Queensland

Fitzroy Island
tisdag 15 maj 2018 - Fitzroy Island, Queensland, Australien

En timme utanför Cairns ligger Fitzroy Island. På denna ö har vi tillbringat våra tre sista dagar i Australien. Vi kom hit med solen och åkte tillbaks med regnet. Men med ca 24-26 grader har vi inte behövt frysa. Vi gick upp tidigt i onsdags och gjorde en vandring upp till öns topp samt till

Cape Tribulation
måndag 14 maj 2018 - Cape Tribulation, Queensland, Australien

Mer regnskog, vi är några mil norr om Cairns, faktiskt så långt upp man kan komma utan fyrhjulsdrift. Boende på Wildwood i fint hus med regnskog runt omkring. En plats där man helt förlitar sig på solceller och regnvatten. Detta är en fruktfarm och ägarna förser oss med de mest

Regnskog

Våra boende överträffar varandra! Det är inte lätt att sitta hemma och boka och hitta det perfekta. Denna gång blev det en riktig fullträff!Ett ”treehouse” med uteplats över regnskogen. Fullt utrustat med allt man kan önska, inklusive ett spa-bad med utsikt mot regnskogen. Här fanns

Kängurus
måndag 7 maj 2018 - Cape Hillsborough, Queensland, Australien

Tre nätter på en underbar campingplats i en liten hytt med havsutsikt. Här handlar livet om att fånga stunden. Vi vandrade kortare sträckor i området, var och fikade på ett av de finaste fiken (...och vi har varit på många). Detta hette The Old Station Teahouse. Där blev det kaffe och

Great Keppel Island

En halvtimme med båt från Yeppoon ( 30 minuter från Rockhampton) ligger Great Keppel Island med sin resort Hideaway. Här har vi bott 2 nätter i ett litet hus, precis vid stranden. Här finns flera olika stränder man kan gå till eller nå med båt. Vi vandrade till Monkey Beach som har ett

Rockhampton
fredag 4 maj 2018 - Rockhampton, Queensland, Australien

Några dagar i Rockhampton och möte med Johanna. Så roligt att träffas och få se universitetet och kängurus som sprang runt alldeles intill. Vi har hunnit med några biffar åxå - Rockhampton är ju berömt för sina biffar, Ett besök på Botanic garden som var en mysig park. Nu ska vi

Fraser Island
tisdag 1 maj 2018 - Fraser Island, Queensland, Australien

Vi tog båten från River Heads ut till den berömda sandön Fraser Island. Vi hade förbokat boende på Kingfisher Bay resort där det även ingick en busstur runt ön en heldag. Vårt boende hade allt man kan önska. Fin uteplats mot floden och restauranger på området. Även en pool. Allt var

Mental förberedelse inför 20h flygning
torsdag 5 april 2018 - Port Douglas, Queensland, Australien

Resan börjar närma sig sitt slut. Sitter på balkongen efter en dag på "4 Mile Beach". Passar på att äta och dricka upp kylen innan det är dags för middag. Imorgon åker vi bil till Cairns (ca 1 h), därefter 9 h flyg till Hongkong. Ankommer kväll, sover på hotell och flyger, på

Crocks and creeks
tisdag 3 april 2018 - Port Douglas, Queensland, Australien

Dagens tema var djur och natur. Startade dagen med bilutflykt till Cape Tribulation. Enda platsen på jorden där två världsarvsområden möts, Daintree's regnskog och Stora Barriärrevet. Vi hade hoppats på att få se den speciella strutsliknande fågeln Cassowary under resan, men tji, den

Senast aktiv - från Bålsta, Uppsala län, Sverige
Svettas som en gris och slagsmål med 100-tals moscitos.
söndag 1 april 2018 - Daintree, Queensland, Australien

Sen utcheckning från Il Palazzo, kl 11.00. Gandalf hann med att klippa bort lite grå stänk från hjässan innan vi lämnade Cairns (eller som lokalborna säger; Cääärns). Först överlycklig över massagen vid schamponeringen, för att sedan övergå i tyst panik över att frisören kanske

Australien

Australien

29 april 2018 - 19 maj 2018

Det kändes ganska jobbigt att lämna Nya Zeeland med allt underbart vi fått se där och vetskapen om att det finns mer vi vill se. Vi är ju ganska medvetna om att vi antagligen inte får en möjlighet att resa tillbaka.... Men resan är inte slut, vi byter bara destination! Australien nästa! Vi flyger till Brisbane, hyr bil och fortsätter upp till Cape Tribulation strax ovanför Cairns.

Anna och Ann till NZ

Anna och Ann till NZ

6 februari 2018 - 6 mars 2018

Äntligen är det dags, ryggsäcken packad och resfebern på topp!! Vi åker först till Auckland och hälsar på en barndomskompis till mig. När vi ändå är åt det hållet reser vi lite i Australien också innan en avslutande vecka på Nya Zeeland igen! Ute ett halvår?? Näe bara en månad tyvärr så det blir att ligga i, men klagar inte!!

Bagpacking 2018

Bagpacking 2018

2 februari 2018 - 2 juni 2018

Nya zeeland, Australien, Indonesien, Malaysia, Thailand, Kambodja och Vietnam. Sen får vi se om vi kommer hem.

Bali, Australien, bröllop och Nya Zeeland

Bali, Australien, bröllop och Nya Zeeland

1 februari 2018 - 31 mars 2018

Två månader iväg från vardagen där vi ska uppleva, upptäcka och njuta av livet 😍

Hela familjen till Australien

Hela familjen till Australien

14 februari 2018 - 12 mars 2018

Jag och min man åker med våra fyra barn (4-13 år) till Australien. Vi landar i Cairns på morgonen den 17/2, har hyrt bil som ska ta oss ner till Arlie beach. Massa stop och båtturer på vägen och sedan åka från Proserpine 26/2 till Melbourne. Stanna i Melbourne i 2 dagar och sedan väntar en ny hyrbil som så småningom tar oss till Adelaide för hemfärd 12/3.

Jorden runt på 31 dagar

Jorden runt på 31 dagar

7 mars 2018 - 7 april 2018

Via Los Angeles åker vi till Cook-öarna, Nya Zeeland och Australien, innan vi färdas hem via Hongkong.

Resan 2018

Resan 2018

2 januari 2018 - 8 mars 2018

Vår resa går till Australiens östkust, sedan Nya Zeeland och vidare till Fiji öarna och avslutas med några dagar i Singapore på vägen hem.

1 januari 2018 - 4 februari 2018

Singapore och Australiens östkust!

NZA178

NZA178

20 december 2017 - 16 januari 2018

Nu blir det dags att åka tillbaka till Nya Zeeland och Australien. Denna gången är vi på Nordön och sen i Sydney och upp mot Barriärrevet. Here we go down under.

3 december 2017 - 26 januari 2018

Diary about Matilda and Philipp's Honeymoon. In the 2 months, they are going to explore Australia, Tasmania and New Zealand.

Wildwood, Cape Tribulation, Queensland, Australien
Nerada Tea Factory, Malanda, Queensland, Australien