Cairns

Stora Barriärrevet
söndag 5 januari 2020 - Cairns, Queensland, Australien

Yvonne, Peter, Kerstin och Anders var på tur till stora Barriärrevet. En fantastisk upplevelse. Men jag och Gert var kvar i Sydney.

Eva Rubin
Evru54 i Australien/Nya Zeeland/Bali
Senast aktiv - från Rotorua, Bay of Plenty, Nya Zeeland
En kort sammanfattning
söndag 29 december 2019 - Cairns, Queensland, Australien

Vi startade i Brisbane 1 vecka och flög sedan till Cairns och hyrde bil. Följde kusten söderut ner till Sydney. Körde ca 400 mil och upplevde mycket av land, stad, miljö och kultur. Och nu hade det ju varit fint med några foton.....

Anna Lickander
lickander i Roadtrip från Carns till Sydney
Senast aktiv - från Mauritius
Crystal Cascade / Tjapuhai
måndag 16 december 2019 - Cairns, Queensland, Australien

Blev en morgonpromenad innan frukost idag, vi vaknar väldigt tidigt ännu.Skjutsade Anki till botaniska trädgården, ingen annan ville följa med å jag slapp. Blev bad i poolen med Elsa istället. Sen bar det av till ett vattenfall Crystal Cascade. Superskönt å svalt, inte som de 29 grader i

Ute på revet
söndag 15 december 2019 - Cairns, Queensland, Australien

Så fantastisktNu är vi helt utmattade efter en heldag ute på barriärrevet. Snorkling och Seabob's.Fantastiskt välordnat av Reef Magic med lunch och utrustning.

Första dagen
lördag 14 december 2019 - Cairns, Queensland, Australien

Ja, vi saknade 2 av 3 väskor, till Elsas förtjusning. Shoppa nytt!Vi skyndade iväg till ett shoppingcenter och köpte short, badkläder och solkräm. En god frukost och sen iväg med bilen. Julia stannade kvar i Cairns för att träffa en kompis. Vi andra åkte norrut och njöt skugga vid en

Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Nu har vi sett en orm också!
lördag 27 april 2019 - Cairns, Queensland, Australien

Hej! Det var länge sedan sist!Vi har haft det magiskt bra och har det fortfarande. Vi har lämnat Noosa och familjen Enright/Lindell. Det är som alltid väldigt tråkigt att bryta upp med dem, skillnaden denna gång är att Helen, Flynn och Pearl kommer till Sverige i juni! Den vi får sakna ett

Kicchi
NIJK i Australien
Senast aktiv - från Australien
Äntligen ”down under”
tisdag 15 januari 2019 - Cairns, Queensland, Australien

Efter ett antal flyg och stopp är vi äntligen i. Cairns! Tropiskt klimat, flygande hundar och annat som vi inte är vana vid. Spännande land som vi skall utforska lite närmare de kommande veckorna. Vi börjar som sig bör med en öl vid poolen😎. Temperaturen är 28 grader, så det behövs.

Karl-Axel Erlandsson
Bokakalle i Australien 2019
Framme
lördag 15 december 2018 - Cairns, Queensland, Australien

Resdagboken15 december Smidig resa med ett kort stopp i Moskva. Vi gick i princip bara av planet och genom security igen. Ett förunderligt kösystem gjorde det lite kaosartat innan vi kom ut men det gick ändå relativt snabbt. Därefter väntade 9 timmar i planet till Singapore med mycket och

condan
Condan i The "Strawberries" down under
Dag 11 - Cairns
onsdag 28 november 2018 - Cairns, Queensland, Australien

Vaknade med huvudvärk som sedan fortsatte under större delen av dagen. Måste vara chocken av så mycket undervattensaktivitet i kombination m värmen o AC, som jag avskyr men som är helt nödvändig om man ska kunna sova, det finns ingen luft alls i  rummet som blir över 30 grader varmt

TineA i Oceanien
Dag 6 - Cairns
fredag 23 november 2018 - Cairns, Queensland, Australien

Idag har det varit en händelselös dag, inte ett foto taget, inga äventyr, ingen dramatik.. vaknade vid 7 av klockan och kände mig hyfsat utvilad o noterade att snuvan var borta. Tjohoo! Det blev kaffe o gröt i micron o det var riktigt mättande! Sen blev jag upphämtad av dykklubben. Där var

TineA i Oceanien

12 december 2019 - 16 januari 2020

Australien

Australien

5 april 2019 - 3 maj 2019

Familjen Lindells första gemensamma resa till Australien!

Australien/Nya Zeeland/Bali

Australien/Nya Zeeland/Bali

26 december 2019 - 29 januari 2020

Reser till Australien över nyår 2019/2020, sedan bär det av till Nya Zeeland, där vi ska bila runt både på sydön och nordön. Avslutar resan med fem dagar på Bali.

Australien 2019

Australien 2019

11 januari 2019 - 31 januari 2019

Rundresa i Australien med Temaresor.

The "Strawberries" down under

The "Strawberries" down under

13 december 2018 - 9 januari 2019

Once again we travel south, quite far south, to Australia. For some this will be the first visit (the grandparents), and for some lucky teen, her fifth... We will spend some weeks travelling the east coast from Cairns down to Brisbane and meeting up with our dear Aussie friends along the way. We'll end the trip in beautiful Sydney, meeting up with some Swedish friends. And the name of the trip. Well, we blame the Aussies, and our not-so-international last name. They have some trouble pronouncing it so they call us the Strawberries...Watch out, here we come!

Oceanien

Oceanien

18 november 2018 - 12 januari 2019

Via Hong Kong till Australiens östra kust och därefter Nya Zeeland

Down Under - Resan som äntligen blev av!

Down Under - Resan som äntligen blev av!

15 oktober 2018 - 13 januari 2019

För 10 år sedan var vi i USA och firade min 40 års dag och då sa jag att när jag fyller 50 år, så vill jag att vi firar den i Australien. Nu närmar sig dagen D då vi börjar vår resa föra att fira min 50 årsdag. Vi kommer att besöka Hong Kong, Australien, Nya Zeeland och Thailand under vår tre månader långa resa. Välkommen att följa med oss på vår livs resa Down Under.

Nya Zeeland

Nya Zeeland

1 januari 2018 - 1 februari 2019

Vårt stora äventyr på andra sidan jorden!

Hela familjen till Australien

Hela familjen till Australien

14 februari 2018 - 12 mars 2018

Jag och min man åker med våra fyra barn (4-13 år) till Australien. Vi landar i Cairns på morgonen den 17/2, har hyrt bil som ska ta oss ner till Arlie beach. Massa stop och båtturer på vägen och sedan åka från Proserpine 26/2 till Melbourne. Stanna i Melbourne i 2 dagar och sedan väntar en ny hyrbil som så småningom tar oss till Adelaide för hemfärd 12/3.

TineA
Emelie Astvik