Kiama

Blowhole
tisdag 22 december 2015 - Kiama, Kiama, New South Wales, Australien

Waiting by the blowhole in Kiama for the waves to make a natural fountain. Waiting handsomely rewarded.

Linnea berättar
fredag 28 december 2012 - Kiama, New South Wales, Australien

Vi har varit på Jamberoo Idag. Jamberoo är ett vatten land. Det var jätte roligt. Vi bor i ett hus i kiama. Jag har sett ett tåg (vi bor bredvid en tåg- räls.) vi såg kiama blow hole (det sprutar upp vatten.)

Daniel Boksjö
DanielBoksjo i Kina och Australien
Senast aktiv - från Lund, Skåne län, Sverige
Solsidan
onsdag 21 november 2012 - Kiama, New South Wales, Australien

Solsidan Nattflyg Hongkong till Sydney. Tidsskillnad mot Kina bara tre timmar. Vi landade ca kl åtta på morgonen i ett disigt Sydney. Disigt var det också i mina ögon pga nästan obefintlig sömn på planet. Kunde kanske skylla på att det var en del små barn ombord och att, de inte vet något

Lars Gustafsson
ingerochlars i Kiwi
Senast aktiv - från Nyköping, Södermanlands län, Sverige
In i buschen
söndag 27 februari 2011 - Kiama, New South Wales, Australien

Sista dagen i Kiama tog vi bilen och körde in i landet. Vi körde på småvägar, som slingrade sig upp för ett högt berg och kom upp på en platå med vidunderlig utsikt. Man har där byggt en fräck anläggning där man går på en stålställning högt över träden. Det var läskigt då det

Bengt Ågren
2011resan i 2011resan
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
varmt och soligt
lördag 26 februari 2011 - Kiama, New South Wales, Australien

Sydney var en riktigt go upplevelse - en stad man bor se och uppleva.Stora nackdelen ar att det ar mycket dyrt.Sista kvallen gick vi pa en nostalgisk rockkonsert pa Sydney operan. Det var 5 av Australiens basta rockartister som gjorde en hyllningsforestallning bla till Elvis, Jonny Cash, Jerry L

Bengt Ågren
2011resan i 2011resan
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Discovering a Malaysian island and a continent

Discovering a Malaysian island and a continent

23 november 2015 - 15 januari 2016

Travelling through Borneo and Australia. Experiencing different kinds of rainforest, desert and big-city-life.

Kina och Australien

Kina och Australien

15 december 2012 - 15 januari 2013

Ett litet äventyr för att hälsa på kusinerna i Sydney och hinna med kinesiska muren på vägen.

Kiwi

Kiwi

27 oktober 2012 - 18 mars 2013

Nu när vi har blivit pensionärer har vi tänkt passa på och göra en långresa. Vi åker den 27 oktober och vår rutt går som följer: Kina 17 dagar, Australien 31 dagar, Nya Zealand 62 dagar, Singapore,Malaysia och Thailand 27 dagar. Vi blir borta i 20 veckor och får uppleva en sommar till på södra halvklotet. Vi planerar att resa med litet bagage dvs allt ska få plats i våra ryggsäckar. Ju mer vi packar desto tyngre belastning på knäna. I Kina ska vi ta oss mellan Shanghai och Hong Kong med tåg och i Australien har vi bokat en liten campingbil som de kallar ”Spaceships”. Med den åker vi mellan Sydney och Cairns. Efter dykningar på Barriär-revet flyger vi till Sydön Nya Zealand. Vi har ju gott om tid så vi sicksackar oss upp på Sydön och Nordön för att sedan den 19 februari flyga från Auckland till Singapore. Vi tar oss norrut via djungler och paradisstränder för att sedan komma upp till svenskarna i semesterparadiset Phuket. Sedan bär det av hemåt igen

2011resan

2011resan

2 januari 2011 - 15 juni 2011

Vi ska göra en resa i Nya Zeeland, Australien samt bila i Italien och Frankrike.