Uluru-Kata Tjuta National Park

Uluru

28/12 Vi blev hämtade av buss tidigt på morgonen från hotellet i Alice Springs för vidare färd till Uluru (Ayers Rock) och hotellet Outback Pioneer. Blev en 6 timmar lång bussfärd genom ökenlandskap. Gjordes stopp efter vägen på ett par "stations" varav den ena var en kamelfarm. Ställena

Destination Uluru

Vi ville absolut se Uluru, eller Ayers rock som den är mer känd som, innan vi lämnade Australien. Det enda problemet var att det igger väldigt långt bort från allt, i mitten av Australien och att det i stort sett bara är turister som åker dit vilket gör flygbiljetterna skulle kosta ca

Ayers Rock/Uluru och Kata Tjuta

Till soluppgång som kom 6.23. Den 360 gradiga horisonten, den svagt lysande ljusblå himlen och sa den uråldriga dragningskraften. Foto. Minnet. En guidad tur, Malawalk. Återberättad aboriginsk kultur och historia. Den torra markens överlevare, mästare. 50000 år I samma anda, med andarna,

Johan Cardell
johancardell i Australien2014
Senast aktiv - från Nässjö, Jönköpings län, Sverige
Ayers Rock/Uluru

Mot Ayers Rock i gryningen via Sydney och så västerut. Uluru och Kata Tjuta, de aboriginska namnen på Ayers Rock och Olgabergen. In i en 70-tals campingstuga, men AC - annars hade de inte funkat. 36 grader. Mumma. En första trip till Uluru, landskapet som en scen, kuliss. Grön vegetation och

Johan Cardell
johancardell i Australien2014
Senast aktiv - från Nässjö, Jönköpings län, Sverige
Mer röda stenar, mer vandring och schysst natur

16 dec Vaknade av mej själv strax efter 5 och då var jag nästan ensam. Resten hade gått upp 45 minuter tidigare för att se på soluppgången, så jag var glad att jag slapp. Käkade frukost och sedan packade vi ihop våra swags låste in dom på en stationär trailer och hoppade i i bussen

Martin Elisson
elisson i Down under
Senast aktiv - från Brastad, Västra Götalands län, Sverige
En swag, en stor röd sten och en liten vandring

15 december Klockan ringde vid 05:15. Och det här kallar man semester....suck. Dom hade iaf gjort i ordning lite frukost på hostelet då dom flesta som bor här åker på turer till Ulhuru och går upp innan fan. Så, käkade , borstade tänderna och packade ihop det jag lyckats riva ut ur

Martin Elisson
elisson i Down under
Senast aktiv - från Brastad, Västra Götalands län, Sverige
South Australia och en finaltrip till Ayers rock

14/11 Geelong - Port fairy Kort efter Geelong där vi sov började Great ocean road, ännu en av Australiens sevärdheter. Vägen slingrar sig längs sydkusten bland klippor och skog, och hade säkert varit hur fint som helst i lite bättre väder. Men det var fortfarande fint och vi åkte förbi

Uluru. Dag 2 på vår Uluru utflykt

2013-11-08. Dag 2 på vår Uluru utflykt. Väckte oss själva vid 04.00 ganska utsövda och redo för nytt äventyr. Enkel men ok frukost med flingor, yoghurt, toast, marmelad, skinka, kaffe , te och juice avåts inne i "matskjulet". Småregnade strax innan avfarten 05.00. Ingen stjärnklar himmel

Gert Karlqvist
galeja i Nya Zealands resan
Senast aktiv - från Staffanstorp, Skåne län, Sverige
Australien på tre veckor

Australien på tre veckor

18 december 2014 - 8 januari 2015

En rundresa i en del av östra Australien.

Australien2014

Australien2014

20 januari 2014 - 14 februari 2014

Den långa resan till den varma kontinenten, med mycket trevligt sällskap och dessutom återträff med Hemsworths! Nu hoppas man på att allt ska klaffa så vi får en grym vistelse där nere!

Down under

Down under

16 november 2013 - 6 februari 2014

30 timmars restid för att ta sej halvvägs runt klotet. Väl på plats ska Nya zeeland gås igenom med husbil. Därefter väntar 6 veckor i Australien där östkusten ska övervinnas och det kommer att dykas en hel del. Alice springs ska hinnas med innan jag fortsätter till Thailand för att hälsa på min lilla faster

Nya Zealands resan

Vårat stora äventyr!

Fuck you vardag

Fuck you vardag

31 augusti 2013 - 17 december 2013

Elin och Martin gör livets resa och styr kosan österut. Från Moskva tuffar vi till Kina med transsibiriska järnvägen och spenderar ett par veckor i Kina. Sedan blir det en vecka i Japan innan ett par härliga månader i Australien och nya Zeeland väntar. Och sen eventuellt hem igen.

Sverige - Tyskland - Australien

Sverige - Tyskland - Australien

11 april 2013 - 25 maj 2013

I två år har jag och min reskamrat planerat en resa till Australien. Nu blir det äntligen av! Och bara för att det är roligt åker jag innan dess förbi Berlin ett par dagar och deltar i kendo-EM.

4 mars 2013 - 10 april 2013

Äntligen!!! Efter fem månaders saknad är det så dags att få träffa Moa:) Å jäkla va vi ska njuta o softa på när vi åker runt i hennes bil och upplever en del av detta spännande känguruland:)

"Den riktiga resan"

"Den riktiga resan"

11 december 2012 - 21 maj 2013

Min volontär/backpackerresa vintern 2012 - våren 2013.

3 oktober 2012 - 1 oktober 2013

302