Bowen

Magnetic Island
torsdag 1 december 2016 - Bowen, Queensland, Australien

Har precis dukat upp för middag här i Miowera. Det är så campingplatsen kallas, som ligger 20 minuter söder om Bowen. Vi sitter och pratar om våra två dagar på Magnetic Island som varit ett härligt litet äventyr -Anlände på ön i tisdags, till Base, vårt hostel som låg precis vid

Vår sista helg "hemma" i Bowen
söndag 20 november 2016 - Bowen, Queensland, Australien

I skrivande stund ligger jag i min dubbelsäng med Pernilla intill, tittar upp i taket och inser att det är över. Imorgon lämnar vi Bowen med 88 arbetande dagar i bagaget och ett andra årsvisum! Vi tar även med oss fantastiska minnen härifrån och den här platsen kommer alltid ha en plats

Senast aktiv - från Sydney, Sydney, New South Wales, Australien
Bowen börjar lida mot sitt slut...
torsdag 17 november 2016 - Bowen, Queensland, Australien

Torsdag och vi gick in på vår sista arbetsvecka igår (onsdag-tisdag är hur våra veckor sett ut här med lön varje fredag) Som det verkar blir det inget mer ledigt heller efter att ha redan jobbat nio dagar i streck, men det tycker vi arbetsnarkomaner är bra såhär i spurten av

Senast aktiv - från Sydney, Sydney, New South Wales, Australien
Hej 40 grader och sommar!
fredag 11 november 2016 - Bowen, Queensland, Australien

Var sommaren påväg för en vecka sedan har den nu anlänt på riktigt kan jag lova! Att spendera dagarna på ett tomatfält där det inte finns vatten (då syftar jag på havet) så långt ögat kan nå är inte det lättaste. Svetten rinner som aldrig förr, speciellt på "the sweeedes" (mig och

Senast aktiv - från Sydney, Sydney, New South Wales, Australien
En ledig fin dag som alltid
tisdag 8 november 2016 - Bowen, Queensland, Australien

Jag och Pernilla har snart i två veckor inte jobbat med varandra. Vi jobbar fortfarande på samma farm och vi ser varandra varje dag, men vi sitter på olika maskiner så att säga. Jag blev flyttad tillbaka till maskin nummer två för de var en man kort en dag och sedan dess har jag blivit

BBQ hos Ai!
fredag 4 november 2016 - Bowen, Queensland, Australien

Det märks att november anlänt då värmen har stigit och sommaren här nere närmar sig med stormsteg. Vattenflaskorna har ökat sedan i augusti så att säga och får jag inte i mig minst fyra liter smyger sig huvudvärken på. Malaysierna skrattar åt mig då jag häller vatten över huvudet

En tripp till Airlie Beach
tisdag 1 november 2016 - Bowen, Queensland, Australien

Ibland blir dagar inte som man tänkt sig, utan de blir helt enkelt så mycket bättre. Idag har vi haft en sådan dag -Vi började dagen med att vinka av Abbie vid busstationen, ännu ett hejdå som var tråkigt att behöva göra, men förhoppningsvis ska jag få se den röda krulltotten igen

tack för alla skratt Abbie
måndag 31 oktober 2016 - Bowen, Queensland, Australien

I strax över tre veckor har vi fått umgås med Abbie, vår härliga vän vi fått från England. Med henne har livet varit en fest och minnen har skapats jag alltid kommer att kunna skratta åt. Hon har bestämt sig för att lämna tomaterna och möta upp en av hennes vänner en timme bort i

Trick or Treat?
lördag 29 oktober 2016 - Bowen, Queensland, Australien

Vi insåg för över två månader sedan då vi anlände hit till Bowen att vi skulle behöva fira halloween på en farm, vilket då kändes som att det innebar att det inte skulle bli något firande. Där hade vi fel! Vi fick för ett par veckor erbjudandet av  några vänner från paprikafarmen

En ledig dag tillbringas vid Rose Bay
måndag 24 oktober 2016 - Bowen, Queensland, Australien

Eftersom vi lämnade gårdagens jobb i spörregn visste vi att det fanns chans för ännu en ledig dag idag då vi inte kan arbeta om det är för blött. Däremot visste vi inget till 100% då vi gick och lade oss igår så klockan ringde tidigt imorse och jag gick upp och klädde på mig. Vi

AUSTRALIEN

AUSTRALIEN

8 maj 2016 - 28 februari 2017

En resa på obestämd framtid som börjar på Bali, fortsätter i Australien och där ska vi se allt och lite till och vem vet vilka länder vi tar på vägen hem!?

3 oktober 2012 - 1 oktober 2013

Vi gör Australien 2012, så jävla kul!!!

Vi gör Australien 2012, så jävla kul!!!

6 november 2012 - 6 februari 2013

Vi ska lämna trygga, "lagom"-landet Sverige, våra älskade djur och vårt mysiga torp för en underbar spännande resa till Australien. Där ska vi först arbeta på gård via organisationen visitoz, sen leva i total frihet och glida runt i detta enooorma land, och även Nya Zeeland om vi hinner.

Australien !!

30 augusti 2011 - 11 januari 2012

Singapore/Australien 2011

Singapore/Australien 2011

8 april 2011 - 12 maj 2011

Jag ska åka och hälsa på Henrik i Singapore lagom till han går av arbetspasset och börjar sin lediga månad. Sen bär det av till Australien tillsammans!

11 januari 2011 - 11 januari 2012

Dags att ta store klivet over till andra sidan jorden som borjas i skovde mot Sydney!

Down under

Down under

23 januari 2011 - 22 december 2011

Klappat och klart. Ska utforska Kina i en månad, sen åka vidare söderut för att ta mig an Australien på ett Working Holiday Visa. Avslutar med en minitour på Nya Zeeland (för att få mersmak!) och en månads relaxing i Sydostasien!

De tre musktörernas äventyr

De tre musktörernas äventyr