Hervey Bay

Äventyr
onsdag 17 januari 2018 - Hervey Bay, Queensland, Australien

Som de turister vi ändå är (husbil och campande till trots) bokade vi in oss på en utflykt till det välkända Whitsundays Islands efter att vi anlänt Airlie Beach (och vår supertrevliga camping- fantastiskt poolområde och magiska duschar).Upp i gryningen som vanligt och ner till hamnen där

Anna Falk
AnnaFalk84 i Down Under
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
En pir, en pir till och en jättelång pir
onsdag 3 januari 2018 - Hervey Bay, Queensland, Australien

3 januari. Styrde bilen ut mot kusten och norrut mot Noosa, och sammanfattningsvis ; proppfullt!! Folk och bilar överallt.Hittar till slutet en p-plats i Noosa Woods.Och plötsligt händer det. Glasskiosk framför oss, härlig långgrund strand med kristallklart vatten. Vi fikade, busade och

Fraser Island
tisdag 21 november 2017 - Hervey Bay, Queensland, Australien

Så jäkla fin dag på Fraser Island. Blev upplockade från motellet och åkte färja ut till ön. Hoppade in i den 4hjulsdrivna bussen och körde ut på sandvägarna.. Chauffören körde som en galning och fyfan vilka vägar det var. Glad man hade bälte. Haha. Först åkte vi till Lake Mckenzie.

Sol och snygg bränna.
måndag 20 november 2017 - Hervey Bay, Queensland, Australien

Efter vi hade hängt i Port Douglas drog vi ner mot Airlie Beach. Var en lång jäkla körning på ungefär 70 mil. Allt går mycket segare här än i Sverige och det är vägarbeten överallt. Kom fram till Airlie lagom när det var mörkt. Ingen krock med kängurus trots att vi såg några

En dag utan måsten....
torsdag 5 januari 2017 - Hervey Bay, Queensland, Australien

En god natts sömn är bra ibland för att rensa hjärnan och hämta hem lite.Eftersom turerna till Fraser Island var fullbokade bestämde vi oss för ytterligare en övernattning i Hervey Bay och vår första "slappedag" på hela resan blev ett faktum. Med facit i hand var det precis vad vi

Susanne Persson
Thefantasticfourontour i Down under
Senast aktiv - från Hongkong
Tre inlägg i ett
lördag 3 oktober 2015 - Hervey Bay, Queensland, Australien

Antalet potentiella sovställningar på en buss Hur många poisitiner tror du man kan inta på en buss? Låt säga fem. Reality: är du lika vig som mig kan du multiplicera detta antal med tio, men subtrahera sju positioner som går fetbort om du är lika lång som mig, eller bara helt enkelt

Emilia Rosander

Beritkajsa i Australien
Senast aktiv - från Cairns, Queensland, Australien
Hervey Bay
tisdag 13 januari 2015 - Hervey Bay, Queensland, Australien

Nu har vi hunnit vara i Hervey Bay några dagar. Är nog den minsta staden än så länge. På boendet funkar internet lika snabbt som ett 56k modem, som i resten av Australien.. Första dagen kom vi hit på eftermiddagen, så vi tänkte vi skulle leta upp en mataffär. Men det var inte det

Jonna Liljeberg
JonnaNicke i Australien
Senast aktiv - från Cairns, Queensland, Australien
Reseplanering, Havskajaker och bussresetips!
fredag 12 december 2014 - Hervey Bay, Queensland, Australien

På kvällen den 10:e gick vi till Peterpans travel agency och gjorde en redig resplan. Så skönt att få alla datum klara och alla boenden bokade. Igår var vi ute och paddlade kajak, det var jätteroligt tyckte vi båda två. Vi såg ett par havssköldpaddor men inte på särskilt nära håll,

östkusten
söndag 13 april 2014 - Hervey Bay, Queensland, Australien

Hej, Har inte läst frittes sista inlägg så jag vet inte exakt vart vi var när han uppdaterade sist. Förmodar att vi var i Carins och hade det gott. Som han säkert redan skrivit så träffade vi en hel drös med stockholmare där. Vi hängde mycket med dom på dagarna och festade med dom på

Fritjof Och Simon Torsensson Och Karlsson
FritjofSimon i our journey
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Down Under

Down Under

1 januari 2018 - 4 februari 2018

Singapore och Australiens östkust!

Live the life you love! ❤

Live the life you love! ❤

2 november 2017 - 10 december 2017

Startar i Singapore några dagar innan vi beger oss mot Darwin och vildmarken ett tag, för att sedan flyga till Cairns och bila längs östkusten ner mot Melbourne.

Föräldraledig i Sydney

Föräldraledig i Sydney

26 november 2017 - 16 januari 2018

Åker tillbaka med familjen till Sydney för att återigen hänga på stranden, leka i parker och gå på barntimmar café Svensson och upptäcka spännande och nya ställen och självklart återvända till de gamla.

Down under

Down under

25 december 2016 - 17 februari 2017

AUSTRALIEN 15

AUSTRALIEN 15

7 september 2015 - 7 februari 2016

Emilia heter jag och den 7 september 2015 sätter jag mig på ett flygplan för att 27 timmar senare landa i Cairns, Australien. Grovplanen är att ta mig söderut ner mot Sydney eller kanske till och med Melbourne, men vem vet vart jag hamnar? Allt kan hända och jag är öppen för allt (utom att äta lök och hoppa bungyjump)!

10 mars 2015 - 11 maj 2015

9 februari 2014 - 22 mars 2014

Australien "down under"

Australien "down under"

29 december 2013 - 30 juni 2014

Söndagen den 29:e december har närmat sig med stormsteg och snart kan vi räkna ner timmarna på bara en hand innan det är dags för avfärd! Mot Australien!!! Det är tre taggade brudar, Anna,Sarah och jag, som lämnar Sverige för en egentligen helt oplanerad resa. Men som vi brukar säga; "Det löser sig alltid" Hur länge vi blir borta? Typ så länge det passar oss ;) Paece out

Charlotte Eriksson
Lottaaaaaaaaaa