Cairns

15 juli: Hemresa utan visum och plånbok!
söndag 15 juli 2018 - Cairns, Queensland, Australien

På söndagsmorgonen hade vi ställt klockan på 03.30 för att komma i tid till flyget... Jag kände mig konstigt nog ganska pigg just då... Vi packade ihop våra prylar och gav oss av mot flygplatsen i Cairns. Där lämnade vi in nycklarna till hyrbilen och checkade in. Vi hade på vägen till

14 juli: Rodeon med tjurar!
lördag 14 juli 2018 - Cairns, Queensland, Australien

På lördagen hade vi lite sovmorgon, men åt sedan frukost och packade matsäck till dagens rodeon utanför staden Mareeba. Kristi följde också med, vilket var roligt, medan Dan fick jobba. Jag och Ellen gjorde sällskap i Kristis bil. På vägen varnade man för kängurur på vägen och vi såg

13 juli: Snorkling på barriärrevet!
fredag 13 juli 2018 - Cairns, Queensland, Australien

På fredagmorgonen startade vi tidigt för att åka ut med båt på stora barriärrevet. Vid kajen låg mängder av liknande båtar redo för att åka ut. Vi hittade vår båt och lite senare var vi på väg ut på havet. Resan tog ca en timme och under tiden serverades vi fika, fick information

12 juli: Härlig natur i Davies Creek!
torsdag 12 juli 2018 - Cairns, Queensland, Australien

ÅPå torsdagmorgonen ställde vi klockan på 6.30 för att hinna med en liten löparrunda i området med Kristi innan hon skulle till jobbet. Dan behövde också jobba idag... Vi sprang en slinga genom en skog och över en bäck. På vägen tillbaka fick jag lite ont i mitt knä så jag började

11 juli: Kängurudjur, krokodiler och koalor!
onsdag 11 juli 2018 - Cairns, Queensland, Australien

På natten till onsdagen hade jag hört Vilma prata på engelska i sömnen, vilket var skoj! Hon verkar visst börja tänka på engelska ibland... Dan var inte ledig på onsdagen och vi bestämde därför att ta en utflykt till ”rainforest park” för att bla få möjlighet att uppfylla Vilmas

9 juli
tisdag 10 juli 2018 - Cairns, Queensland, Australien

På måndagsmorgonen tog vi det lugnt på morgonen. Vi hade bett barnen att inte bada i polen på morgonen eftersom dagens plan var att åka in till de centrala delarna av Cairns för att se oss omkring och bada i den konstgjorda lagunen. De busade förstås och hade roligt på morgonen, vilket

8 juli: Krokodiler, marknad och grillfest!
söndag 8 juli 2018 - Cairns, Queensland, Australien

På söndagsmorgonen hade vi alla vaknat redan kl 07.30 och var alla förvånansvärt pigga... Vi såg nu den fina trädgården med polen och den fantastiska naturen runt knuten. Där var  bla palmer med bananer och regnskogsliknande träd. Vi såg en av världens största fjärilar flyga runt.

7 juli: Resa mot Cairns i Australien!
lördag 7 juli 2018 - Cairns, Queensland, Australien

På lördagmorgonen tog vi en lugn frukost och satte oss sedan i bilen för att starta vår färd mot Cairns i Australien. Vår första mål var flygplatsen i Queenstown. Det regnade mycket på vägen och på ett ställe körde vi igenom en översvämning, men kom ändå i väldigt god tid till

Barriärrevet med "tough conditions"
lördag 31 mars 2018 - Cairns, Queensland, Australien

"Its gonna be a bumpy ride" medelar kapten till Silverswift cruises, när vi lämnar hamnen och ska göra en 80 min resa ut till revet.Vi hade koll på detta och hade dagen före inhandlat mirakelmedicin i lokala apoteket mot sjösjuka. Bra grepp skulle det visa sig. Spypåsarna fylldes på redan

Ann-Louise Blomberg
Sixtensvassaklor i Jorden runt på 31 dagar
Senast aktiv - från Bålsta, Uppsala län, Sverige
You shall not pass!
fredag 30 mars 2018 - Cairns, Queensland, Australien

Bröder och systrar. Igår mötte vi en vägg av värme och tropiskt klimat på flygplatsen i nordöstra hörnet av detta jätteland. Vi tog oss till Il Palazzo, vårt lägenhetshotell. Stort rum med balkong där just nu inmundigas kall Australiensisk öl och vitt vin. Idag långfredag stannar

Ann-Louise Blomberg
Sixtensvassaklor i Jorden runt på 31 dagar
Senast aktiv - från Bålsta, Uppsala län, Sverige
Nya Zeeland

Nya Zeeland

1 januari 2018 - 1 januari 2019

Vårt stora äventyr på andra sidan jorden!

Hela familjen till Australien

Hela familjen till Australien

14 februari 2018 - 12 mars 2018

Jag och min man åker med våra fyra barn (4-13 år) till Australien. Vi landar i Cairns på morgonen den 17/2, har hyrt bil som ska ta oss ner till Arlie beach. Massa stop och båtturer på vägen och sedan åka från Proserpine 26/2 till Melbourne. Stanna i Melbourne i 2 dagar och sedan väntar en ny hyrbil som så småningom tar oss till Adelaide för hemfärd 12/3.

Jorden runt på 31 dagar

Jorden runt på 31 dagar

7 mars 2018 - 7 april 2018

Via Los Angeles åker vi till Cook-öarna, Nya Zeeland och Australien, innan vi färdas hem via Hongkong.

Resan 2018

Resan 2018

2 januari 2018 - 8 mars 2018

Vår resa går till Australiens östkust, sedan Nya Zeeland och vidare till Fiji öarna och avslutas med några dagar i Singapore på vägen hem.

Down Under

Down Under

3 december 2017 - 26 januari 2018

Diary about Matilda and Philipp's Honeymoon. In the 2 months, they are going to explore Australia, Tasmania and New Zealand.

Äventyr i Australien 2017

Äventyr i Australien 2017

21 oktober 2017 - 26 november 2017

Martin, Ia, Moa och Liv på familjeutflykt i Australien 2017.

25 december 2016 - 17 februari 2017

Bali, Australien och Kalifornien

Bali, Australien och Kalifornien

14 november 2016 - 13 januari 2017

Äventyr på Bali, jul och nyår med familj och släkt i Australien och sen hälsa på brorsan i Kalifornien.

29 oktober 2016 - 13 november 2016

AlmarGlobetrotters ger sig ut på nya äventyr. Den här gången ska vi göra Australien osäkert

Nya Zeeland via Barriärrevet

Nya Zeeland via Barriärrevet

3 november 2016 - 8 december 2016

Så långt man kan resa hemifrån, typ once in a lifetime! Fast man har ju ändrat sig förr;) Men nu ska jag iaf äntligen på trip med min fantastiska dåter igen, känns underbart<3

Robin Thurn
robin_thurn