Port Macquarie

Resan längs östkusten har börjat
lördag 14 juli 2018 - Port Macquarie, New South Wales, Australien

Nu har vi kommit fram och sovit en natt i vackra Port Macquarie. Vi träffade verkligen rätt med vårt boende på Flynns on Surf Beach Villas. Huset var stort med garage, stor dubbelsäng samt 2 separata sängar i ett rum. I anslutning till sovrummen så finns stora badrum med dusch.Stort kök med

En enda lång resdag
tisdag 3 januari 2017 - Port Macquarie, New South Wales, Australien

Äntligen framme i Port Macquarie! Om jag ska säga att det varit jobbigt att köra någon gång så är det idag. Ojojoj! Det tog för det första bara två timmar för oss att lämna festivalområdet. Bilarna gick i snigelfart, men jag får väl åtminstone vara glad att vi har automat istället

Anna Nilsson
anilsson i AUSTRALIEN
Senast aktiv - från Sydney, Sydney, New South Wales, Australien
Juldagen
fredag 25 december 2015 - Port Macquarie, New South Wales, Australien

God fortsättning! Vi har nu varit i Australien några dagar. Natten till onsdagen landade vi i Brisbane och det första som slog mig var hur trevliga australiensarna är. Vi är nu på väg med bil från Brisbane till Sydney och har idag kommit till Port Macquarie. Här längs ostkusten finns det

Erik Bodin
erkaa9 i Australien 2015
Senast aktiv - från Sydney, New South Wales, Australien
port macquaire
tisdag 17 mars 2015 - Port Macquarie, New South Wales, Australien

port macquaire. vårt neste stoppested etter sydney fant vi i en brosjyre på flyet til tasmania. bra surf, strender og mat, og halvveis til byron bay fra sydney; dette virka som et bra sted for oss. vi var ikke spesielt happy over å dra fra sydney, følte at vi hadde så mye ugjort. i tillegg

Del: 24
söndag 5 januari 2014 - Port Macquarie, New South Wales, Australien

Dag:47 1/1-14 Sydney Då var det ett nytt år och vilken nyårsafton det var. Helt klart den bästa jag någonsin haft, men det är la kanske inte så konstigt, för dom säger att det skall vara det bästa stället att fira på. Men det var ett bra ställe som man var på och det var en bra

Små fluffiga koalor
söndag 22 december 2013 - Port Macquarie, New South Wales, Australien

22 dec Efter vi vaknat och käkat våran inköpta frukost spenderade vi ett par timmar med att planera våran vidare färd norrut. Efter att ha läst på nätet, i guide böcker och i broschyrer så fick vi iaf bokat en tripp till fraser Island den 29 e och fått kontakt med dom irländska

Martin Elisson
elisson i Down under
Senast aktiv - från Brastad, Västra Götalands län, Sverige
Varaner, nationalpark och bilkörning
lördag 21 december 2013 - Port Macquarie, New South Wales, Australien

21 dec Lämnade hostelet så fort vi vaknat, käkat och gjort oss i ordning. Hade en lång kördag framför oss idag. Hade bokat boende i Port Macguire som låg dryg 55 mil norrut. Vi försökte hitta något intressant att göra längs kusten för att inte behöva så långt med en gång men hade

Martin Elisson
elisson i Down under
Senast aktiv - från Brastad, Västra Götalands län, Sverige
Agnes Water -> Byron Bay
torsdag 28 november 2013 - Port Macquarie, New South Wales, Australien

Hello! Bussresan till Agnes water var ok, även om vi var rätt trötta då vi kom fram. Svårt att sova på en buss.. Tur att jag hittat Jellysplasch som alternativ till Candy crusch:). Agnes water är en surfby, där man inte kan göra så mycket annat än att surfa..så det gjorde vi;). Vi gick

Äntligen internet!
torsdag 3 oktober 2013 - Port Macquarie, New South Wales, Australien

Var länge sen sist så är kanske dags att uppdatera liten Dykningen var helt underbar. Vi tog ett open water certifikat och med det får vi gå ner till 18 meter. Kursen var i två dagar sen åkte vi ut med en båt till bariärrevet i 3 dagar och gjorde 9 dyk. Det var så mycket fina färger,

Malin Arlasjö
Malinarlasjo i Oceanienresan
Senast aktiv - från Melbourne, Victoria, Australien
Sydney + Port Macquarie
onsdag 3 april 2013 - Port Macquarie, New South Wales, Australien

På grund av dålig internetuppkoppling kommer här två dagar i en uppdatering. Tisdag Sydney: Hotellet förklara för oss på frukosten hur vi skulle komma in till city. Buss + Färja! Bussen tog ca 40 min, han stanna ju hela tiden! Sen tog färjan ca 20 min, kom in precis vid operahuset.

Madeleine Carlsson

7 juli 2018 - 4 augusti 2018

AUSTRALIEN

AUSTRALIEN

8 maj 2016 - 28 februari 2017

En resa på obestämd framtid som börjar på Bali, fortsätter i Australien och där ska vi se allt och lite till och vem vet vilka länder vi tar på vägen hem!?

Australien 2015

Australien 2015

18 december 2015 - 9 januari 2016

Going down under med familien Sæther Roos

Going down under med familien Sæther Roos

4 februari 2015 - 24 april 2015

en lenge etterlengta tur til Australia for hele familien

Jorden runt

Jorden runt

16 november 2013 - 20 april 2014

Jorden runt!

Down under

Down under

16 november 2013 - 6 februari 2014

30 timmars restid för att ta sej halvvägs runt klotet. Väl på plats ska Nya zeeland gås igenom med husbil. Därefter väntar 6 veckor i Australien där östkusten ska övervinnas och det kommer att dykas en hel del. Alice springs ska hinnas med innan jag fortsätter till Thailand för att hälsa på min lilla faster

Oceanienresan

Oceanienresan

9 september 2013 - 20 december 2013

RTW2013

RTW2013

20 september 2013 - 7 januari 2014

Sådär! Nu åker vi iväg. New York - San Fransisco - Los Angeles - Las Vegas - Grand canyon. Fiji Cairns - Brisbane - Port Douglas - Byron bay - Fraser Island - Sydney Singapore - Thailand. Vi hoppas på spännande äventyr och nya erfarenheter! Kommer skriva och lägga upp lite bilder här för nära och kära.

Nya Zeeland & Australien

Nya Zeeland & Australien

18 mars 2013 - 10 april 2013

Oceanien

Oceanien

6 mars 2013 - 21 april 2013

Rundresa i Oceanien (Australien, Nya Zeeland, Fiji, via Hongkong.

Anna-Ida/jonas Persson/espefors
JonAi