Queensland

Mycket fest nu...
fredag 14 juli 2017 - Sippy Downs, Queensland, Australien

Dem sa att det skulle bli hårt i början...Allting har gått väldigt fort. Vi har verkligen kommit på plats nu och känner oss superhemma! Mycket såklart tack vare våra fina grabbar som hjälper till med allting och är världens mysigaste.I onsdags åkte vi på vår första trip till stranden

Home sweet home
tisdag 11 juli 2017 - Sunshine Coast, Queensland, Australien

Äntligen installerade!Vi tog tåget på morgonen som planerat från Brisbane med destination Sunshine Coast. Det är ju märkligt hur vänliga människor är här jämfört med hemma, det får en att fundera stund till stund. Det spontana svaret till det hela blir ju att avsaknaden av sol helt

Heldag i Brisbane
söndag 9 juli 2017 - Brisbane, Brisbane, Queensland, Australien

Hotellfrulle 🙌🏻Vi förberedde med vouchers när vi checkade in igår till frukosten i restaurangen anslutande till hotellet. Namnamnam var det ☺️ Vi beställde en portion med scrambled eggs, stekt fläsk och svamp samt en portion vaniljpannkakor med färska bär, sirap och lemon curd

Framme på hotellet
lördag 8 juli 2017 - Brisbane, Brisbane, Queensland, Australien

22 timmar senare...Helt färdig! När vi kom fram till Bangkok efter 10 timmars flygning kändes det helt otroligt att vi skulle göra samma sak igen om bara några timmar. Fick mig en mango-shake och Pad-Thai under mellanlandningen så lycklig var jag i alla fall ☺️.Sov i princip hela andra

Surfersparadise - "paradiset"?
söndag 30 april 2017 - Mermaid Beach, Queensland, Australien

Go kväll från downunder!Idag Johan vid skärmen. Vi lämnade Brisbane på morgonen och åkte mot Sverige, ja i alla fall mot en del av det,  IKEA.... lite som i Sverige men ändå inte. Efter en del navigationsproblem så var vi på väg mot söder.  Efter ett par timmar så kom vi till

Cityhopper!
lördag 29 april 2017 - Brisbane, Brisbane, Queensland, Australien

Sovit mycket gott i natt! Tyst och lugnt i området trots en stor väg nära. Tog gratis färjan ( cityhopper) in till Qeensroad där det ligger massa affärer, Johan köpte sig en praktisk" man bag" att ha till och från jobbet bl.a. , bra köp! Gick runt och kikade! Tog färjan igen till andra

Senast aktiv - från Singapore, Singapore
Regnskog och storstadsdjungeloss inte att vara ute sent!
fredag 28 april 2017 - Brisbane, Brisbane, Queensland, Australien

Lämnade Beerwah och for till mary Cairn cross  park. Startade dagen med en promenad i regnskogen, en slinga på 1 1/2 km. Vackert och stillsamt! Vi såg olika fågelarter och två Rainforrest vallabys! Åt sedan vår medhavda sallad och vattenmelon i solen! Åkte sedan till Montville, en liten by

Zoo dag!
torsdag 27 april 2017 - Beerwah, Queensland, Australien

idag har vi varit på Australia zoo hela dagen, sett så mycket underliga och fina djur! Var med och såg Uttrarna få mat! Såg en " show" med fåglar och krokodil! Världens farligaste ormar! Klappat gullig Koala! Ja säg vad vi inte har sett!! Krokodil matningen var mycket spännande! Underbar

Att finna en hyrbil??
onsdag 26 april 2017 - Beerwah, Queensland, Australien

Flög imorse till Brisbane, inga problem! Sen började letandet efter hyrbilen? Vår firma fanns inte vid de andra på flygplatsen, fram med mobilen för att kolla beställningen! Där står- ta shuttlebussen till vårt kontor!! Jättebra men var går bussen och var är kontoret? Efter att ha

Åter!
tisdag 25 april 2017 - Townsville City, Queensland, Australien

Tillbaka i Townsville igen, mycket folk i farten idag. Det är ANZAC-day idag , då hyllas och minns man alla som kämpat i krig! En jättestor dag här i Australien, det är helgdag här! Nästan större än nationaldagen! Vi kom med färjan vid 12 tiden. Fika , låg och läste i skuggan, promenad

Utlandstermin i Australien

8 juli 2017 - 15 januari 2018

Studerar Ekonomie Kandidat i Stockholm och valde att till min valbara, femte termin studera fristående kurser på University of the Sunshine Coast. Följ min nya vardag i ett halvår på Australiens östkust!

Australien -Nya Zeeland

28 mars 2017 - 8 juni 2017

Snart är det dax att utforska nya länder, mycket spända och förväntansfulla!

Australien 2017

18 januari 2017 - 31 mars 2017

Mikrut's parental leave in Australia. :)

Land Down Under

27 december 2016 - 27 december 2017

Down under

25 december 2016 - 17 februari 2017

Australien 2016

9 december 2016 - 7 januari 2017

Upptäcktsresa längs Australiens östkust, julen 2016.

BP 2017

9 januari 2017 - 27 april 2017

Mitt livs resa mot andra sidan jorden

Australien

19 november 2016 - 10 mars 2017

Nu börjar jag ha resfeber. Nedräkningen har börjat.

NZAS167

22 december 2016 - 16 januari 2017

Nu kör vi ytterligare en vinterresa till Down Under. Denna gång blir det mest Sydön på Nya Zeeland och sen Surfers Paradise i Australien och sist men inte minst en sväng till Singapore. Ut- och hemresa sker på samma sätt. Göteborg-London-Singapore-Sidney med slutdestination Auckland. Där blir det lite inrikesflyg och hyrbilar innan vi tar samma resa tillbaka till Göteborg. På resan kommer vi stöta på goda vänner några gånger. Skall bli roligt! Häng med om du har lust! Känns hoppfullt att Resdagboken har fått en välbehövlig uppdatering! Grattis till det!