Hervey Bay

Flygtur
tisdag 30 oktober 2018 - Hervey Bay, Queensland, Australien

Idag blev det flyg över Fraiser Island. Det var med lite blandade känslor som vi satte oss i planet. Men flygturen var en spännande så det blev en resa som vi båda uppskattade och tyckte var riktigt häftig 😀På eftermiddagen fortsatte vi med Greyhoundbussen till Bundaberg där vi gör

Rickard 50 år
måndag 29 oktober 2018 - Hervey Bay, Queensland, Australien

Idag har dagen kommit då födelsedagen skulle firas. Det blev en dag där solen inte orkade fram utan mörka moln och hot om regn hängde i luften. Vi började dagen med att hyra cyklar det blev en tur på 2.5 mil. Vi blev attackerades av en rovfågel som försökte sätta sig på våra

Hervey Bay och Fraiser Island
söndag 28 oktober 2018 - Hervey Bay, Queensland, Australien

Efter 5 timmar på bus kom vi fram till Hervey Bay, mest känd för att världens största sandö ligger utanför staden. Igår åkte vi en 4x4 buss runt ön och vi fick se många fina platser och en vild dingo! Idag avslutades dagen med BBQ medans regnet öste ner!

Viloläge
onsdag 21 mars 2018 - Hervey Bay, Queensland, Australien

I tre veckor har vi varit i Australien. Tur att vi förlängde tiden här - vi har ca 20 busstimmar kvar innan vi når Cairns.Har spenderat de senaste dagarna i Hervey Bay, en liten stad på Fraser Coast, dvs den landremsan som Fraser Island skyddar från havet. Varför vi hamnade här var för att

Halvtid!
fredag 19 januari 2018 - Hervey Bay, Queensland, Australien

Så tiden rusar förbi...plötsligt har halvtid passerat. Känns å ena sidan som att vi just kommit hit, å andra sidan som att denna husbil har varit vårt hem i en evighet....Så vad har hänt sen sist? Vi har fortsatt vår planerade söderut tur med destination Brisbane.I skrivandets stund

Anna Falk
AnnaFalk84 i Down Under
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Äventyr
onsdag 17 januari 2018 - Hervey Bay, Queensland, Australien

Som de turister vi ändå är (husbil och campande till trots) bokade vi in oss på en utflykt till det välkända Whitsundays Islands efter att vi anlänt Airlie Beach (och vår supertrevliga camping- fantastiskt poolområde och magiska duschar).Upp i gryningen som vanligt och ner till hamnen där

Anna Falk
AnnaFalk84 i Down Under
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
En pir, en pir till och en jättelång pir

3 januari. Styrde bilen ut mot kusten och norrut mot Noosa, och sammanfattningsvis ; proppfullt!! Folk och bilar överallt.Hittar till slutet en p-plats i Noosa Woods.Och plötsligt händer det. Glasskiosk framför oss, härlig långgrund strand med kristallklart vatten. Vi fikade, busade och

Fraser Island
tisdag 21 november 2017 - Hervey Bay, Queensland, Australien

Så jäkla fin dag på Fraser Island. Blev upplockade från motellet och åkte färja ut till ön. Hoppade in i den 4hjulsdrivna bussen och körde ut på sandvägarna.. Chauffören körde som en galning och fyfan vilka vägar det var. Glad man hade bälte. Haha. Först åkte vi till Lake Mckenzie.

Sol och snygg bränna.
måndag 20 november 2017 - Hervey Bay, Queensland, Australien

Efter vi hade hängt i Port Douglas drog vi ner mot Airlie Beach. Var en lång jäkla körning på ungefär 70 mil. Allt går mycket segare här än i Sverige och det är vägarbeten överallt. Kom fram till Airlie lagom när det var mörkt. Ingen krock med kängurus trots att vi såg några

En dag utan måsten....
torsdag 5 januari 2017 - Hervey Bay, Queensland, Australien

En god natts sömn är bra ibland för att rensa hjärnan och hämta hem lite.Eftersom turerna till Fraser Island var fullbokade bestämde vi oss för ytterligare en övernattning i Hervey Bay och vår första "slappedag" på hela resan blev ett faktum. Med facit i hand var det precis vad vi

Susanne Persson
Thefantasticfourontour i Down under
Senast aktiv - från Hongkong
Down Under - Resan som äntligen blev av!

Down Under - Resan som äntligen blev av!

15 oktober 2018 - 13 januari 2019

För 10 år sedan var vi i USA och firade min 40 års dag och då sa jag att när jag fyller 50 år, så vill jag att vi firar den i Australien. Nu närmar sig dagen D då vi börjar vår resa föra att fira min 50 årsdag. Vi kommer att besöka Hong Kong, Australien, Nya Zeeland och Thailand under vår tre månader långa resa. Välkommen att följa med oss på vår livs resa Down Under.

Bagpacking 2018

Bagpacking 2018

4 februari 2018 - 2 juni 2018

Nya zeeland, Australien, Indonesien, Malaysia, Thailand och Vietnam. Sen får vi se om vi kommer hem.

Down Under

Down Under

1 januari 2018 - 4 februari 2018

Singapore och Australiens östkust!

Live the life you love! ❤

Live the life you love! ❤

2 november 2017 - 10 december 2017

Startar i Singapore några dagar innan vi beger oss mot Darwin och vildmarken ett tag, för att sedan flyga till Cairns och bila längs östkusten ner mot Melbourne.

Föräldraledig i Sydney

Föräldraledig i Sydney

26 november 2017 - 16 januari 2018

Åker tillbaka med familjen till Sydney för att återigen hänga på stranden, leka i parker och gå på barntimmar café Svensson och upptäcka spännande och nya ställen och självklart återvända till de gamla.

Down under

Down under

25 december 2016 - 17 februari 2017

AUSTRALIEN 15

AUSTRALIEN 15

7 september 2015 - 7 februari 2016

Emilia heter jag och den 7 september 2015 sätter jag mig på ett flygplan för att 27 timmar senare landa i Cairns, Australien. Grovplanen är att ta mig söderut ner mot Sydney eller kanske till och med Melbourne, men vem vet vart jag hamnar? Allt kan hända och jag är öppen för allt (utom att äta lök och hoppa bungyjump)!

10 mars 2015 - 11 maj 2015

Vi åker bort tillsammans