Gold Coast

Tillbaka i Gold Coast
torsdag 22 december 2016 - Gold Coast, Queensland, Australien

Tre dagar fick Gold Coast av oss den här gången och staden erbjöd otroligt mycket varmare och härligare grader än sist. Vi kände oss även så mycket mer hemma och vana än vad vi gjorde för ett halvår sedan vilket kanske inte är så konstigt. Har strosat runt och badat i havet, och så

Strändernas dag
torsdag 8 december 2016 - Gold Coast, Queensland, Australien

Idag åkte vi och hela familjen ner till Gold Coast och vi blev guidade på alla stränderna, Coolangatta, Rainbow Bay, Merimade Beach . En promenad i Burleigh Head National Park. Sedan Surfers Paradise , som ligger närmare Brisbane . Det är en stadsdel på Gold Coast och denna del har växt

Henrik Wallsten
henrikochgunilla i Nya Zeeland
Senast aktiv - från Hongkong, Hongkong
Partyhelg i Gold Coast, check!
söndag 12 juni 2016 - Gold Coast, Queensland, Australien

I Gold Coast tar man skateboarden till puben, till puben där alla känner alla och det känns som de känner sig precis som vi gör då vi tar en öl på Gustav hemma i Sälen. När man ska byta ställe springer man över "motorvägen" och ålar sig under staketet istället för att gå runt till

Senast aktiv - från Sydney, Sydney, New South Wales, Australien
Det finns en framtid bland bananerna!
fredag 10 juni 2016 - Gold Coast, Queensland, Australien

Igår tillbringade vi alldeles för mycket tid i våra sängar, men man måste väl få ha sådana dagar också, då man köper en påse chips och lite choklad och får se på sex and the city hela kvällen, och då man sover i omgångar från och till bara för att man kan! Däremot ringde vi

Happy friday
fredag 10 juni 2016 - Gold Coast, Queensland, Australien

Precis just nu sitter vi på vår innegård på motellet och har ätit en sen lunch. Minestronesoppa för min och Annas del och nudlar för Pernillas del. Gårdagen blev en rätt så lugn dag med lite småfix bl.a. samtal till en bananfarm som kunde garantera oss jobb inom en månad men

Ibland måste stanna till och tänka en gång till vad man är med om
onsdag 8 juni 2016 - Gold Coast, Queensland, Australien

Jag och Heidi har varit duktiga och i dagarna två varit uppe med tuppen och gjort våra första löpturer i Australien. Med stranden max tre minuter från vårt Motel är det något som är ett måste skulle jag säga. Igår sprang vi till vänster mot Surfers Paradise, och idag sprang vi till

Ren magi
torsdag 9 juni 2016 - Gold Coast, Queensland, Australien

Gårdagen var wow! Anna & jag tog en morgonlöp längs stranden innan frukost. Vi gick sedan tillbaka till stranden och fångade lite sol och att man kallar det här vinter är ju himla skojigt.. Så varmt och skönt. På eftermiddagen stod vår efterlängtade picknick på schemat. Efter våra

Budgetmat & shopping
tisdag 7 juni 2016 - Gold Coast, Queensland, Australien

Morgonen kickade jag & Anna igång med en löptur på stranden. Bästa starten på dagen och frukosten smakar då extra bra! Idag har vi fixat ett bankkonto på ANZ och kan säga att det var smidigare att komma in i landet än att fixa ett konto, inte för att det var krångligt på något sätt

Då var vi här!
måndag 6 juni 2016 - Gold Coast, Queensland, Australien

Lite röpang sådär innan incheck på flygplatsen satt ju inte fel! Förutom att planet lyfte mer än 30 minuter sent och att vi endast hade 1,5h på oss i Townsville för att ta oss igenom kontroller, hämta ut väskor och på nytt checka in så var vi ett tag rätt så nerviga tjejer. När det

Mommes födelsedag och vi firar med gröt!
måndag 6 juni 2016 - Gold Coast, Queensland, Australien

12:00 Aussietid, 04:00 hemma i Svea: Godmorgon och grattis till hela Sverige där hemma, för det är ju ändå vår dag idag! Inte för att jag någonsin firat den här dagen för att det varit Sveriges nationaldag, men firat den här dagen, det har jag gjort! Idag fyller en av de finaste

Nya Zeeland

5 juni 2016 - 1 januari 2017

AUSTRALIEN

AUSTRALIEN

8 maj 2016 - 28 februari 2017

En resa på obestämd framtid som börjar på Bali, fortsätter i Australien och där ska vi se allt och lite till och vem vet vilka länder vi tar på vägen hem!?

Australien

Australien

7 september 2015 - 30 juni 2016

Flyger till Cairns och tar oss sedan ner för östkusten mot Sydney och Melbourne. Ska även över till Nya Zeeland en sväng.

AUSTRALIEN 15

AUSTRALIEN 15

7 september 2015 - 7 februari 2016

Emilia heter jag och den 7 september 2015 sätter jag mig på ett flygplan för att 27 timmar senare landa i Cairns, Australien. Grovplanen är att ta mig söderut ner mot Sydney eller kanske till och med Melbourne, men vem vet vart jag hamnar? Allt kan hända och jag är öppen för allt (utom att äta lök och hoppa bungyjump)!

Going down under med familien Sæther Roos

Going down under med familien Sæther Roos

4 februari 2015 - 24 april 2015

en lenge etterlengta tur til Australia for hele familien

Utbytestermin på Bond University

2 september 2014 - 24 juni 2015

Yasmin på resande fot

Yasmin på resande fot

6 februari 2014 - 6 maj 2014

Vi hade i alla fall tur med vädret! Bättre referens kan nog inte hittas. :P Det blir inte alltid som man tänkt sig utan oftast blir det bättre! Denna resa kommer gå genom Australien och Asien och nu är du som vill välkommen att följa med via mobil, dator eller surfplatta! Väl mött!

Australien/Nya Zeeland

Australien/Nya Zeeland