29/3 men bara till Stockholm till ungefär samma pris som vår bokning 2/4. Blir för tufft att bila 50 mil hem efter ett dygns flygning. Tar en

Ingela Johansson
Droemmen i Australien
Senast aktiv - från Doha, Qatar
Tillbaka till östkusten - Batehaven i Batemans Bay

Tors 26/3 Tillbaka till östkusten - Batehaven Batemans BayFin frukost med roomservice. Sunnyside up, bacon och spröda hashbrown mm mm. Björn har fått mejl från ambassaden om att Thai flyger igen mars ut och att det räcker med ett Fit to fly certifikat. Ser att bokningarna över Bangkok ligger

Ingela Johansson
Droemmen i Australien
Senast aktiv - från Doha, Qatar
The day before the day
onsdag 23 december 2015 - Batemans Bay, Batemans Bay, New South Wales, Australien

Strolling around, taking in the scenic views.

Toppendag
tisdag 18 december 2012 - Batemans Bay, Batemans Bay, New South Wales, Australien

Underbart väder, efter frukost bär det direkt ner till stranden med kajaker. Kajak är något vi aldrig provat på tidigare, men alla tycker detta är så kul att vi får nog leta efter något liknande i Sverige. Bra träning för armarna. Solen tar bra fast att vi smort in oss. Gary fiskar från

Dåligt väder
måndag 17 december 2012 - Batemans Bay, Batemans Bay, New South Wales, Australien

Vaknade upp med BARA 19 grader och moln. Gary lagar varm frukost vilket Olle älskar. Vi beslutar oss för att göra en sightseeing i omgivningen. Vi beger oss till Old Mogo Town för att se hur de letade efter guld på 1800-talet. Intressant, vi får vaska efter guld och det tycker Olle o Gary är

Nya resemål
söndag 16 december 2012 - Batemans Bay, Batemans Bay, New South Wales, Australien

Idag reste vi iväg från Canberra med Annelie o Gary till Malony Beach. En bilresa på ca 2 timmar. Vi lånar ett hus vid kusten av deras vänner, väldigt fint. När vi kommit dit och ätit lunch bär det av till stranden, väldigt nära. Med 32 grader i luften känns ett dopp härligt. Mycket

Husbil rapport 4
fredag 17 februari 2012 - Batemans Bay, Batemans Bay, New South Wales, Australien

Hej igen! Dags för eny rapppor,igår kom vi fram till Lake Entrance och stannade där,vi badade och vi tog oss friheten att köpa färska jordgubbar till efterrätt på kvällen. Vi mäs i husbilen och spelade spel innan John lund kom,idag på morgononen skulle vi prova en tvättmaskin och

Håkan Boström
Olivfil i Australien
Senast aktiv - från Löddeköpinge, Skåne län, Sverige
BESTULNA!!!
måndag 17 januari 2011 - Batemans Bay, Batemans Bay, New South Wales, Australien

Sitter nu i Batemans Bay, tre timmars resa fran Canberra ut mot kusten. Vantar pa bussen for att fa lamna denna trakiga stad...har ar minst lika trakigt som Canberra! Till raga pa allt sa har vi aven blivit bestulna...pa 4 par kalsonger, 2 par trosor och 3 st strumpor (inte 3 tre par, utan 3

Martin Nilsson
LeiaochBenjisaventyr i JORDEN RUNT!!!
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Roadtrip
måndag 10 januari 2011 - Batemans Bay, Batemans Bay, New South Wales, Australien

På mormor Ingalills födelsedag bestämde vi för att go south! Norrut var det översvämningar, västerut var det skogsbränder och Sydney kunde vi nu! Hyrbil och tjofräs ut i vänstertrafiken. ALLA kör på fel sida! Vi trånade efter kaffe och stannade kort vid seven mile beach, därpå

Maria Fransson
Sylta i På tur med Liv
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Batemans Bay
måndag 27 december 2010 - Batemans Bay, Batemans Bay, New South Wales, Australien

