Byron Bay

Dag 19 - Byron Bay
fredag 7 december 2018 - Byron Bay, New South Wales, Australien

Vaknade tidigt av ett jävla liv utanför, högljudda människor i en djup diskussion innan kl 6. Morr!!  Precis som jag misstänkte. Munnen gick i ett. Samtidigt slamrade och brummade sopbilarna. Såå irriterande! Så det var bara att ta sig an kaffeeländet igen. Upptäckte att kaffe tagit sig

TineA i Oceanien
Dag 18 - Airlie beach till Byron Bay
onsdag 5 december 2018 - Byron Bay, New South Wales, Australien

Ännu en natt med dålig sömn, från 01-06. Kallt i rummet, borde ha stängt av AC:n, oerhört orutinerat o klantigt. Gick upp och gjorde lite stretching, har så himla ont i min ena hälsena som jävlats i ett halvår nu och inte vill ge sig. Försöker gå mkt barfota men asfalten kokar så det

TineA i Oceanien
Vad är det för djur?
torsdag 8 mars 2018 - Byron Bay, New South Wales, Australien

Skillnaden mellan Australien och Nya Zeeland: alla djur. Älskade djur. Älskade, farliga, kryllande överallt där man är-djur.Det är rationellt att stanna 10 meter innan valfritt avlångt föremål förekommer på marken, sannolikheten att det är en orm är större här än någon annanstans

Byron Bay
måndag 5 mars 2018 - Byron Bay, New South Wales, Australien

Nu är vi i Byron Bay! Bussresan gick överförväntan. 13 h på en buss är ganska saftigt men såg på två filmer och lyckades sen somna så sov i alla fall 5 h i sträck. Sen (som alltid) hade vi tur att vi fick vårt rum direkt.Trots att vi hade spf 50 på hela kroppen i Sydney så har Filippa

Sunshine, goldcoast, dykning och nästan död.
lördag 25 november 2017 - Byron Bay, New South Wales, Australien

När vi begav oss från Hervey Bay så drog vi till rainbow beach. Hade sjukt otur med vädret då det regnade hela dagen. Men lyckades få en liiiten lucka när vi kom fram till stranden. Det fanns även en sandblow precis ovanför beachen så gick till den och fotade lite. Man blir så fascinerad

Cheer up, Slow down, Chill out
lördag 18 november 2017 - Byron Bay, New South Wales, Australien

Cheer up, slow down and chill out. Det är mottot här i Byron Bay.Det står tydligt på skylten när man kommer in i byn. Och det är känslor man lätt anammar när man stannar här ett tag. Tre nätter blev sju, som efter lite skönsnack med Scott i receptionen på vårt nuvarande boende, Byron

Whatś goin on in Byron?
onsdag 15 november 2017 - Byron Bay, New South Wales, Australien

Vi gillar Byron Bay. Väldigt mycket.Eller bara Byron, som man slänger sig med här nere.Den breda stranden tar slut alldeles där regnskogen tar vid. Vår första dag här tog vi på oss skönskorna och smorde in oss med solfaktor 50, och begav oss ut i det gröna. Målet var Byron Bay

Resdagar och Rock n roll
söndag 12 november 2017 - Byron Bay, New South Wales, Australien

Charmen med backpacking är att när man känner sig färdig med ett ställe drar man vidare till något annat. Från något, till något. Som en upptäcktsfärd.Nöjda med Noosa tog vi beslutet att dra vidare söderut. Det blev en resdag med buss och tåg, med byte i Brisbane där vi gick till

Art Factory
lördag 25 februari 2017 - Byron Bay, New South Wales, Australien

Vi anlände till Byron Bay lite senare på kvällen den 17e februari och åkte direkt upp till fyren. När vi stod där och tittade ut mot horisonten stod vi på Australiens östligaste udde. Solen var påväg att gå ner så Så efter lite korttagande tog vi i kontakt med våra två vänner som

Matilda Aderhjelm
MatildaAderhjelm i Land Down Under
Senast aktiv - från Australien
Det stora äventyret
tisdag 21 februari 2017 - Byron Bay, New South Wales, Australien

I förra inlägget skrev jag om två tjejer som jag skulle ut och resa med.. Den 15e februari stod det klart för avresa. Vi möttes upp i Sydney och gemensamt tog oss till bilfirman vi hyrt ifrån. Tanken som slog oss alla tre när vi får syn på bilen var "shit vad stor, ska vi verkligen köra

Matilda Aderhjelm

Via Hong Kong till Australiens östra kust och därefter Nya Zeeland

Bagpacking 2018

Bagpacking 2018

4 februari 2018 - 2 juni 2018

Nya zeeland, Australien, Indonesien, Malaysia, Thailand och Vietnam. Sen får vi se om vi kommer hem.

Äventyr i Australien 2017

Äventyr i Australien 2017

21 oktober 2017 - 26 november 2017

Martin, Ia, Moa och Liv på familjeutflykt i Australien 2017.

Live the life you love! ❤

Live the life you love! ❤

2 november 2017 - 10 december 2017

Startar i Singapore några dagar innan vi beger oss mot Darwin och vildmarken ett tag, för att sedan flyga till Cairns och bila längs östkusten ner mot Melbourne.

Land Down Under

Land Down Under

27 december 2016 - 27 december 2017

Australien 2016

Australien 2016

9 december 2016 - 7 januari 2017

Upptäcktsresa längs Australiens östkust, julen 2016.

Australien + Nya Zeeland!

Australien + Nya Zeeland!

29 september 2016 - 24 mars 2017

En resa som jag ska första gånge resa länge och ensam. En riktig äventyrsresa där jag ska passa på att göra olika aktiviteter och utmana mig själv ;)

AUSTRALIEN

AUSTRALIEN

8 maj 2016 - 28 februari 2017

En resa på obestämd framtid som börjar på Bali, fortsätter i Australien och där ska vi se allt och lite till och vem vet vilka länder vi tar på vägen hem!?

Australien+NZ

Australien+NZ

27 oktober 2015 - 5 januari 2016

Josefin och jag ska upptäcka Australien och NyaZealand:)

Going down under med familien Sæther Roos

Going down under med familien Sæther Roos

4 februari 2015 - 24 april 2015

en lenge etterlengta tur til Australia for hele familien

TineA
Amanda Bernson