Mental förberedelse inför 20h flygning
torsdag 5 april 2018 - Port Douglas, Queensland, Australien

Resan börjar närma sig sitt slut. Sitter på balkongen efter en dag på "4 Mile Beach". Passar på att äta och dricka upp kylen innan det är dags för middag. Imorgon åker vi bil till Cairns (ca 1 h), därefter 9 h flyg till Hongkong. Ankommer kväll, sover på hotell och flyger, på

Sixtensvassaklor i Jorden runt på 31 dagar
Crocks and creeks
tisdag 3 april 2018 - Port Douglas, Queensland, Australien

Dagens tema var djur och natur. Startade dagen med bilutflykt till Cape Tribulation. Enda platsen på jorden där två världsarvsområden möts, Daintree's regnskog och Stora Barriärrevet. Vi hade hoppats på att få se den speciella strutsliknande fågeln Cassowary under resan, men tji, den

Sixtensvassaklor i Jorden runt på 31 dagar
onsdag 20 december 2017 - Port Douglas, Queensland, Australien

Igår började vi dagen med 1,5 timmes promenad innan vi åkte till ett ”Wildlife habitat” som finns här i Port Douglas för att titta på djur och fåglar som finns i Australien. Bl.a matade vi kängurus.Idag har vi efter förmiddagens träning varit på stranden och badat i Korallhavet. I

Stora bärriärrevet
måndag 18 december 2017 - Port Douglas, Queensland, Australien

Igår hade vi en slappar-dag förutom att vi tränade en timme på morgonen. Idag har vi varit ute på barriärrevet och snorklat. Kanske inte en lika häftig upplevelse som förra gången men helt klart värt att göra om.

Krokodil-safari
lördag 16 december 2017 - Port Douglas, Queensland, Australien

Idag har vi varit på krokodil-safari på Daintree river och efter att ha gjort två turer tidigare på floden (en för tio år sedan och en idag på förmiddagen) utan att se en enda krokodil började vi undra om inte det här som guiderna sa om att floden var full med krokodiler var en stor lögn

fredag 15 december 2017 - Port Douglas, Queensland, Australien

Igår var det resdag då vi förflyttade oss upp till Port Douglas i Queensland i norra Australien. Vi bor på samma ställe som förra gången för tio år sedan. Nu har vi en hyrbil så vi är lite mer flexibla. Vi skriker vänster, vänster, vänster hela tiden vi är ute och kör för att inte

Cairns och Port Douglas.
tisdag 14 november 2017 - Port Douglas, Queensland, Australien

Efter mycket om och men så tog vi oss från Kakadu Nationalpark. Hade ju lyckats köra grusväg med våran hyrbil, så fick lov att leta biltvätt. Eftersom vi båda är tidsoptimister så var vi ute å sista minuten som vanligt. Hade ungefär 1 timme på oss tills flyget gick. Aldrig tvättat en

Dagen i Daintree Rainforest och Cape Tribulation
fredag 16 december 2016 - Port Douglas, Queensland, Australien

Vi började turen med att åka till Wildlife Zoo. Där fick vi väldigt nära och oftast röra de vackra fågelartena och andra typiska djur av Australien. Vidare färdades vi långt in Daintree Rainforest som har varit ett naturreservat sedan 60 talet och är den äldsta regnskogen i världen som

Besöker Daintree Rainforest
torsdag 15 december 2016 - Port Douglas, Queensland, Australien

klockan är 07:49, vi väntar på vår bil som skall ta oss längs med kusten upp mot Daintree Reservations. Vi har precis ätit lite frukost!

Anländer till Port Douglas!
torsdag 15 december 2016 - Port Douglas, Queensland, Australien

I eftermiddags anlände vi till Port Douglas, vi har alltså nu påbörjat vår långa resa söder ut längs med Queenslands långa kust. Port Douglas är känt för sina jätte vackra stränder och många resort tillhåll, golfbanor mm.. Vi checkade in på vårt lägenhetshotell, receptionen hade

Jorden runt på 31 dagar

Jorden runt på 31 dagar

7 mars 2018 - 7 april 2018

Via Los Angeles åker vi till Cook-öarna, Nya Zeeland och Australien, innan vi färdas hem via Hongkong.

Australien 2

Australien 2

6 december 2017 - 14 januari 2018

Singapore- Sydney- Port Douglas- Cairns- Melbourne- Ballarat- Grampians-Coonawarra- Hahndorf- Kangaroo Island- Adelaide- Melbourne- Singapore

Live the life you love! ❤

Live the life you love! ❤

2 november 2017 - 10 december 2017

Startar i Singapore några dagar innan vi beger oss mot Darwin och vildmarken ett tag, för att sedan flyga till Cairns och bila längs östkusten ner mot Melbourne.

9 december 2016 - 7 januari 2017

Upptäcktsresa längs Australiens östkust, julen 2016.

31 oktober 2016 - 23 november 2016

Down under

Down under

29 oktober 2016 - 13 november 2016

AlmarGlobetrotters ger sig ut på nya äventyr. Den här gången ska vi göra Australien osäkert

Australien och sydamerika

Australien och sydamerika

28 november 2014 - 20 maj 2015

Australien 2014

Australien 2014

24 oktober 2014 - 16 november 2014

Arlanda-Adelaide via Dubai Adelaide Kangaroo Island Adelaide Alice Springs Port Douglas Melbourne Sydney Dubai Arlanda

Backpacking i Australien

Backpacking i Australien

2 september 2014 - 24 juni 2015

Seniors on tour

Seniors on tour

19 januari 2014 - 12 april 2014

En resa till Australien och Nya Zealand via Asien. Eine Reise nach Australien und Neu Zeeland via Asien. 19/1 Alicante - Bangkok 20/1 - 3/2 Kryssning/Kreuzfahrt med AIDAaura (Bangkok/Laem Chabang, Koh Samui, Penang, Kuala Lumpur, Singapur, Saigon/Ho Chi Minh, Bangkok/Laem Chabang) 3/2 - 18/2 Koh Phangan 19/2 - 20/3 Australien 21/3 - 8/4 Nya Zeeland 9/4 - 12/4 Bangkok, Thailand 12/4 Alicante

Charlotte Eriksson
Lottaaaaaaaaaa