Poots Point, Botanic Gardens, Operahouse, casino and Blue Mountains 15-19jan
fredag 19 januari 2018 - Sydney, Sydney, New South Wales, Australien

15janMorgonflyg Christchurch-Sydney. Det gick snabbt i inresekontrollen, eftersom man scannar in sitt eget pass och går igenom. Tunnelbanan upp till King Cross, där jag bor nere i Potts Point på The Maisonette Hotel. Tyvärr var inte rummet klart så jag fick göra en runda på stan. Jag gick

Sista dagen...
måndag 15 januari 2018 - Sydney, Sydney, New South Wales, Australien

....i Sydney fick vi tid för Botanic Garden. Fin dag och mycket vackert att se men svårt att förmedla.

Lugna dagar
fredag 12 januari 2018 - Sydney, Sydney, New South Wales, Australien

I dag har vi träffat underbara vänner här i Sydney. Åkt Rivercat till Cabarita för lunch på en restaurang med utsikt över havet. Fördelen med att träffa vänner är att man kan ställa alla de frågor man samlar på sig på vägen. Inside information ☺️Det blir många foton på båtar,

Värmeåskväder....
tisdag 9 januari 2018 - Sydney, Sydney, New South Wales, Australien

Äntligen en dator att göra inläggen med. Förhoppningsvis ska det fungera bättre.Nu är vi inne på tredje dagen i Sydney. En stad som har bjudit på mycket sol och värme varvat med regn och åska.I går åkte vi med fast ferry ut till Taronga zoo. Ligger på en kuperad del av Sydney vilket

Sydney - me like
söndag 7 januari 2018 - Sydney, New South Wales, Australien

Så har vi kommit till Sydney. Det blev en rejäl sightseeingtur på fot när vi installerat oss. Roland var guide. 17000 steg och 37 grvi avverkade Sydney Harbour bridge, operahuset, Victoria state Building med omkringliggande gågata, Darling harbour. Cirqule aqay med massor av båtar i alla

Senast aktiv - från Surfers Paradise, Queensland, Australien
Ojoj och en riktigt lång promenad idag.
torsdag 4 januari 2018 - Sydney, New South Wales, Australien

Igår var vi på en historisk pubrunda i ”The Rocks” som är den äldsta stadsdelen i Sydney. Den ligger nere vid operan och är egentligen inte så stor. Aboriginer har funnit här i flera tusen år och ägde all mark här. I början på 1800-talet kom britterna hit och deklarerade området

PoMAroundTheGlobe i NZA178
Mitt i natten och inte imponerade av 787
onsdag 3 januari 2018 - Sydney, New South Wales, Australien

Jaha! Nu har vi landat i Sydney men dagen har varit lång. Vi var tvungna att vara på flygplatsen senast tre timmar innan avgång vilket gjorde att vi satte alla klockmöjligheter som fanns på intervallet 03.40 till 03.50. Snooze inte tillåtet! Två Iphone, Två Ipads, en klocka på hotellrummet

PoMAroundTheGlobe i NZA178
onsdag 13 december 2017 - Sydney, New South Wales, Australien

Idag har vi varit inne i centrala Sydney och bl.a besökt The Royal Botanic Garden, tagit färja till Darling Harbour där vi strosade runt och senare åt lunch.

tisdag 12 december 2017 - Sydney, New South Wales, Australien

Idag har vi varit i North Ryde för att titta på var Maj tillbringade sin tid när hon arbetade här en månad 2010.Vi gjorde också någon timmes ”walkabout” genom Lane Cove National Park där vi hörde skrattande Kookaburror. På vägen hem hoppade vi av tåget och gick över Sydney Harbour

Bondi beach
måndag 11 december 2017 - Sydney, New South Wales, Australien

Idag har vi promenerar mellan Gogee beach och Bondi beach. En otroligt vacker vandringsled med en säregen kustlinje som formats av tiden och havet. Lunch vid Bondi beach.Strålande sol och 26 grader.

NZA178

NZA178

20 december 2017 - 16 januari 2018

Nu blir det dags att åka tillbaka till Nya Zeeland och Australien. Denna gången är vi på Nordön och sen i Sydney och upp mot Barriärrevet. Here we go down under.

Down Under

Down Under

3 december 2017 - 26 januari 2018

Diary about Matilda and Philipp's Honeymoon. In the 2 months, they are going to explore Australia, Tasmania and New Zealand.

27 december 2017 - 29 januari 2018

Äventyr i Australien, från Melbourne i söder till Lady Elliot Island norröver.

Hongkong-Fiji-Nya Zeeland-Australien

Hongkong-Fiji-Nya Zeeland-Australien

3 december 2017 - 25 januari 2018

Sol och bad i söderhavet, Nya Zeeland runt samt Sydney och Melbourne. En resa med mycket natur och kultur. Snorkling, glaciärvandring, hiking, mountainbike, valsafari, tennis samt en och annan pub!

Las Vegas

Las Vegas

7 november 2017 - 7 november 2017

Äventyr i Australien 2017

Äventyr i Australien 2017

21 oktober 2017 - 26 november 2017

Martin, Ia, Moa och Liv på familjeutflykt i Australien 2017.

Australien 2

Australien 2

6 december 2017 - 14 januari 2018

Singapore- Sydney- Port Douglas- Cairns- Melbourne- Ballarat- Grampians-Coonawarra- Hahndorf- Kangaroo Island- Adelaide- Melbourne- Singapore

Down under

Down under

1 oktober 2017 - 1 november 2017

Den här gången tar vi i ordentligt och gör den längsta resa vi någonsin gjort, till andra sidan jordklotet. Det ska bli spännande. Vi kommer att besöka lite olika platser, kända och mindre kända, ett riktigt äventyr!

Australien -Nya Zeeland

Australien -Nya Zeeland

28 mars 2017 - 8 juni 2017

Snart är det dax att utforska nya länder, mycket spända och förväntansfulla!

15 februari 2017 - 14 maj 2017

Matilda & Philipp