Queensland

Bad, bad och bad
måndag 19 februari 2018 - Trinity Beach, Queensland, Australien

Vi badar och badar!I går var vi och kollade in Cairns och åt god sorbe på ett café. Men det var alldeles för varmt att gå omkring så vi åkte snabbt hem och badade i poolen. I dag åkte vi igen till Cairns men denna gång för att bada i deras konstgjorda lilla ”sjö”. Mycket uppskattad

Anna Micha
anmi78 i Hela familjen till Australien
Senast aktiv - från Sundsvall
Seachange
lördag 17 februari 2018 - Cairns, Queensland, Australien

Så var vi äntligen framme efter en lång, lång, lååång resa. Värmen slog välkomnande emot oss med sina 36 grader när vi klev ut från flygplatsen.Inte lyckats få så många timmar sömn när man ska sova på flyg och hårda soffor på Changi AirPort. Alla barn har skött sig över

Anna Micha
anmi78 i Hela familjen till Australien
Senast aktiv - från Sundsvall
Utan husbil
torsdag 25 januari 2018 - Brisbane, Brisbane, Queensland, Australien

Har anlänt Brisbane och gjort oss hemmastadda i vår lägenhet som mer än väl motsvarade beskrivningarna. Lyx!storstad i tropisk värme va måhända inte ett helt genomtänkt alternativ men staten har skapat lösningen på problemet, South Bank Parklands ett stort poolområde som lämpligt nog

Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Travel, before you run out of time
söndag 21 januari 2018 - Maroochydore, Queensland, Australien

Sista natten i husbilen nalkas. Känns lite märkligt, vårt hem i två veckor ska vi lämna ifrån oss. Från en pytteliten bostadsyta väntar nu 68 kvm lgh i lyxstil (enligt hotellets egen beskrivning). Spännande det med! Har beslutat oss för att stanna i Brisbane med omnejd innan vi flyger

Halvtid!
fredag 19 januari 2018 - Hervey Bay, Queensland, Australien

Så tiden rusar förbi...plötsligt har halvtid passerat. Känns å ena sidan som att vi just kommit hit, å andra sidan som att denna husbil har varit vårt hem i en evighet....Så vad har hänt sen sist? Vi har fortsatt vår planerade söderut tur med destination Brisbane.I skrivandets stund

Pausar resedagboken
onsdag 17 januari 2018 - Surfers Paradise, Queensland, Australien

Lägger bilder på Instagram i stället. Tar mycket power m dagboken och  vi har inte så mycket av den varan.ses på insta för den som vill

Cathrine Mjöbo
PlayaJungfrun i Australien
Senast aktiv - från Surfers Paradise, Queensland, Australien
Äventyr
onsdag 17 januari 2018 - Hervey Bay, Queensland, Australien

Som de turister vi ändå är (husbil och campande till trots) bokade vi in oss på en utflykt till det välkända Whitsundays Islands efter att vi anlänt Airlie Beach (och vår supertrevliga camping- fantastiskt poolområde och magiska duschar).Upp i gryningen som vanligt och ner till hamnen där

Sandön
tisdag 16 januari 2018 - Fraser Island, Queensland, Australien

Nu har vi varit på en tvådagars tour på Frazer Island. Det är en ö där all botten är sand- världens största. Sötvattensjöar, regnskog och 7 mile stranden. Otroligt vackert !! Härliga vatten , dingos och turer i regnskogen.

Sista dagen och temperaturskillnader!
söndag 14 januari 2018 - Brisbane Airport, Queensland, Australien

Ja, nu har hemresan påbörjats. Tråkigt men sant! Sitter på Brisbane International och väntar på att incheckningen skall öppna. Hade väl kanske hoppats på att kunna checka in redan nu och gå till loungen för lite dusch och mat, men ack vad vi bedrog oss. Incheckningen öppnar tre timmar

Peter & Magnus Ae
PoMAroundTheGlobe i NZA178
Senast aktiv - från Alingsås, Västra Götalands län, Sverige
”Var är den där magneten ..?”
fredag 12 januari 2018 - Mission Beach, Queensland, Australien

Framme i Mission Beach, hittar supergulliga Rainforest motell som har ”vacancy”. Rum med pool utanför, resans fräschaste kök( som nu inte spelar så stor roll , eftersom vi skall äta ute) grön trädgård och en liten uteplats. Vi bestämmer att vi stannar här sista två dagarna och njuter

Hela familjen till Australien

14 februari 2018 - 12 mars 2018

Jag och min man åker med våra fyra barn (4-13 år) till Australien. Vi landar i Cairns på morgonen den 17/2, har hyrt bil som ska ta oss ner till Arlie beach. Massa stop och båtturer på vägen och sedan åka från Proserpine 26/2 till Melbourne. Stanna i Melbourne i 2 dagar och sedan väntar en ny hyrbil som så småningom tar oss till Adelaide för hemfärd 12/3.

Resan 2018

2 januari 2018 - 8 mars 2018

Vår resa går till Australiens östkust, sedan Nya Zeeland och vidare till Fiji öarna och avslutas med några dagar i Singapore på vägen hem.

Down Under

1 januari 2018 - 4 februari 2018

Singapore och Australiens östkust!

NZA178

20 december 2017 - 16 januari 2018

Nu blir det dags att åka tillbaka till Nya Zeeland och Australien. Denna gången är vi på Nordön och sen i Sydney och upp mot Barriärrevet. Here we go down under.

Down Under

3 december 2017 - 26 januari 2018

Diary about Matilda and Philipp's Honeymoon. In the 2 months, they are going to explore Australia, Tasmania and New Zealand.

Australien

27 december 2017 - 29 januari 2018

Äventyr i Australien, från Melbourne i söder till Lady Elliot Island norröver.

Äventyr i Australien 2017

21 oktober 2017 - 26 november 2017

Martin, Ia, Moa och Liv på familjeutflykt i Australien 2017.

Australien 2

6 december 2017 - 14 januari 2018

Singapore- Sydney- Port Douglas- Cairns- Melbourne- Ballarat- Grampians-Coonawarra- Hahndorf- Kangaroo Island- Adelaide- Melbourne- Singapore

Live the life you love! ❤

2 november 2017 - 10 december 2017

Startar i Singapore några dagar innan vi beger oss mot Darwin och vildmarken ett tag, för att sedan flyga till Cairns och bila längs östkusten ner mot Melbourne.

Föräldraledig i Sydney

26 november 2017 - 16 januari 2018

Åker tillbaka med familjen till Sydney för att återigen hänga på stranden, leka i parker och gå på barntimmar café Svensson och upptäcka spännande och nya ställen och självklart återvända till de gamla.