Vi lämnade Sydney för färd söderut längs kusten, Great Ocean Road, mycket mäktigt. Genom en enormt stor skog som är ett naturreservat. Alla andra var också på semester och enorma bilkööer, i kanske 5 mil rullade vi i 20-40 km. Igår kväll var nere på stranden kvällen var sen och det

Lisbeth Petersson
lipet3 i OZ NZ
Senast aktiv - från Melbourne, Victoria, Australien

12 mars 2020 - 2 april 2020

Discovering a Malaysian island and a continent

Discovering a Malaysian island and a continent

23 november 2015 - 15 januari 2016

Travelling through Borneo and Australia. Experiencing different kinds of rainforest, desert and big-city-life.

9 december 2012 - 8 januari 2013

Efter många månaders längtan sitter vi nu på tåget ner till Kastrup. Eftersom de varnar för snöoväder valde vi att ta ett tidigare tåg. Nu bär det iväg till Australien, via London och Singapore. Vi har några timmar på resande fot framför oss innan vi landar i Sydney.

5 februari 2012 - 1 mars 2012

Jag och mina barn Filip & Olivia´s resa till Australien 2012. Flyg från Göteborg-London-Hong Kong-Adelaide stannar 2 dagar i Adelaide innan resa ut till Kangaroo Island på 2 dagar därefter hämtar vi ut en husbil och kör längs kusten via Melbourne till Sydney där vi ska åka speedboat äta kängrupizza på Opera husets trappa o låna cyklar i 4 dagar innan avfärd och flyg till Cairns och snorkling på Barriärrevet och Cape tribulation och krokodiler.

Oz Round two

Oz Round two

15 december 2010 - 15 januari 2011

Reser med fästman och föräldrar ner till brorsan i Oz för att fira jul & nyår bland annat. Värme here we come!

På tur med Liv

På tur med Liv

23 december 2010 - 23 februari 2011

Landar i Sydney på julafton. Det bli vänner å vin samt lite rundresa i landet down under. 14 Januari åker vi tillbaka till Singapore. Sedan bär det av till Bali, Lombok och Gili eller mot Thailand. 23 februari åker vi hemåt igen

OZ NZ

OZ NZ

14 december 2010 - 25 januari 2011

JORDEN RUNT!!!

JORDEN RUNT!!!

5 januari 2011 - 20 juni 2011

Den 5:e januari lamnade vi Sverige for att aka jorden runt...Vi borjar resan i Australien for att fa en lagom dos av storstad, vildmarksaventyr och barbeque for att sen aka vidare till Malaysias oar med ett kort besok i KL. Sen vantar Filippinernas kritvita strander och farglada korallrev. Vi flyger sedan vidare till Japan for att tagluffa runt bland landets storstader med alla dess skyskrapor och tempel. Vi avslutar var asienturne med en tur till Kina for mat, kultur och shopping, shopping, shopping! Med en enkel flygtur over Stilla havet landar vi sedan i Los Angeles for att folja kusten norrut till San Fransisco, harifran fortsatter vi ner till Karibien dar Cuba och Dominikanska Republiken vantar. Vi ser har fram emot lugna dagar med god mat och laskande drinkar. Som avslutning pa det hela toppar vi jorden runtresan med fem dagar New York! Folj garna med oss pa resan har pa Resedagboken och tveka inte for att kommentera vara inlagg eller fraga efter tips! / Martin och Thania

Australien Tour

Australien Tour

1 februari 2010 - 26 mars 2010

Endlich angekommen!

Down Under via Thailand

Down Under via Thailand

27 december 2009 - 18 februari 2010

A 7½ week tour starting at [b]Koh Samui [/b], Thailand with a few days in [b]Bangkok[/b]. After that, a tour of [b]Australia[/b]. I don't have a detailed itinerary for Australia yet, but I guess that's not a problem... I'll just go with the flow... But [b]Sydney[/b] and a week or two at the [b]Great Barrier Reef[/b] is definately part of the plan.

245
202