Cairns

Dag 6 - Cairns
fredag 23 november 2018 - Cairns, Queensland, Australien

Idag har det varit en händelselös dag, inte ett foto taget, inga äventyr, ingen dramatik.. vaknade vid 7 av klockan och kände mig hyfsat utvilad o noterade att snuvan var borta. Tjohoo! Det blev kaffe o gröt i micron o det var riktigt mättande! Sen blev jag upphämtad av dykklubben. Där var

Tine Asplund
TineA i Oceanien
Senast aktiv - från Manilla, Metro Manila, Filippinerna
Stora Barriärrevet!
fredag 16 november 2018 - Cairns, Queensland, Australien

Då var det äntligen dags för en av resans stora händelser. Tidig hämtning från hostelet och ut till båten. Frukost, incheckning i hytten, briefing om båten och första dykplatsen. Efter över 9,5 år kändes det spännande att igen ta på sig dykutrustning och hoppa ner i vattnet och att

Dag 5 - Cairns
torsdag 22 november 2018 - Cairns, Queensland, Australien

Oh herregud, dagen tog verkligen inte slut där på The Pen där jag lugnt satt o sippade te o mumsade bakelser... lyckligt ovetande om de kommande timmarnas dramatik.. så vi måste börja historien om idag med gårdagen. Det kom nämligen ett mail om att jag kunde checka in men som så ofta med

Tine Asplund
TineA i Oceanien
Senast aktiv - från Manilla, Metro Manila, Filippinerna
15 juli: Hemresa utan visum och plånbok!
söndag 15 juli 2018 - Cairns, Queensland, Australien

På söndagsmorgonen hade vi ställt klockan på 03.30 för att komma i tid till flyget... Jag kände mig konstigt nog ganska pigg just då... Vi packade ihop våra prylar och gav oss av mot flygplatsen i Cairns. Där lämnade vi in nycklarna till hyrbilen och checkade in. Vi hade på vägen till

14 juli: Rodeon med tjurar!
lördag 14 juli 2018 - Cairns, Queensland, Australien

På lördagen hade vi lite sovmorgon, men åt sedan frukost och packade matsäck till dagens rodeon utanför staden Mareeba. Kristi följde också med, vilket var roligt, medan Dan fick jobba. Jag och Ellen gjorde sällskap i Kristis bil. På vägen varnade man för kängurur på vägen och vi såg

13 juli: Snorkling på barriärrevet!
fredag 13 juli 2018 - Cairns, Queensland, Australien

På fredagmorgonen startade vi tidigt för att åka ut med båt på stora barriärrevet. Vid kajen låg mängder av liknande båtar redo för att åka ut. Vi hittade vår båt och lite senare var vi på väg ut på havet. Resan tog ca en timme och under tiden serverades vi fika, fick information

12 juli: Härlig natur i Davies Creek!
torsdag 12 juli 2018 - Cairns, Queensland, Australien

ÅPå torsdagmorgonen ställde vi klockan på 6.30 för att hinna med en liten löparrunda i området med Kristi innan hon skulle till jobbet. Dan behövde också jobba idag... Vi sprang en slinga genom en skog och över en bäck. På vägen tillbaka fick jag lite ont i mitt knä så jag började

11 juli: Kängurudjur, krokodiler och koalor!
onsdag 11 juli 2018 - Cairns, Queensland, Australien

På natten till onsdagen hade jag hört Vilma prata på engelska i sömnen, vilket var skoj! Hon verkar visst börja tänka på engelska ibland... Dan var inte ledig på onsdagen och vi bestämde därför att ta en utflykt till ”rainforest park” för att bla få möjlighet att uppfylla Vilmas

9 juli
tisdag 10 juli 2018 - Cairns, Queensland, Australien

På måndagsmorgonen tog vi det lugnt på morgonen. Vi hade bett barnen att inte bada i polen på morgonen eftersom dagens plan var att åka in till de centrala delarna av Cairns för att se oss omkring och bada i den konstgjorda lagunen. De busade förstås och hade roligt på morgonen, vilket

8 juli: Krokodiler, marknad och grillfest!
söndag 8 juli 2018 - Cairns, Queensland, Australien

På söndagsmorgonen hade vi alla vaknat redan kl 07.30 och var alla förvånansvärt pigga... Vi såg nu den fina trädgården med polen och den fantastiska naturen runt knuten. Där var  bla palmer med bananer och regnskogsliknande träd. Vi såg en av världens största fjärilar flyga runt.