fredag 15 december 2017 - Port Douglas, Queensland, Australien

Igår var det resdag då vi förflyttade oss upp till Port Douglas i Queensland i norra Australien. Vi bor på samma ställe som förra gången för tio år sedan. Nu har vi en hyrbil så vi är lite mer flexibla. Vi skriker vänster, vänster, vänster hela tiden vi är ute och kör för att inte

Klas_Maj
KlasMaj i Australien 2
Cairns och Port Douglas.
tisdag 14 november 2017 - Port Douglas, Queensland, Australien

Efter mycket om och men så tog vi oss från Kakadu Nationalpark. Hade ju lyckats köra grusväg med våran hyrbil, så fick lov att leta biltvätt. Eftersom vi båda är tidsoptimister så var vi ute å sista minuten som vanligt. Hade ungefär 1 timme på oss tills flyget gick. Aldrig tvättat en

Dagen i Daintree Rainforest och Cape Tribulation
fredag 16 december 2016 - Port Douglas, Queensland, Australien

Vi började turen med att åka till Wildlife Zoo. Där fick vi väldigt nära och oftast röra de vackra fågelartena och andra typiska djur av Australien. Vidare färdades vi långt in Daintree Rainforest som har varit ett naturreservat sedan 60 talet och är den äldsta regnskogen i världen som

Besöker Daintree Rainforest
torsdag 15 december 2016 - Port Douglas, Queensland, Australien

klockan är 07:49, vi väntar på vår bil som skall ta oss längs med kusten upp mot Daintree Reservations. Vi har precis ätit lite frukost!

Anländer till Port Douglas!
torsdag 15 december 2016 - Port Douglas, Queensland, Australien

I eftermiddags anlände vi till Port Douglas, vi har alltså nu påbörjat vår långa resa söder ut längs med Queenslands långa kust. Port Douglas är känt för sina jätte vackra stränder och många resort tillhåll, golfbanor mm.. Vi checkade in på vårt lägenhetshotell, receptionen hade

Mosman, Daintree & Cape tribulation
söndag 6 november 2016 - Port Douglas, Queensland, Australien

Så har vi besökt norra Australiens regnskog(ar). Vi åkte med en guidad tur och besökte 3 olika skogar. Naturen var fantastiskt och vi fick bland annat besöka ett ställe där barriärrevet(stranden) mötte skogen. Dock fick man ej bada där pga krediter och stigers(livsfarliga

AgnesochPatric i Australien 2016
Stora Barriärrevet
onsdag 9 november 2016 - Port Douglas, Queensland, Australien

Tidig morgon igen då vi skulle mönstra på en båttur till Barriärrevet klockan 08:00 i Port Douglas (45 minuter bilväg från hotellet). Vi möttes av ett glatt och ambitiöst sällskap som tog väl hand om sina 90 passagerare i en fin katamaranfärja.Det tog en dryg timme i god fart rakt ut i

Mats Almarstrand
Almarglobetrotters i Down under
Senast aktiv - från Pula, Istrien, Kroatien
Jetlagad
torsdag 3 november 2016 - Port Douglas, Queensland, Australien

Efter nästan 40 h resa var vi framme vid Port Douglas motell. Ett riktigt mysigt boende, rekommenderas! Riktigt varmt och fuktigt när  vi anlände över 30 grader! Första natten höll vi ut till ca 20.00 lokal tid sen slocknade vi, sov säkert 12-14 h. Vaknade upp med hang over känsla trots

AgnesochPatric i Australien 2016
måndag 22 december 2014 - Port Douglas, Queensland, Australien

Vi blev avsläppta utanför vårt hostel i Port Douglas någon gång runt tre fyra på eftermiddagen. Trotts detta hittade vi först inte vart vi skulle gå in. Ingången till själva hostlet låg i en liten gränd bredvid en stor restaurang/bar som drevs av samma person som också ägde hostlet.

Fukten från helvetet
fredag 12 december 2014 - Port Douglas, Queensland, Australien

Hej hallå dagboken! Först och främst, innan vi går in på mer nutida detaljer så märkte jag nu att det har glömts bort en alldeles oerhört viktig detalj. Vi dök i stora barriärrevet, med tuber och allt! En första gång för oss båda, och det var fantastiskt. Lite läskigt först innan

Australien 2

Australien 2

6 december 2017 - 14 januari 2018

Singapore- Sydney- Port Douglas- Cairns- Melbourne- Ballarat- Grampians-Coonawarra- Hahndorf- Kangaroo Island- Adelaide- Melbourne- Singapore

Live the life you love! ❤

Live the life you love! ❤

2 november 2017 - 10 december 2017

Startar i Singapore några dagar innan vi beger oss mot Darwin och vildmarken ett tag, för att sedan flyga till Cairns och bila längs östkusten ner mot Melbourne.

9 december 2016 - 7 januari 2017

Upptäcktsresa längs Australiens östkust, julen 2016.

31 oktober 2016 - 23 november 2016

Down under

Down under

29 oktober 2016 - 13 november 2016

AlmarGlobetrotters ger sig ut på nya äventyr. Den här gången ska vi göra Australien osäkert

Australien och sydamerika

Australien och sydamerika

28 november 2014 - 20 maj 2015

Australien 2014

Australien 2014

24 oktober 2014 - 16 november 2014

Arlanda-Adelaide via Dubai Adelaide Kangaroo Island Adelaide Alice Springs Port Douglas Melbourne Sydney Dubai Arlanda

Backpacking i Australien

Backpacking i Australien

2 september 2014 - 24 juni 2015

Seniors on tour

Seniors on tour

19 januari 2014 - 12 april 2014

En resa till Australien och Nya Zealand via Asien. Eine Reise nach Australien und Neu Zeeland via Asien. 19/1 Alicante - Bangkok 20/1 - 3/2 Kryssning/Kreuzfahrt med AIDAaura (Bangkok/Laem Chabang, Koh Samui, Penang, Kuala Lumpur, Singapur, Saigon/Ho Chi Minh, Bangkok/Laem Chabang) 3/2 - 18/2 Koh Phangan 19/2 - 20/3 Australien 21/3 - 8/4 Nya Zeeland 9/4 - 12/4 Bangkok, Thailand 12/4 Alicante

Australien

Australien