Sydney

Zoo och Solbad
tisdag 27 mars 2018 - Sydney, Sydney, New South Wales, Australien

Tisdagen startade i vanlig ordning med färdigsövda 06.00. Så först i kön till Sydney Zoo, granne med Marina aquarium (ni vet, filmen om Nemo/finding Dory- minns inte helt hur det hänger ihop), vid Darling Harbour.Vi hade läst olika omdömen om Zoot, men vi blev dock positivt överraskade.

Sydney - med lokal guide ("E" från Bålsta)
måndag 26 mars 2018 - Sydney, Sydney, New South Wales, Australien

Vaknade 06.00. Klar.Vandrade ut i solskenet vid 9.00. Ett bra sätt att få ett "grepp" om en storstad är att se den lite från ovan. Så vi begav oss upp i Sydney Tower Eye. En byggnad som är 300 meter (dock ingenting mot Burj Khalifa) ovan mark. Hade turen att tajma en kort, guidad

Uppgradering med +26 °C
söndag 25 mars 2018 - Sydney, Sydney, New South Wales, Australien

Så, nu har vi lämnat NZ efter en natt i Wanaka. När vi lämnade Wanaka, för att ta oss tillbaks till Queenstown, låg temperaturen på 6 °C. Nu är förhoppningsvis understället, mössan och vantarna använda för sista gången på denna resa. Resan med lågprisbolaget Jetstar gick utmärkt.

Our trip to Australia
måndag 5 mars 2018 - Sydney, Sydney, New South Wales, Australien

Dear diary,we have been in Australia for two weeks and the first week we mostly been in airlie beach. We sunbathed and swimmed at the beach all week. The next we have been in more adventures as example at the Great Barrier Reef. We visited the Great Barrier Reef on a Monday. At the Great Barrier

Sa17A
SA17A i Australia, Sydney
Senast aktiv - från Australien
Turist, ja visst
lördag 3 mars 2018 - Sydney, Sydney, New South Wales, Australien

Just nu sitter jag på Bondi beach. Det är inte ett moln på himlen. Surfarna slåss om vågorna och badgästerna om strandytan. Och det känns helt fantastiskt. Vi skulle egentligen hq träffat en kompis som bor hör, men vi träffar henne imorgon istället och har en heldag här. Egentligen är

torsdag 1 mars 2018 - Sydney, Sydney, New South Wales, Australien

Framme i Sydney. Fastnade i passkontrollen. Min passbild och mitt riktiga ansikte stämde tyvärr inte enligt den automatiska gränsvakten. Fick gå värsta omvägen och när jag äntligen fick träffa en riktig person blev det svettigt på riktigt eftersom filippa slank igenom med min väska. Den

Sealife World, The Grounds & Electric Circus
måndag 26 februari 2018 - Sydney, Sydney, New South Wales, Australien

Dagen började på Sealife World klockan 10 där vi vandrade runt och tittade på olika havsdjur och fiskar. Vi såg pingviner, clownfiskar, dugonger (kusiner med sjökor), hajar och mycket mer. Stora delar av utställningen hade havsdjur och fiskar från Australien och Stilla havsområdet, så det

Maritimt tema & vaxmuseum
söndag 25 februari 2018 - Sydney, Sydney, New South Wales, Australien

Ett regnigt Sydney gjorde att vi var inomhus stora delar av dagen.Vi började med frukost på Bourke Street Bakery och gick sedan över bron på Darling Harbour och till Sydneys Maritime Museum, sjöfartsmuseet. Vi kollade in gamla slagskepp och militärfartyg som man fick gå in i och som låg

Stranddag och föreställning på Operahuset
lördag 24 februari 2018 - Sydney, Sydney, New South Wales, Australien

En avslappnande dag spenderades på stränderna nära Bondi Beach tillsammans med Ieva och David som bor i området. Vi tog tåget österut och blev sedan upphämtade av dem och åkte bil till närmaste strand. Det var strålande sol och runt 32 grader stora delar av dagen. Vi gick på små

China Town & Royal Botanic Garden
fredag 23 februari 2018 - Sydney, Sydney, New South Wales, Australien

Vi började vår dag med promenad genom staden i China Town, ett distrikt med influenser från Kina med mat, affärer och skyltar på kinesiska. Vi gick in i Chinese Gardens of Friendship, en stor park/trädgård med dammar, träd och paviljonger i kinesisk stil. Där vandrade vi runt i den

Australia, Sydney

Australia, Sydney

5 mars 2018 - 5 mars 2018

Hazem and Agnes on a trip to Australia.

Bagpacking 2018

Bagpacking 2018

4 februari 2018 - 2 juni 2018

Nya zeeland, Australien, Indonesien, Malaysia, Thailand och Vietnam. Sen får vi se om vi kommer hem.

Oceanien 2018

Oceanien 2018

28 januari 2018 - 7 mars 2018

Resenärerna Johan, Karolina, Fredrik och Emma beger sig långt bort från Sveriges kalla väder. En länge efterlängtad resa till andra sidan jorden är snart här och börjar den 28 januari 15.30 med 6 timmars flygresa från Kastrup till Doha i Qatar med Qatar Airways. Där har vi 2 timmars väntetid innan vi tar nästa plan till Auckland som ligger på Nya Zeelands norra ö. Flygtiden är 16 timmar där vi även kommer förlora tid på grund av tidszonerna. Morgonen den 30 januari kommer vi landa i Auckland och vårt äventyr kommer börja på riktigt!

Jorden runt på 31 dagar

Jorden runt på 31 dagar

7 mars 2018 - 7 april 2018

Via Los Angeles åker vi till Cook-öarna, Nya Zeeland och Australien, innan vi färdas hem via Hongkong.

Down Under

Down Under

3 december 2017 - 26 januari 2018

Diary about Matilda and Philipp's Honeymoon. In the 2 months, they are going to explore Australia, Tasmania and New Zealand.

27 december 2017 - 29 januari 2018

Äventyr i Australien, från Melbourne i söder till Lady Elliot Island norröver.

Hongkong-Fiji-Nya Zeeland-Australien

Hongkong-Fiji-Nya Zeeland-Australien

3 december 2017 - 25 januari 2018

Sol och bad i söderhavet, Nya Zeeland runt samt Sydney och Melbourne. En resa med mycket natur och kultur. Snorkling, glaciärvandring, hiking, mountainbike, valsafari, tennis samt en och annan pub!

Down under

Down under

1 oktober 2017 - 1 november 2017

Den här gången tar vi i ordentligt och gör den längsta resa vi någonsin gjort, till andra sidan jordklotet. Det ska bli spännande. Vi kommer att besöka lite olika platser, kända och mindre kända, ett riktigt äventyr!

Australien -Nya Zeeland

Australien -Nya Zeeland

28 mars 2017 - 8 juni 2017

Snart är det dax att utforska nya länder, mycket spända och förväntansfulla!

15 februari 2017 - 14 maj 2017

Darling Harbour, Sydney, Sydney, New South Wales, Australien