Alice Springs

Colourshifting and fragranceenjoying

Waking up in the desert, going for a morning walk to a nice spot for photo shooting Uluru in sunrise, admiring the shifting in colours of the monolith.Descending in Alice Springs, enjoying an eucalyptus-scented afternoon walk in and beside Todd river.

Goanna Dreaming 4WD Red Centre Safari

20190110Upphämtning vid hotellet i Alice Springs av ”Outback Tours” tidigt denna morgon. Klockan 06:00 är vi på väg mot Uluru ( Ayers Rock), efter 450 km och 5 timmar var vi framme vid ”Uluru Kata Tjuta National park. Vi besöker ”The Culturer center” som är som ett litet museum som

Kerstin & Jonny Andersson
Kreja i Global Tour
Senast aktiv - från Doha, Qatar
Ayers rock!!

Nu är målet nått ,,Alice springs ,150 mil från havet åt alla håll , Australiens mittpunkt .Skönt att lämna tillbaks hyrbilen , Arne har själv suttit vid ratten ca700 mil under resan , höger o vänster trafik , inte en skråma! De’e’ bra chaufför de’!Har besökt Royal Flying doctors

Red Center!

Resan började med upphämtning från motellet 06.00 av en 4x4 buss. Det värsta var att bussens AC inte fungerade och istället fick vi kyla ner oss med en spray flaska med kallt vatten under den 6 timmar långa resan till Uluru! Väl framme vid nationalparken kom vi till vår läger som vi

Flying to Alice and the days there
måndag 22 januari 2018 - Alice Springs, Northern Territory, Australien

So on Sunday morning, more specifically at 4am in the morning I took the shuttle to Hobart airport where I caught a plane to Alice Springs. Man did I have a change of scenery. From 23-25°C and sun with clouds to 40+ and scorching sun. The weather in Alice ended up beeing immensely hot and dry. So

Alice springs och ayers rock
torsdag 28 december 2017 - Alice Springs, Northern Territory, Australien

Vi bokade ju resan via en resebyrå denna gång, vilket innebär vi inte har läst på nästan alls om de platser vi skulle besöka och litade på att resebyrån visste bästa rutten. Tyvärr vart det inte så lyckat  att flyga till Alice springs och ta buss till ayers rock eller uluru som den

Sara Adolfsson
saraochjesper i Stora Australienresan
Senast aktiv - från Vientiane, Vientiane Prefecture, Laos
Uluru - den röda monoliten
onsdag 25 oktober 2017 - Alice Springs, Northern Territory, Australien

Tisdag 24 oktoberVi pysslade med litet av varje före checkout från hotellet, tex ett sista dopp i poolen och att bara sitta och titta på den fina utsikten från vårt hörnrum med en kopp nybryggt kaffe i handen. Vi åkte och gick också runt litet i stan, innan det var dags att ta bussen till

Ita Ljunge
Grebo i Down under
Senast aktiv - från Grebo, Östergötlands län, Sverige
Ut på tur
torsdag 2 februari 2017 - Alice Springs, Northern Territory, Australien

En 3-dagarstur till Uluru har varit ändamålet med resan till Alice Springs.Jag tänker inte försöka beskriva det jag har sett, för det går inte. Inte ens bilder kan göra rättvisa. Uluru och Kata Tjuta är helt enkelt platser man behöver besöka för att få ett grepp om dess

Daniel Svanefors
svane i G'day mate, how ya goin?
Senast aktiv - från Falkenberg, Hallands län, Sverige
Uluru
tisdag 25 oktober 2016 - Alice Springs, Northern Territory, Australien

Under ett dygn har vi upplevt Uluru ( Ayers Rock ) med dess färger vid solnedgång, soluppgång och under dagen. Ett fantastiskt sceneri. Lite champagne under solnedgången gjorde inte saken sämre. Idag har vi åkt buss genom öknen som blommar ovanligt mycket nu efter att det har regnat för ett

Birgitta Gustafsson
Ilgittan i Australien runt
Senast aktiv - från Kingscote, South Australia, Australien
Discovering a Malaysian island and a continent

23 november 2015 - 15 januari 2016

Travelling through Borneo and Australia. Experiencing different kinds of rainforest, desert and big-city-life.

Down Under - Resan som äntligen blev av!

15 oktober 2018 - 13 januari 2019

För 10 år sedan var vi i USA och firade min 40 års dag och då sa jag att när jag fyller 50 år, så vill jag att vi firar den i Australien. Nu närmar sig dagen D då vi börjar vår resa föra att fira min 50 årsdag. Vi kommer att besöka Hong Kong, Australien, Nya Zeeland och Thailand under vår tre månader långa resa. Välkommen att följa med oss på vår livs resa Down Under.

Anne och Arne Reser

5 oktober 2018 - 19 december 2018

Global Tour

15 oktober 2018 - 28 februari 2019

Planning

Tages Resa i Australien och Sydostasien 2017/2018

14 december 2017 - 29 april 2018

Hejsan vänner härifrån kommer ni kunna följa min resa i Australien och genom Indonesien samt Malaysia, det kommer dyka upp bilder och inlägg här allt eftersom resan fortgår antagligen när jag landar på ställen där det finns wifi. Allt gott! Tage Hello friends this is going to be the best place to follow my journey in aussie and througout southeast asia. I'll update this as time goes on but mostly when I end up having wifi. Have a good one! Tage

Stora Australienresan

16 december 2017 - 15 januari 2018

Resa i Australien under 4 veckor, vi ska besöka Adelaide, Melbourn,Alice springs, Sydney och Cairns

Down under

1 oktober 2017 - 1 november 2017

Den här gången tar vi i ordentligt och gör den längsta resa vi någonsin gjort, till andra sidan jordklotet. Det ska bli spännande. Vi kommer att besöka lite olika platser, kända och mindre kända, ett riktigt äventyr!

G'day mate, how ya goin?

26 december 2016 - 14 februari 2017

I'm going on an adventure!

Australien runt

18 oktober 2016 - 6 november 2016

Jan och Birgitta gör Australien

Australien + Nya Zeeland!

29 september 2016 - 24 mars 2017

En resa som jag ska första gånge resa länge och ensam. En riktig äventyrsresa där jag ska passa på att göra olika aktiviteter och utmana mig själv ;)