Bondi Beach

31 grader
lördag 13 januari 2018 - Bondi Beach, New South Wales, Australien

Det fick bli beachen i dag igen. VARMT och skönt.Tog stadsbussen den här gången. 35 minuter till stranden. Sydney har mååååånga invånare, turister och andra besökare. Människor överallt. Väldigt många kineser. I morgon tar vi tåget till Newcastle. 16 mil, 3 timmar för 8 AUD ( ca

Cathrine Mjöbo
PlayaJungfrun i Australien
Senast aktiv - från Surfers Paradise, Queensland, Australien
December på Bondi
måndag 18 december 2017 - Bondi Beach, New South Wales, Australien

Bellavue Hills Bondi 18 decembers till 2 Januari.  Texten är på väg.

The big bus
onsdag 10 januari 2018 - Bondi Beach, New South Wales, Australien

Med buss genom och runt om hela Sydney i dag med länge uppehåll på Bondi Beach

Cathrine Mjöbo
PlayaJungfrun i Australien
Senast aktiv - från Surfers Paradise, Queensland, Australien
Sol, vind och vatten
fredag 13 januari 2017 - Bondi Beach, New South Wales, Australien

Good morning! Dagarna som gått har mestadels bestått av sol och bad. Vädret är fantastisk och på kvällarna händer det att vi tar en öl eller två uppe på takterrassen. Gårdgen bestod av massa sol. Det blåste en del nede vid stranden så la mig lite längre upp i gräset. Låg och

Matilda Aderhjelm
MatildaAderhjelm i Land Down Under
Senast aktiv - från Australien
Bondi Beach
fredag 6 januari 2017 - Bondi Beach, New South Wales, Australien

Det blev en dag på stranden efter en stunds velande om dagens aktivitet. Bondi beach fick det bli, så vi packade ner en liten picknick och gav oss iväg.   Eftersom vi nu delar rum med en Japan som snarkar högre än vad som är tillåtet, blev det inte mycket sömn för mig inatt. Det tog jag

Matilda Aderhjelm
MatildaAderhjelm i Land Down Under
Senast aktiv - från Australien
Hejdå Sydney
torsdag 7 januari 2016 - Bondi Beach, New South Wales, Australien

Nu sitter vi på flyget från Sydney till Melbourne. Vi lämnar Sydney med många härliga minnen i bagaget. Hittills på det nya året har vi tagit det väldigt lugnt mycket p.g.a ständigt ösregn. Vi hängde med Erik, Gustav och Emilia i lördags. Planen var att vi skulle gå ut men så blev det

New Years Eve
fredag 1 januari 2016 - Bondi Beach, New South Wales, Australien

Då tackar vi av år 2015 och välkomnar år 2016. Det hör väll till att man ska göra en liten resumé av året som gått. Året började med att familjen åkte till Indien där vi njöt av 3 härliga veckors semester. Skulle säga att det är den bästa familjesemestern vi har haft. Vi fick

North Bondi
måndag 28 december 2015 - Bondi Beach, New South Wales, Australien

Då var julen över vilket känns skönt även om jag älskar allt vad det innebär. Nu laddar vi inför nyårsafton även om vi inte har några direkta planer ännu men raketer ska jag iallafall se! Vi bor fortfarande i Bondi men i onsdag flyttade vi till vår nya lägenhet. Vi bor nu med en

Julafton
torsdag 24 december 2015 - Bondi Beach, New South Wales, Australien

God Jul eller rättare sagt Merry Christmas! På julaftons morgon öppnade Ebba sina julklappar och vi kollade sista avsnittet på Dieselråttor och Sjömansmöss. Vi tog på oss våra tomteluvor som vi sedan hade på oss hela tiden! Under dagen låg vi vid poolen och solade och badade, det var så

Fjärde Advent
söndag 20 december 2015 - Bondi Beach, New South Wales, Australien

Nu är det verkligen nedräkning med bara 5 dagar kvar till julafton! I måndags hängde vi på Maroubra Beach en sista gång och njöt av solen. I tisdags gick jag till ett postkontor för att skicka hem ett paket med kläder som inte kommit till användning. Hela 5 kilo skickade jag men trots

27 december 2017 - 29 januari 2018

Äventyr i Australien, från Melbourne i söder till Lady Elliot Island norröver.

Föräldraledig i Sydney

Föräldraledig i Sydney

26 november 2017 - 16 januari 2018

Åker tillbaka med familjen till Sydney för att återigen hänga på stranden, leka i parker och gå på barntimmar café Svensson och upptäcka spännande och nya ställen och självklart återvända till de gamla.

Land Down Under

Land Down Under

27 december 2016 - 27 december 2017

7 september 2015 - 30 juni 2016

Flyger till Cairns och tar oss sedan ner för östkusten mot Sydney och Melbourne. Ska även över till Nya Zeeland en sväng.

20 november 2014 - 20 maj 2015

14 oktober 2014 - 12 maj 2015

Nya Zeeland och Australien

Nya Zeeland och Australien

19 januari 2014 - 2 maj 2014

Vi börjar med att spendera en vecka i Sydney, Australien innan vi åker till Auckland, Nya Zeeland. Därefter är resan ett oskrivet blad innan vi avslutar med två veckor i Melbourne, Australien. Huvudmålet är att utforska Nya Zeeland från norr till söder med bil, buss, cykel, fötterna och vad helst som tar oss framåt. Vi har som sagt inte planerat speciellt mycket utan skapar en rutt under resans gång.

1 januari 2014 - 6 februari 2014

Austalien - Nya Zeeland - Asien

Austalien - Nya Zeeland - Asien

28 oktober 2013 - 12 maj 2014

Australien, drömresan med familjen!

Australien, drömresan med familjen!

12 december 2013 - 14 januari 2014

Att få komma tillbaka till Australien med våra barn har länge varit en dröm för mig och Kai. Nu äntligen blir det av! Vi ska träffa våra härliga släktingar och resa runt och njuta av Australien! På vägen dit har vi tre hela dagar att tillbringa i Singapore. Det är 19 år sedan vi var där så det ska bli jättespännande!

Inga resenärer