Cairns

Jorden runt på 31 dagar

Jorden runt på 31 dagar

7 mars 2018 - 7 april 2018

Via Los Angeles åker vi till Cook-öarna, Nya Zeeland och Australien, innan vi färdas hem via Hongkong.

Resan 2018

Resan 2018

2 januari 2018 - 8 mars 2018

Vår resa går till Australiens östkust, sedan Nya Zeeland och vidare till Fiji öarna och avslutas med några dagar i Singapore på vägen hem.

Down Under

Down Under

3 december 2017 - 26 januari 2018

Diary about Matilda and Philipp's Honeymoon. In the 2 months, they are going to explore Australia, Tasmania and New Zealand.

Äventyr i Australien 2017

Äventyr i Australien 2017

21 oktober 2017 - 26 november 2017

Martin, Ia, Moa och Liv på familjeutflykt i Australien 2017.

25 december 2016 - 17 februari 2017

Bali, Australien och Kalifornien

Bali, Australien och Kalifornien

14 november 2016 - 13 januari 2017

Äventyr på Bali, jul och nyår med familj och släkt i Australien och sen hälsa på brorsan i Kalifornien.

29 oktober 2016 - 13 november 2016

AlmarGlobetrotters ger sig ut på nya äventyr. Den här gången ska vi göra Australien osäkert

Nya Zeeland via Barriärrevet

Nya Zeeland via Barriärrevet

3 november 2016 - 8 december 2016

Så långt man kan resa hemifrån, typ once in a lifetime! Fast man har ju ändrat sig förr;) Men nu ska jag iaf äntligen på trip med min fantastiska dåter igen, känns underbart<3

Australien Malaysia Thailand 2016-17

Australien Malaysia Thailand 2016-17

10 december 2016 - 14 januari 2017

Ett äventyr som närmar sig..sooom vi längtat sedan vi bokade i Januari! ... Med Ågrens ( Leif Anki Adam Alfred och Leifs systrar Lisbeth och Ingrid samt sonen kusin Fabian) 7 personer! Förra Julhelgen satt vi alltså och pratade på Norregård i Småland. Lisbeth skulle ev åka till sin dotter Tanja i Sydney igen (som bott där 4 år nu.) Vi började drömma igen och så blev det plötsligt en plan =) Ingrid och Fabian var inte sena att haka på detta äventyr de har aldrig varit där. Sen var det bara att planera ekonomi jobba och spara så mycket det går och lägga in semester 11 månader innan. <3 Nu är det exakt 4 år sedan vi var i Australien förra gången på ett stort äventyr som man kan säga att jag vann i en tv-studio;) då reste vi till Sydney Alice Springs och sen tog tåget 1 dygn upp till Darwin och Kakadu National Park. Sen flög vi även till Vanuatu Söderhavet (granne med Fiji) och Bali. Trodde det var once in a lifetime! Då förra gången hade Tanja flyttat till Australien några månader tidigare, vi firade julen med henne och hennes au pair familj i Sydney. Allt finns dokumenterat här i vår resedagbok. Mycket har hänt på dessa 4 år Tanja har egen lägenhet i Sydney med en kompis uppehållstillstånd och jobb. Ska bli så kul att komma dit igen men även att få uppleva och se nya platser (Perth/Freemantle på Australiens lite ovanligare resmål västkusten, men även Cairns/Stora Barriärrevet på östkusten och Blue Mountains 15 mil innanför Sydney) som vi inte varit på innan förutom Sydney förstås. Där vi är över Jul och Nyår och firar med Tanja, vi planerar att se världens häftigaste fyrverkeri i Sydney hamn med utsikt över Operahuset och Harbour Bridge 9 timmar innan er hemma i Sverige! Efter nyår åker vi hemåt och landar halvvägs i Bangkok, där vi ska ha en liten semester efter semestern. På ön Koh Chang nära Kambodja 8 dagar sen 3 dygn i Bangkok (Tanja följer med oss men åker tillbaks hem till Sydney igen sen). Nära och kära och vänner som är intresserade...får gärna följa med oss på vårt äventyr här på Resedagboken!! Som jag kommer att uppdatera med text och bilder några gånger i veckan "hoppas jag" beroende på Wifin på hotellen mm. Om några dagar bär det av, med ett stopp på drygt 1 dygn på hotel Kuala Lumpur Malaysia vi behöver vila och sova in tiden lite. Tio flygresor kommer det att bli om man räknar alla flygsträckorna. =) Vi har bokat allt själv både flygsträckor och alla hotellen på nätet de längsta sträckorna flyger vi med Förenade Arab Emiratets "Emirates A380" världens största passagerarflyg. Det är 2 hela våningar (725 platser) med mellanlandning och flygbyte i Dubai både dit och hem. De andra blir med Air Asia och Jet Star. Anki & gänget =)<3

Australien runt

Australien runt