Darwin

Boldness
tisdag 8 december 2015 - Darwin, Northern Territory, Australien

Discovering the city of Darwin today. I found a pathway through a park leading down to the shore. Walked along the tree rimmed shoreline in low tide, taking in the bursting life at feet level. In fact one of the crabs was so brave it actually stood strong at my approach, its claws up in the air in

Historia
onsdag 9 januari 2019 - Darwin, Northern Territory, Australien

20190105I dag tog vi den lokala bussen nr 4 till the weekend market i Parap här kunde man köpa all från frukt och mat till kläder, Kerstin köpte klänning och linne. Jag köpte mango och ”dragon fruit” mycket läskande. Efter en fika vandrade vi till stranden i Parap, njöt av solen, sedan

Kerstin & Jonny Andersson
Kreja i Global Tour
Senast aktiv - från Doha, Qatar
My days in Darwin and leaving Australia
tisdag 30 januari 2018 - Darwin, Northern Territory, Australien

So this is it, my finale post before leaving Australia. I arrived in Darwin on the evening if the 26th spending my last day in Alice with my newfound mate Harry, who still stayed at the same hostel that I went back to after the tour. Quick shout out to Alice's Secret Travellers Inn for beeing the

måndag 2 oktober 2017 - Darwin, Northern Territory, Australien

Hej, ledsen för att det tagit ett tag att skriva. Jag tror dock att ni förstår varför. Nu har jag varit i Darwin i en vecka! Flygresan gick över förväntat och allt gick rätt snabbt och smidigt. Det vore givetvis roligare med sällskap men det fungerade rätt bra att lösa allt på egenhand

Ut i Kackadoo
onsdag 1 april 2015 - Darwin, Northern Territory, Australien

Bussen skulle avgå 6.15, så vi åt frukost tidigt. Vår busschaufför pratade oupphörligt på de två första timmarna i bussen. Enligt vår åsikt sluddrade han och pratade för fort, hälften var nog att förstå. Första stoppet var vid ett klippöverhäng så att det bildades en grotta

Bildtest
söndag 29 mars 2015 - Darwin, Northern Territory, Australien

Hej en liten test om vi kan publicera en bild när vi kommit till Darwin

Darwin 29 mars
söndag 29 mars 2015 - Darwin, Northern Territory, Australien

Söndag 29 mars. Vi har kontakt igen vi är i Darwin och bor jättebra på ett backpackers hotell med både pool och kök och tvättstuga. Rummet är städat och fint men i natt var det uppemot 30 grader ute, vår luftkonditionering var på 18 till 20 grader. Tur att vi har täcke här. Vi har egen

Jobb
lördag 14 juni 2014 - Darwin, Northern Territory, Australien

Sitter i skrivande stund inne pa ett internet cafe och kl ar halv 12. Gick upp halv 9 i morse och det kandes skont att kunna sova lange och fa tbx lite somn som jag inte har gjort pa lange. Aven kunna ha en stor frukost med kaffe och hela koret, det enda som saknades var en hallands nyheter. de

Resans gang
tisdag 27 maj 2014 - Darwin, Northern Territory, Australien

Hej alla dar hemma och hoppas allt ar bra med er. Far la ta och skriva lite om de senare veckorna som har varit och vad som har hant sedan jag blev bestulen. Jag och emil kom till slut ivag till alice springs och det var en lang korning men vi byttes av lite grann iaf men jag korde vall de mesta

Darwin
onsdag 9 april 2014 - Darwin, Northern Territory, Australien

Vi flyger från Cairns till Darwin. Vi kommer till en stad där det är mycket varmt. Här ser vi många aborginer, många av dem är fattiga och sjuka sittandes längs gatorna. Vi går ner till Waterfront Precinct. Där hittar vi en sandstrand skyddad från krokodiler och maneter. Vattnet är

Discovering a Malaysian island and a continent

Discovering a Malaysian island and a continent

23 november 2015 - 15 januari 2016

Travelling through Borneo and Australia. Experiencing different kinds of rainforest, desert and big-city-life.

Global Tour

Global Tour

15 oktober 2018 - 28 februari 2019

Planning

Tages Resa i Australien och Sydostasien 2017/2018

Tages Resa i Australien och Sydostasien 2017/2018

14 december 2017 - 29 april 2018

Hejsan vänner härifrån kommer ni kunna följa min resa i Australien och genom Indonesien samt Malaysia, det kommer dyka upp bilder och inlägg här allt eftersom resan fortgår antagligen när jag landar på ställen där det finns wifi. Allt gott! Tage Hello friends this is going to be the best place to follow my journey in aussie and througout southeast asia. I'll update this as time goes on but mostly when I end up having wifi. Have a good one! Tage

22 september 2017 - 22 september 2018

Axels resa i Australien.

Down under II

Down under II

7 december 2013 - 4 januari 2014

Det far bli det de blir!

Australia, heck' yeah!

Australia, heck' yeah!

16 september 2013 - 11 december 2013

Åker under hösten -13 ett halvt varv runt klotet och upplever Australien. Planen är att resa ensam, som backpacker. Ta in på hostels och slå upp hängmatta & tarp där det är säkert. Resplan: Flyg till Sydney i september, stanna 12 dagar. Flyg till Darwin, stanna 10 dagar. Flyg till Cairns. Upp mot Port Douglas för dykarcert. och haka på allt vad östkusten har att erbjuda på vägen ner mot Melbourne, var på jag flyger hem till Landvetter i december.

Annas och Jespers jordenruntresa

Annas och Jespers jordenruntresa