Noosa Heads

Det kan regna även på andra sidan jordklotet!
onsdag 10 april 2019 - Noosa Heads, Queensland, Australien

God morgon! Här är nu klockan 09:00 och vi är på G till Noosa Heads. Dagen får bjuda på shopping då det regnar... Igår fick vi lära oss hur vädret kan skifta från typ den ena sekunden till den andra. Lugnt, fint å sol till plötsligt blåst, mulet å spöregn. Typ. Gött att ändå

Kicchi
NIJK i Australien
Senast aktiv - från Australien
Vandring i Nationalparken och bad i havet!
onsdag 24 oktober 2018 - Noosa Heads, Queensland, Australien

Vi unnade oss en sovmorgon innan vi packade matsäcken och gav oss iväg på en vandring i Nationalparken vid Noosa Heads. En härlig promenad med underbara vyer och ett hav så underbart blått. Äntligen fick vi doppa oss i havet och surfa på body boards i vågorna.

Hej från Rickard!
tisdag 27 februari 2018 - Noosa Heads, Queensland, Australien

Tjaba, nu är det Rickard som skriver, äntligen. Medans Petra var iväg på ett eget äventyr (titta på en sten) så hängde jag med hennes familj i Sydney till att börja med.Det vi gjorde till en början var att vinka av Isabell som skulle hemåt mot kylan. Därefter bestämde vi oss för att

Uluru, Surfer's Paradise och Noosa
tisdag 27 februari 2018 - Noosa Heads, Queensland, Australien

Hejsan!Förra veckan var jag på äventyr.. Sist jag var i Australien, i sex månader under 2012, så reste jag i princip landet runt och gjorde och upplevde allt på min "lista" utom en sak, det var Uluru. Nu när chansen kom på nytt kände jag att jag måste ta den. Resten av familjen, inkl.

Noosahäng och Nationalpark
torsdag 9 november 2017 - Noosa Heads, Queensland, Australien

Det blev en smidig och bra resa med Greyhoundbus från Brisbane till Noosa.Boendestandarden fortsätter att leverera. Vi checkade in på Bali Hai Apartments, en kvarts promenad från den palmpyntade busstationen i Noosa. En stor lägenhet helt i standard med vad vi numera är vana vid. Två stora

Snooza i Noosa
onsdag 15 mars 2017 - Noosa Heads, Queensland, Australien

Söndagen den 26 februari åkte vi upp till Sunshine coast men namnet stämde ju inte riktigt överens med namnet. Det var mulet och det kom några regnskurar då och då. Sandra och Elise satte sig på stranden och läste en bok medan jag gick ut på upptäcksfärd. Eftersom det var söndag var

Matilda Aderhjelm
MatildaAderhjelm i Land Down Under
Senast aktiv - från Australien
Mount Beerwah
fredag 16 december 2016 - Noosa Heads, Queensland, Australien

Utvilade och redo att bestiga ett berg begav vi oss till Glass House Mountains tidigt imorse. Ingen visste att vi skulle leka med döden idag, men det har vi gjort och det var en upplevelse det med. Heidi hade tänkt bestiga det här berget då hon bodde här, men väntade eftersom hon tänkte att

Anna Nilsson
anilsson i AUSTRALIEN
Senast aktiv - från Sydney, Sydney, New South Wales, Australien
Australiens zoo i Noosa
onsdag 26 oktober 2016 - Noosa Heads, Queensland, Australien

Våra danska vänner hade en fantastisk dag på Australiens Zoo i Noosa, Australien. Dem såg många djur som koalor, kängrus, papegojor, vombats och reptiler! Dem fick gosa me koalor och mata kängrus. En helt fantastisk dag enligt dem! Efteråt begav sig våra vänner till Noosa strand, där dem

Noosa
tisdag 1 mars 2016 - Noosa Heads, Queensland, Australien

Efter 11 timmars flyg från Hong-Kong, och en jättetuff säkerhetskontroll i Brisbane (ni som har sett Tv-programmet gränsvakterna från Australien förstår säkert vad vi menar). Efter två timmars bussresa var vi framme vid dagens resmål Noosa, ett paradis för sol och bad. Här blir det sol,

Ingela X
CeciliaX i Australien
Senast aktiv - från Kisa, Östergötlands län, Sverige
Mooloolaba, Noosa & Burleigh Heads
onsdag 22 april 2015 - Noosa Heads, Queensland, Australien

de siste ukene gikk så altfor fort! ute skinner sola videre, og bortsett fra kjørligere netter er det lite som tyder på vinteren i anmarsj. tuva sa idag at det blir trist å dra men også bra å komme hjem, og sånn kjenner vi vel alle. det har vært noen herlige måneder down under, og ekstra

5 april 2019 - 3 maj 2019

Familjen Lindells första gemensamma resa till Australien!

Down Under - Resan som äntligen blev av!

Down Under - Resan som äntligen blev av!

15 oktober 2018 - 13 januari 2019

För 10 år sedan var vi i USA och firade min 40 års dag och då sa jag att när jag fyller 50 år, så vill jag att vi firar den i Australien. Nu närmar sig dagen D då vi börjar vår resa föra att fira min 50 årsdag. Vi kommer att besöka Hong Kong, Australien, Nya Zeeland och Thailand under vår tre månader långa resa. Välkommen att följa med oss på vår livs resa Down Under.

Bali, Australien, bröllop och Nya Zeeland

Bali, Australien, bröllop och Nya Zeeland

1 februari 2018 - 31 mars 2018

Två månader iväg från vardagen där vi ska uppleva, upptäcka och njuta av livet 😍

Äventyr i Australien 2017

Äventyr i Australien 2017

21 oktober 2017 - 26 november 2017

Martin, Ia, Moa och Liv på familjeutflykt i Australien 2017.

Land Down Under

Land Down Under

27 december 2016 - 27 december 2017

Resor runt i Australien, New Zealand och Fiji.

Resor runt i Australien, New Zealand och Fiji.

26 oktober 2016 - 26 oktober 2017

Vi vill bara dela med oss av våra fantastiska kunders resor dem gör runt i Australien, New Zealand och Fiji!

AUSTRALIEN

AUSTRALIEN

8 maj 2016 - 28 februari 2017

En resa på obestämd framtid som börjar på Bali, fortsätter i Australien och där ska vi se allt och lite till och vem vet vilka länder vi tar på vägen hem!?

23 februari 2016 - 16 mars 2016

Vi åker till Australien och ska besöka...

Australiens östkust (känguru)

Australiens östkust (känguru)

18 mars 2015 - 16 april 2015

Med en knas i magen ska jag och Robin ta oss an Australiens östkust. Huvudmålet med resan är att hälsa på Robins syster Sophie som jobbar som au-pair i Moranbah. Vi tänkte också ta tillfället i akt att se regnskog, snorkla på barriärrevet, campa i öknen och mycket mer (känguru!).

Going down under med familien Sæther Roos

Going down under med familien Sæther Roos

4 februari 2015 - 24 april 2015

en lenge etterlengta tur til Australia for hele familien

Petra Soderlund
PetraSoderlund