Airlie Beach

Airlie beach relaxing
lördag 22 december 2018 - Airlie Beach, Queensland, Australien

En liten summering, då vi har softat lite. Vi har haft en resdag där vi åkte ca 50 mil från Mission Beach till Airlie Beach. Vi hade turen att under resan se ännu en kasuar. Helt plötsligt stod den bara vid vägen och poserade vid vägkanten så vi fick fina bilder. Tänk att vi skulle få se

Condan i The "Strawberries" down under
Koalafrukost
torsdag 20 december 2018 - Airlie Beach, Queensland, Australien

Idag började vi morgonen på Hartley’s crocodile adventure med en ”Breakfast with the koalas”. Vi var tidiga men den vänliga personalen släppte in oss och vi fick snabbt slå oss ner på altanen för en kaffe. Sedan kom de in med en stadig frukost bestående av scrambled eggs, korv, bacon,

Condan i The "Strawberries" down under
Dag 16 - Cairns till Airlie Beach
tisdag 4 december 2018 - Airlie Beach, Queensland, Australien

Halva gänget hängde ut på gemensam middag igår kväll, very nice! Sen var vi 7 tappra som gick ut på drink efteråt o sen var vi 3 som gick hem o de tappraste 5 inklusive Holly fortsatte till Gilligans night club.. puh! Själv var jag tvungen att packa o boka hotell i Sydney o sent blev det

Tine Asplund
TineA i Oceanien
Senast aktiv - från Wanaka, Otago, Nya Zeeland
Efter väldigt mycket regn kommer förhoppningsvis solsken
fredag 30 mars 2018 - Airlie Beach, Queensland, Australien

Idag lämnar vi äntligen Airlie Beach! Det kanske inte rapporteras så mycket om det hemma, men översvämningen här i Queensland är den värsta på 20 år. Det resulterade i att vi faktiskt inte kommer kunna ta oss ända upp till Cairns. Att Airlie Beach skulle vara det stället i Australien

Campervan!
lördag 13 januari 2018 - Airlie Beach, Queensland, Australien

Dags att uppdatera dagboken, tillgången på bra Wifi här varit varierande.Vi hämtade ut husbilen i Cairns, ett projekt son tog flera timmar. Inte heller var vi så värst imponerade av åbäket. Det luktade lite illa, dåligt städat, och lite oklara problem typ med urladdat batteri som vi fick

Anna Falk
AnnaFalk84 i Down Under
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Att-göra-lista: Stora Barriärrevet - nu gjort-fantastiskt – Check på den!!
tisdag 9 januari 2018 - Airlie Beach, Queensland, Australien

Nu har vi hamnat hotellbalkongen efter ett bad i hotellpoolen. Maten puttrar i köket. Blir en spagetti Carbonara. Idag har vi varit ute på en fantastisk heldagsresa (10 timmar) till Stora Barriärrevet. Det blev en tidig morgon, klockan ringde 06.15 men vad gör det när man skall göra något

PoMAroundTheGlobe i NZA178
Roadtrip till Airlie beach
tisdag 9 januari 2018 - Airlie Beach, Queensland, Australien

Nu har vi hämtat vår hyrbil och kört ned till Airlie beach, 63 mil. En fin tur- det är så fina vyer och väldig grönskaEtt stopp på Billabong park för att se när de matade krokodilerna. Vi såg kängurur och koala och en hel del andra djur oxå.

Mackay - Airlie Beach - 15 mil
måndag 8 januari 2018 - Airlie Beach, Queensland, Australien

Igår var vi ute och käkade på stan i Mackay och hamnade på nåt ställe som hette The Paddler & Brewery. Låter väl helt ok. Det var det vad gäller maten men servicen var under all kritik. På en av rätterna stod det pommes frittes och ett önskemål var att slippa dem och få en lite

PoMAroundTheGlobe i NZA178
Airlie Beach
måndag 9 januari 2017 - 19/21 Nara Ave, Airlie Beach, Queensland, Australien

Tog en lugn morgon med frukost på balkongen😄 Vädret hyfsat så vi bestämde oss för en förmiddag med lite sol o bad, för första gången på resan.....😎Efter ca två timmar kändes det som om skinnet fått nog och vi återvände till lägenheten för lite lunch och tid för ytterligare

Susanne Persson
Thefantasticfourontour i Down under
Senast aktiv - från Hongkong
Passage Peak vill alla uppleva!
lördag 3 december 2016 - Airlie Beach, Queensland, Australien

Inatt har vi återigen lyxen att skippa trängseln i bilen då vi nu ligger i Archies gästrum här i Airlie Beach. Kontakter världen över alltså, alla människor du träffar på din väg, är det inte fantastiskt, så säg!?När vi vaknade imorse vaknade vi upp i Trents lägenhet på Hamilton

Anna Nilsson
anilsson i AUSTRALIEN
Senast aktiv - från Sydney, Sydney, New South Wales, Australien
The "Strawberries" down under

The "Strawberries" down under

13 december 2018 - 9 januari 2019

Once again we travel south, quite far south, to Australia. For some this will be the first visit (the grandparents), and for some lucky teen, her fifth... We will spend some weeks travelling the east coast from Cairns down to Brisbane and meeting up with our dear Aussie friends along the way. We'll end the trip in beautiful Sydney, meeting up with some Swedish friends. And the name of the trip. Well, we blame the Aussies, and our not-so-international last name. They have some trouble pronouncing it so they call us the Strawberries...Watch out, here we come!

Oceanien

Oceanien

18 november 2018 - 12 januari 2019

Via Hong Kong till Australiens östra kust och därefter Nya Zeeland

Bagpacking 2018

Bagpacking 2018

4 februari 2018 - 2 juni 2018

Nya zeeland, Australien, Indonesien, Malaysia, Thailand och Vietnam. Sen får vi se om vi kommer hem.

Resan 2018

Resan 2018

2 januari 2018 - 8 mars 2018

Vår resa går till Australiens östkust, sedan Nya Zeeland och vidare till Fiji öarna och avslutas med några dagar i Singapore på vägen hem.

Down Under

Down Under

1 januari 2018 - 4 februari 2018

Singapore och Australiens östkust!

NZA178

NZA178

20 december 2017 - 16 januari 2018

Nu blir det dags att åka tillbaka till Nya Zeeland och Australien. Denna gången är vi på Nordön och sen i Sydney och upp mot Barriärrevet. Here we go down under.

Down under

Till.NZ via Bangkok hem via Aus och Hong Kong

AUSTRALIEN

AUSTRALIEN

8 maj 2016 - 28 februari 2017

En resa på obestämd framtid som börjar på Bali, fortsätter i Australien och där ska vi se allt och lite till och vem vet vilka länder vi tar på vägen hem!?

Australien

Australien