Sydney

Sydney
torsdag 12 juli 2018 - Sydney, New South Wales, Australien

Nu närmar sig vår vistelse i Sydney sitt slut! Har utforskat och upptäckt staden genom promenerande, buss, tåg och light rail. Sett Operan, The Rocks, Darling Harbour, Bondi Beach och besökt Sydney Tower, Sea Life, Wild Life Sydney zoo, Sydney Maritime museum, Sydney Fishmarket mm och även

Resan till Australien
söndag 8 juli 2018 - Sydney, New South Wales, Australien

Nu är vi äntligen framme i Sydney efter en mycket lång men ändå behaglig resa. Den tekniska mellandlandningen i Moskva med ett kortare vätskestopp och en liten bensträckare var inte helt fel.Vår andra mellanlandning och byte av flygplan var i Singapore, där vi också valt själva att

Dags att ta farväl av Australien :-(
torsdag 14 juni 2018 - Sydney Airport, Sydney, New South Wales, Australien

Vädret var inte riktigt med oss i början av vår vistelse i Sydney.I söndags trotsade vi det och tog på oss regnkläder och åkte buss och färja till Manly. Det slutade regna när vi satt på färjan och en regnbåge uppenbarade sig som vi trodde var fejkad!Väl framme i Manly tog vi bussen

Låt boendet bli en upplevelse på utlandsresan
lördag 11 november 2017 - Sydney, New South Wales, Australien

Vill man ha en härlig spelupplevelse på resan är man självklart på helt rätt plats om man besöker ett stort kasinohotell. Oavsett om man är nybörjare eller en mer erfaren spelare, så är det ju få som ogillar enarmade banditer. Det finns så många olika sorters spel och flera olika

Urladdade telefoner, blåa berg och Trump-fans...
onsdag 28 mars 2018 - Sydney, New South Wales, Australien

Imorse hade vi satt mobilerna på väckning 06.00 (har ju inte direkt varit något problem att vakna vid den tiden tidigare). Båda mobilerna laddades från samma uttag. Trodde vi... Uttaget hade nog inte suttit i riktigt, så mobilerna laddades ut under natten. Vaknade 20 min innan avfärd mot

Zoo och Solbad
tisdag 27 mars 2018 - Sydney, Sydney, New South Wales, Australien

Tisdagen startade i vanlig ordning med färdigsövda 06.00. Så först i kön till Sydney Zoo, granne med Marina aquarium (ni vet, filmen om Nemo/finding Dory- minns inte helt hur det hänger ihop), vid Darling Harbour.Vi hade läst olika omdömen om Zoot, men vi blev dock positivt överraskade.

Senast aktiv - från Bålsta, Uppsala län, Sverige
Sydney - med lokal guide ("E" från Bålsta)
måndag 26 mars 2018 - Sydney, Sydney, New South Wales, Australien

Vaknade 06.00. Klar.Vandrade ut i solskenet vid 9.00. Ett bra sätt att få ett "grepp" om en storstad är att se den lite från ovan. Så vi begav oss upp i Sydney Tower Eye. En byggnad som är 300 meter (dock ingenting mot Burj Khalifa) ovan mark. Hade turen att tajma en kort, guidad

Uppgradering med +26 °C
söndag 25 mars 2018 - Sydney, Sydney, New South Wales, Australien

Så, nu har vi lämnat NZ efter en natt i Wanaka. När vi lämnade Wanaka, för att ta oss tillbaks till Queenstown, låg temperaturen på 6 °C. Nu är förhoppningsvis understället, mössan och vantarna använda för sista gången på denna resa. Resan med lågprisbolaget Jetstar gick utmärkt.

Our trip to Australia
måndag 5 mars 2018 - Sydney, Sydney, New South Wales, Australien

Dear diary,we have been in Australia for two weeks and the first week we mostly been in airlie beach. We sunbathed and swimmed at the beach all week. The next we have been in more adventures as example at the Great Barrier Reef. We visited the Great Barrier Reef on a Monday. At the Great Barrier

Sa17A
SA17A i Australia, Sydney
Senast aktiv - från Australien
Turist, ja visst
lördag 3 mars 2018 - Sydney, Sydney, New South Wales, Australien

Just nu sitter jag på Bondi beach. Det är inte ett moln på himlen. Surfarna slåss om vågorna och badgästerna om strandytan. Och det känns helt fantastiskt. Vi skulle egentligen hq träffat en kompis som bor hör, men vi träffar henne imorgon istället och har en heldag här. Egentligen är

Walkers semester i Australien och Singapore 2018

Walkers semester i Australien och Singapore 2018

7 juli 2018 - 4 augusti 2018

Världen runt

Världen runt

5 mars 2018 - 6 mars 2018

Sammanfattning av några oförglömliga resor världen runt.

Australia, Sydney

Australia, Sydney

5 mars 2018 - 5 mars 2018

Hazem and Agnes on a trip to Australia.

Anna och Ann till NZ

Anna och Ann till NZ

6 februari 2018 - 6 mars 2018

Äntligen är det dags, ryggsäcken packad och resfebern på topp!! Vi åker först till Auckland och hälsar på en barndomskompis till mig. När vi ändå är åt det hållet reser vi lite i Australien också innan en avslutande vecka på Nya Zeeland igen! Ute ett halvår?? Näe bara en månad tyvärr så det blir att ligga i, men klagar inte!!

Bagpacking 2018

Bagpacking 2018

4 februari 2018 - 2 juni 2018

Nya zeeland, Australien, Indonesien, Malaysia, Thailand och Vietnam. Sen får vi se om vi kommer hem.

Oceanien 2018

Oceanien 2018

28 januari 2018 - 7 mars 2018

Resenärerna Johan, Karolina, Fredrik och Emma beger sig långt bort från Sveriges kalla väder. En länge efterlängtad resa till andra sidan jorden är snart här och börjar den 28 januari 15.30 med 6 timmars flygresa från Kastrup till Doha i Qatar med Qatar Airways. Där har vi 2 timmars väntetid innan vi tar nästa plan till Auckland som ligger på Nya Zeelands norra ö. Flygtiden är 16 timmar där vi även kommer förlora tid på grund av tidszonerna. Morgonen den 30 januari kommer vi landa i Auckland och vårt äventyr kommer börja på riktigt!

Bali, Australien, bröllop och Nya Zeeland

Bali, Australien, bröllop och Nya Zeeland

1 februari 2018 - 31 mars 2018

Två månader iväg från vardagen där vi ska uppleva, upptäcka och njuta av livet 😍

Jorden runt på 31 dagar

Jorden runt på 31 dagar

7 mars 2018 - 7 april 2018

Via Los Angeles åker vi till Cook-öarna, Nya Zeeland och Australien, innan vi färdas hem via Hongkong.

NZA178

NZA178

20 december 2017 - 16 januari 2018

Nu blir det dags att åka tillbaka till Nya Zeeland och Australien. Denna gången är vi på Nordön och sen i Sydney och upp mot Barriärrevet. Here we go down under.

Stora Australienresan

Stora Australienresan

16 december 2017 - 15 januari 2018

Resa i Australien under 4 veckor, vi ska besöka Adelaide, Melbourn,Alice springs, Sydney och Cairns

Daniel Svanefors
svane