Sydney

Sista kvälle
torsdag 2 januari 2020 - Sydney, New South Wales, Australien

Sista kvällen innan vi skiljs åt på ett par dagar för att sedan återförenas den 7/1; då vi åker till Nya Zeeland. Jag och Gert beger oss till Canberra och de andra åker till Carns.

Evru54 i Australien/Nya Zeeland/Bali
Andra stoppet
måndag 30 december 2019 - Sydney, New South Wales, Australien

Har nu landat i Sydney. Det är här vi ska fira in det nya året. Förberedelserna är i full gång med att sätta upp stacket för det kommer att kosta pengar på de bästa platserna. Det är inte billigt ca1000 $ det är ca 7000:-. Så det blir att leta upp någonstans där det inte kostar

Evru54 i Australien/Nya Zeeland/Bali
Dag 17-19, Se stressen såsom en turist, Sydney
torsdag 7 november 2019 - Sydney, New South Wales, Australien

Om man kommer till Sydney och ska bo i de centrala delarna, Downtown eller business district så är det både enkelt och bekvämt att ta tåget på den gröna linjen. Det kändes för en gång skull lite bekvämt att på under en timme hitta fram till var jag skulle bo, mkt tack vare att jag för

Christoffer Andersson
Calvinand i Äventyr´19 Jubileum
Senast aktiv - från Auckland, Nya Zeeland
Operahuset, poolparty och Buddy!
måndag 18 februari 2019 - Sydney, New South Wales, Australien

Hej hej!Kvällen den 13e flög vi från Bali till Sydney, en 6 timmars flygresa. Vi bodde hos våra kompisar Sam och Kat, plus deras dotter Klara och vovven Buddy! Vi bodde med utsikt över Sydney!Vi spenderade en dag på en liten strand somvar superfin och perfekt för barnen! Vi besökte

Morotstjuven ertappad!
lördag 16 februari 2019 - Sydney, New South Wales, Australien

Döm av vår förvåning då vi på firandet av Kinesiska nyåret i Darling Harbour stöter på morotstjuven. Hårt hållandes i en morot som om det gällde livet närmade vi oss denna varelse med försiktighet. Vi förstod att det inte var någon idé att knycka tillbaka den så istället valde vi

Åldersförvirring
onsdag 13 februari 2019 - Sydney, New South Wales, Australien

Klockan är åtta på morgonen och jag sitter mitt i centrala city och tittar på morgonrusningen med alla aussies som ska till jobbet. Jag tar sedan dit jag kommer och börjar dagen med en te med croissant. 😀 Mina rumskompisar var nog mindre glada när jag halv sju imorse klev ned från den

Svettigt värre
tisdag 12 februari 2019 - Sydney, New South Wales, Australien

Så när jag väl hade knopat ihop min första text här försvann den ut i cyberrymden... oavsett så kom jag hit i 35 gradig värme och det blir liksom sådär kvavt i staden i sådan temperatur så kvalmigheten bara slog emot mig när jag stegade ut från hostelet efte en nödvändig

Snart når vi målet
måndag 11 februari 2019 - Sydney Airport, Sydney, New South Wales, Australien

Lördagen den 9 februari 2019 startade min och Tomas resa mot Nya Zeeland. Vi började med att ta tåget till Stockholm på eftermiddagen. Vårt flyg till första mellanlandningen gick 21.45 på kvällen. En 6 timmars resa till Doha Internationell airport. Efter cirka 2 timmars väntan och diverse

Annelie Jönsson
Annelie_och_Tomas i Nya Zeeland
Senast aktiv - från Elgin, Skottland, Storbritannien
31 januari: Bro, konst och hemresa! 1 :
torsdag 31 januari 2019 - Sydney, New South Wales, Australien

På torsdagsmorgonen väcktes vi kl 5.30 av att det knackade envist på dörren. Det slutade med att Per gick upp. Vi förstod då att det var taxin, som vi egentligen hade avbokat, som väntade på oss för att köra oss till flygplatsen. Det hade tydligen blivit en miss när receptionen skulle

30 januari: Bad, snorkling och operahuset!
onsdag 30 januari 2019 - Sydney, New South Wales, Australien

På onsdagsmorgonen gick Per och köpte frukost, som vi sedan åt tillsammans på takterassen. Det var underbart att kunna se ut över den vackra staden. Det var lite mer skyar idag, vilket vi bara uppskattade. Trots det åkte solhattarna, solkrämen och solglasögonen på, vilket vi ändå

Äventyr´19 Jubileum

Äventyr´19 Jubileum

20 oktober 2019 - 22 november 2019

För 10 år sedan så inledde jag min resa att vid varje år kunna uppleva drömmar som jag hade byggt upp under en tid, sedan jag var liten. Det har varit spännande att få utmana, våga och se saker om även har fått mig att utvecklas såsom en människa. Med en blandning utav nya platser, utmaningar och äventyr så kommer jag att återuppleva några favoriter. På andra sidan Jorden... Det kommer att bli spännande :)

Australien/Nya Zeeland/Bali

Australien/Nya Zeeland/Bali

26 december 2019 - 29 januari 2020

Reser till Australien över nyår 2019/2020, sedan bär det av till Nya Zeeland, där vi ska bila runt både på sydön och nordön. Avslutar resan med fem dagar på Bali.

Sydney och Nya Zeeland

Sydney och Nya Zeeland

12 februari 2019 - 2 mars 2019

Jag och Kristina, lillasyster åker runt på Nya Zeeland, men börjar med 5 dagar i Sydney!

Nya Zeeland

Nya Zeeland

11 februari 2019 - 3 mars 2019

Tomas och jag reser till Nya Zeeland! En drömresa går i uppfyllelse.

Austrip

Austrip

1 januari 2019 - 28 januari 2019

Familjen Pedersen på äventyr!

Familjen Pedersen på äventyr!

26 januari 2019 - 12 mars 2019

Då var det dags för Familjen Pedersen att åka på ännu en tur till vårt älskade Bali. Ny villa men samma by, Sanur. Vi blir borta lite längre denna gången med ett avbrott för en vecka i Australien. Vi får även besök av Bedste som kommer ner till oss i nästan två veckor. Häng med på vårt äventyr!

Australien 2019

Australien 2019

11 januari 2019 - 31 januari 2019

Rundresa i Australien med Temaresor.

Australienresa 2019

Australienresa 2019

8 januari 2019 - 30 januari 2019

Tre glada pensionärer åker till southwest coast,Australien- Towradgi, för att åter få uppleva dess annorlunda flora och fauna samt besöka Birgittas dotter.

The "Strawberries" down under

The "Strawberries" down under

13 december 2018 - 9 januari 2019

Once again we travel south, quite far south, to Australia. For some this will be the first visit (the grandparents), and for some lucky teen, her fifth... We will spend some weeks travelling the east coast from Cairns down to Brisbane and meeting up with our dear Aussie friends along the way. We'll end the trip in beautiful Sydney, meeting up with some Swedish friends. And the name of the trip. Well, we blame the Aussies, and our not-so-international last name. They have some trouble pronouncing it so they call us the Strawberries...Watch out, here we come!

Oceanien

Oceanien