Katherine

Greyhound stop #1
onsdag 9 december 2015 - Katherine, Northern Territory, Australien

Stepped out of the air conditioned bus into the 39 degree C heat in Kathrine.

Båttur igen!
söndag 16 april 2017 - Katherine, Northern Territory, Australien

Bokade en båttur idag igen! Denna gång på Katharine river gorge- en flodklyfta på 16 km. Vacker tur mellan sandstensklipporna! Gjorde ett strandhugg för att se på mera rock art( målningar). Åt lunch och såg en utställning om naturens utveckling i området på Nitmiluk visiter center! Tog

Cais1 i Australien -Nya Zeeland
Glad påsk från oss!
lördag 15 april 2017 - Katherine, Northern Territory, Australien

imorse blev vi hämtade vid hotellet och åkte med på en utfärd. Först buss, sen båt eftersom vägarna är så översvämmade att det inte går att köra! Har varit så sen December och väntas vara körbar väg i slutet på April! Annorlunda upplevelse att åka båt på landsvägen !!! Sen på

Cais1 i Australien -Nya Zeeland
Katherine
fredag 19 juli 2013 - Katherine, Northern Territory, Australien

Kom äntligen till Katherine i Northern Territory, civilisationen, efter 3 dagars körning i riktig outback, täckning på telefonen igen, coolt! Startade från Cairns och satte ribban mot Darwin, huvudstaden i Northern Territory, vilket är en sträcka på 260 mil eller nåt sånt. Och vägen

Moa Carlsson
moacarlsson i Australien
Senast aktiv - från Värnamo V, Jönköpings län, Sverige
Road trip to Katherine
söndag 14 oktober 2012 - Katherine, Northern Territory, Australien

We’ve only been a few weeks in Darwin but we have already had our first visitor: the fantastic Leah came all the way from the Gold Coast to visit for a week! How great to have a friend to show our new city and share our new favourite spots! As we had a good 7 days up our sleeve, we thought of

Jag har sett en orm
måndag 20 augusti 2012 - Katherine, Northern Territory, Australien

Jag har sett en orm. Den var jätteliten och grön och gul. Jag klättrade nästan in i den. Pusshej

Kängurubebis
lördag 18 augusti 2012 - Katherine, Northern Territory, Australien

Igår såg jag en kängurubebis i pungen på mamman. Wallabies var det dock. Den var inte alls rädd för mig fast jag bara var typ två meter ifrån. Det är egentligen inte bra men jag tyckte ändå om det. Wallabiesarna på campingen där kom jättenära, lite för förtamade. Små wallabies ser

I Australien
fredag 17 augusti 2012 - Katherine, Northern Territory, Australien

I Australien, så står det hur snabbt man ska köra i kurvorna. Också, så är det helt normalt att folk sitter och diskuterar flip-flops vid lägerelden. Det kan låta ungefär så här: Person nr 1:  "...but these aren't my good thongs.." Person nr 2 bryter in: "are they

Knotts Crossing Resort, Katherine, Northern Territory
måndag 13 december 2010 - Katherine, Northern Territory, Australien

Hej på er! Igår lämnade vi Kakadu Nationalpark, Jabiru för en färd på ca 33 mil eller 330 K´s som man säger här. Färden gick av mot Katherine och tog cirka 4 h med lite stopp och ej allt för höghastighet. Väl framme i Katharine var det bara att leta rätt på en okej campingplats och

Krokodilernas varld!
onsdag 6 juni 2012 - Katherine, Northern Territory, Australien

Hej kara! Da vart jag tillbaka har igen. Tankte det var langesen jag var inne och skrev. Det ar pa grund av att jag inte haft tillgang till data. Sa jag tankte ta tillfallet i akt nu och skriva lite om vad jag gjort och vad jag kommer att gora :) Jag ar nu super glad over att antligen ha lamnat

Discovering a Malaysian island and a continent

Discovering a Malaysian island and a continent

23 november 2015 - 15 januari 2016

Travelling through Borneo and Australia. Experiencing different kinds of rainforest, desert and big-city-life.

Australien -Nya Zeeland

Australien -Nya Zeeland

28 mars 2017 - 8 juni 2017

Snart är det dax att utforska nya länder, mycket spända och förväntansfulla!

Darwin - Adventures at the Top End

Darwin - Adventures at the Top End

14 augusti 2012 - 14 augusti 2014

Alisters work have given us the opportunity to explore a new part of Australia : the Northen Territory, The Top End!

3 oktober 2012 - 1 oktober 2013

Perth till Darwin

Perth till Darwin

27 juni 2012 - 16 september 2012

Down under<3

Down under<3

10 november 2011 - 5 november 2012

Markus och Martjins rund resa i Australien!

Markus och Martjins rund resa i Australien!

24 augusti 2011 - 6 februari 2012

Detta är historien om min och Martijn rund resa i Australien. Ca fem månaders totalt resande i detta gigantiska land. Färdmedel - vår ford transit skåpbil.

Down Under- utbytesstudier

Down Under- utbytesstudier

7 juli 2011 - 4 januari 2012

Kort och gott är det till Sydney jag ska, för att plugga på University of New South Wales. Det är tänkt att jag ska plugga fyra olika kurser som tillsammans ska utgöra basen för att slippa göra om en extra termin på Personalvetarprogrammet. Kurserna hoppas jag förstås också lär mig ett och annat. Förutom att plugga har jag förhoppningar om att hinna resa runt lite och se ett land jag aldrig förut besökt men som alltid varit ett av mina drömresemål.

29 mars 2011 - 22 mars 2012

It´s gonna be awsome!!