Sunshine Coast

Dags att dra vidare!
fredag 12 april 2019 - Sunshine Coast, Queensland, Australien

Idag ska vi flytta in hos familjen Enright/Lindell. Mamma/svärmor/mormor/farmor-Gullan far hemåt nordligare breddgrader och vi övertar gästrummet på Goldcrest 7. Det blir najs. den senaste dagen har bestått att mycket mat, dryck och skratt. Än så länge är det inte riktigt den där

Kicchi
NIJK i Australien
Senast aktiv - från Australien
Framme!!!!!!
lördag 6 april 2019 - Sunshine Coast, Queensland, Australien

Hej på er vänner!nu är vi äntligen framme! Startade resan i fredags natt. Åkte då mot Stockholm Arlanda. Efter lite bubbel och bullar var det då dags att sätta sig på planet! Just denna pilot hade inte sin bästa av dagar... Starten var väldigt orolig och 50 % av familjen tyckte det var

Kicchi
NIJK i Australien
Senast aktiv - från Australien
Home sweet home
tisdag 11 juli 2017 - Sunshine Coast, Queensland, Australien

Äntligen installerade!Vi tog tåget på morgonen som planerat från Brisbane med destination Sunshine Coast. Det är ju märkligt hur vänliga människor är här jämfört med hemma, det får en att fundera stund till stund. Det spontana svaret till det hela blir ju att avsaknaden av sol helt

We made it
fredag 20 januari 2017 - Sunshine Coast, Queensland, Australien

We're finally here! We didn't miss our flight so we got to Brisbane in time. Picked up our car and started driving north towards Sunshine Coast.On the way we stopped by IKEA to eat lunch and buy some stuff. Tonight we'll stay in a hotel and tomorow we will move in to our house in Peregian Beach.

Thomas Mikrut
Mr.Aloha i Australien 2017
2015
lördag 10 januari 2015 - Sunshine Coast, Queensland, Australien

Ojdå jag har visst lite att skriva ikapp här.... Julen 2014 blev annorlunda men kul! Vi bor med en tysk triathlet som heter Benedikt. Hans tjej Meike har också kommit hit så det har vart fullt hus! Jag hängde på dem till Montville dan före dopparedan där vi gick en djungelpromenad och

Noosaville dag 2
fredag 19 december 2014 - Sunshine Coast, Queensland, Australien

Idag ligger vi stilla i Noosaville, bad, vila och besök i nationalparken

Magnus Eriksson
vajper i Australien
Senast aktiv - från Norrköping, Östergötlands län, Sverige
Noosaville
torsdag 18 december 2014 - Sunshine Coast, Queensland, Australien

Resan idag gick via Byron bay, Surfers paradise, Gold koast och vi hamnade i Noosaville

Magnus Eriksson
vajper i Australien
Senast aktiv - från Norrköping, Östergötlands län, Sverige
Brisbane
tisdag 16 december 2014 - Sunshine Coast, Queensland, Australien

Hello nu var det ett tag sedan här! Förra söndagen blev de inte många timmars sömn då vi blev upphämtade av Kevin från SCTA kl 03.45 Bilresan gick söderut till Raby Bay där de va dags för den andra triathlon-tävlingen i serien som Sebbe kör. 07.30 gick starten för elit där sebbe

Friends n Family
lördag 6 december 2014 - Sunshine Coast, Queensland, Australien

Hej på er! Hoppas ni alla mår bra! Jag kommer fortsätta skriva och uppdatera er här. Utvalda bilder kommer härdanefter hamna på Facebook istället. Det är för segt att ladda upp här! Jag har tiden men inte tålamodet...he he Håll tummarna för Sebastian imorgon då det är dags för

Life down under
onsdag 3 december 2014 - Sunshine Coast, Queensland, Australien

Dagarna rullar på härborta med och vi har fått in lite rutiner. Sebastian tränar ca 2-3 pass om dagen med Sunshine Coast triathlon academy. Hängde på gänget en dag med skön löprunda o bad i havet! Jag har faktiskt en liten utmaning på resan och de är att lära mig crawla, eller

5 april 2019 - 3 maj 2019

Familjen Lindells första gemensamma resa till Australien!

Utlandstermin i Australien

Utlandstermin i Australien

8 juli 2017 - 15 januari 2018

Studerar Ekonomie Kandidat i Stockholm och valde att till min valbara, femte termin studera fristående kurser på University of the Sunshine Coast. Följ min nya vardag i ett halvår på Australiens östkust!

Australien 2017

Australien 2017

18 januari 2017 - 31 mars 2017

Mikrut's parental leave in Australia. :)

3 november 2014 - 1 april 2015

12 december 2014 - 16 januari 2015

12/12 Köpenhamn flyg till Dubai stopp i Singapore 3 nätter Sydney hyr bil 14 dagar och kör kusten upp mot Cairns Flyg 30/12 från Cairns till Sydney för att fira nyår Flyg 2/1 från Sydney till Hobart på Tasmanien 8/1 flyg från Tasmanien tillbaka till Sydney 12/1 flyg Sydney till Dubai 3 nätter 15/1 Dubai till Köpenhamn 16/1 tillbaka i Sverige

12 december 2013 - 24 januari 2014

Så sitter man på jobbet och gör sig klar för sista turen innan semestern. Jag har inte hunnit packa men har nog koll på det mesta jag lagt fram för att stuva ned. Planen är att ta bussen från Vårdcentralen torsdag morgon in till Halmstad kl 07.13 sedan tåg mot Kastrup kl 08.02 och vara där i god tid innan take-off kl 14.00, hoppas allt klaffar.

Brisbane and beyond

Brisbane and beyond

19 november 2013 - 19 december 2013

Back to the land of backpackers... Så var det på G igen... efter ett smärre uppehåll från ryggsäcken förra året då jag tom åkte på all inc så är det nu dax att dra down-under en vända. Flyger ner till Brisbane för att starta där sen får vi se vart vägarna leder... Stannar en liten månad innan jag tar ett snabbt stopp i Singapore på vägen hem.

Bali-Australien

Bali-Australien

19 november 2013 - 10 februari 2014

Äventyr med hela familjen där vi ska umgås med både varann, vänner och släkt nere i Australien.

Backpacking

Backpacking

27 oktober 2013 - 9 februari 2014

Hej! Söndagen den 27 oktober åker vi, Simon och Jenny, iväg på vårt äventyr med start i Australien. Vi kommer under vår resa besöka andra länder som Nya Zeeland, Bali och Thailand.

One Way Australia!

One Way Australia!