Cairns

Nu har vi sett en orm också!
lördag 27 april 2019 - Cairns, Queensland, Australien

Hej! Det var länge sedan sist!Vi har haft det magiskt bra och har det fortfarande. Vi har lämnat Noosa och familjen Enright/Lindell. Det är som alltid väldigt tråkigt att bryta upp med dem, skillnaden denna gång är att Helen, Flynn och Pearl kommer till Sverige i juni! Den vi får sakna ett

Kicchi
NIJK i Australien
Senast aktiv - från Australien
Äntligen ”down under”
tisdag 15 januari 2019 - Cairns, Queensland, Australien

Efter ett antal flyg och stopp är vi äntligen i. Cairns! Tropiskt klimat, flygande hundar och annat som vi inte är vana vid. Spännande land som vi skall utforska lite närmare de kommande veckorna. Vi börjar som sig bör med en öl vid poolen😎. Temperaturen är 28 grader, så det behövs.

Karl-Axel Erlandsson
Bokakalle i Australien 2019
Framme
lördag 15 december 2018 - Cairns, Queensland, Australien

Resdagboken15 december Smidig resa med ett kort stopp i Moskva. Vi gick i princip bara av planet och genom security igen. Ett förunderligt kösystem gjorde det lite kaosartat innan vi kom ut men det gick ändå relativt snabbt. Därefter väntade 9 timmar i planet till Singapore med mycket och

Anna Sjöberg
Condan i The "Strawberries" down under
Dag 11 - Cairns
onsdag 28 november 2018 - Cairns, Queensland, Australien

Vaknade med huvudvärk som sedan fortsatte under större delen av dagen. Måste vara chocken av så mycket undervattensaktivitet i kombination m värmen o AC, som jag avskyr men som är helt nödvändig om man ska kunna sova, det finns ingen luft alls i  rummet som blir över 30 grader varmt

Dag 6 - Cairns
fredag 23 november 2018 - Cairns, Queensland, Australien

Idag har det varit en händelselös dag, inte ett foto taget, inga äventyr, ingen dramatik.. vaknade vid 7 av klockan och kände mig hyfsat utvilad o noterade att snuvan var borta. Tjohoo! Det blev kaffe o gröt i micron o det var riktigt mättande! Sen blev jag upphämtad av dykklubben. Där var

Stora Barriärrevet!
fredag 16 november 2018 - Cairns, Queensland, Australien

Då var det äntligen dags för en av resans stora händelser. Tidig hämtning från hostelet och ut till båten. Frukost, incheckning i hytten, briefing om båten och första dykplatsen. Efter över 9,5 år kändes det spännande att igen ta på sig dykutrustning och hoppa ner i vattnet och att

Dag 5 - Cairns
torsdag 22 november 2018 - Cairns, Queensland, Australien

Oh herregud, dagen tog verkligen inte slut där på The Pen där jag lugnt satt o sippade te o mumsade bakelser... lyckligt ovetande om de kommande timmarnas dramatik.. så vi måste börja historien om idag med gårdagen. Det kom nämligen ett mail om att jag kunde checka in men som så ofta med

Senast aktiv - från Wanaka, Otago, Nya Zeeland
15 juli: Hemresa utan visum och plånbok!
söndag 15 juli 2018 - Cairns, Queensland, Australien

På söndagsmorgonen hade vi ställt klockan på 03.30 för att komma i tid till flyget... Jag kände mig konstigt nog ganska pigg just då... Vi packade ihop våra prylar och gav oss av mot flygplatsen i Cairns. Där lämnade vi in nycklarna till hyrbilen och checkade in. Vi hade på vägen till

14 juli: Rodeon med tjurar!
lördag 14 juli 2018 - Cairns, Queensland, Australien

På lördagen hade vi lite sovmorgon, men åt sedan frukost och packade matsäck till dagens rodeon utanför staden Mareeba. Kristi följde också med, vilket var roligt, medan Dan fick jobba. Jag och Ellen gjorde sällskap i Kristis bil. På vägen varnade man för kängurur på vägen och vi såg

13 juli: Snorkling på barriärrevet!
fredag 13 juli 2018 - Cairns, Queensland, Australien

På fredagmorgonen startade vi tidigt för att åka ut med båt på stora barriärrevet. Vid kajen låg mängder av liknande båtar redo för att åka ut. Vi hittade vår båt och lite senare var vi på väg ut på havet. Resan tog ca en timme och under tiden serverades vi fika, fick information

Australien

Australien

5 april 2019 - 3 maj 2019

Familjen Lindells första gemensamma resa till Australien!

Australien 2019

Australien 2019

11 januari 2019 - 31 januari 2019

Rundresa i Australien med Temaresor.

The "Strawberries" down under

The "Strawberries" down under

13 december 2018 - 9 januari 2019

Once again we travel south, quite far south, to Australia. For some this will be the first visit (the grandparents), and for some lucky teen, her fifth... We will spend some weeks travelling the east coast from Cairns down to Brisbane and meeting up with our dear Aussie friends along the way. We'll end the trip in beautiful Sydney, meeting up with some Swedish friends. And the name of the trip. Well, we blame the Aussies, and our not-so-international last name. They have some trouble pronouncing it so they call us the Strawberries...Watch out, here we come!

Oceanien

Oceanien

18 november 2018 - 12 januari 2019

Via Hong Kong till Australiens östra kust och därefter Nya Zeeland

Down Under - Resan som äntligen blev av!

Down Under - Resan som äntligen blev av!

15 oktober 2018 - 13 januari 2019

För 10 år sedan var vi i USA och firade min 40 års dag och då sa jag att när jag fyller 50 år, så vill jag att vi firar den i Australien. Nu närmar sig dagen D då vi börjar vår resa föra att fira min 50 årsdag. Vi kommer att besöka Hong Kong, Australien, Nya Zeeland och Thailand under vår tre månader långa resa. Välkommen att följa med oss på vår livs resa Down Under.

Nya Zeeland

Nya Zeeland

1 januari 2018 - 1 februari 2019

Vårt stora äventyr på andra sidan jorden!

Hela familjen till Australien

Hela familjen till Australien

14 februari 2018 - 12 mars 2018

Jag och min man åker med våra fyra barn (4-13 år) till Australien. Vi landar i Cairns på morgonen den 17/2, har hyrt bil som ska ta oss ner till Arlie beach. Massa stop och båtturer på vägen och sedan åka från Proserpine 26/2 till Melbourne. Stanna i Melbourne i 2 dagar och sedan väntar en ny hyrbil som så småningom tar oss till Adelaide för hemfärd 12/3.

Jorden runt på 31 dagar

Jorden runt på 31 dagar

7 mars 2018 - 7 april 2018

Via Los Angeles åker vi till Cook-öarna, Nya Zeeland och Australien, innan vi färdas hem via Hongkong.

Resan 2018

Resan 2018

2 januari 2018 - 8 mars 2018

Vår resa går till Australiens östkust, sedan Nya Zeeland och vidare till Fiji öarna och avslutas med några dagar i Singapore på vägen hem.

Down Under

Down Under

3 december 2017 - 26 januari 2018

Diary about Matilda and Philipp's Honeymoon. In the 2 months, they are going to explore Australia, Tasmania and New Zealand.

Anna Sjöberg
Condan