Surfers Paradise

Pausar resedagboken
onsdag 17 januari 2018 - Surfers Paradise, Queensland, Australien

Lägger bilder på Instagram i stället. Tar mycket power m dagboken och  vi har inte så mycket av den varan.ses på insta för den som vill

Cathrine Mjöbo
PlayaJungfrun i Australien
Senast aktiv - från Surfers Paradise, Queensland, Australien
Glöm inte ID-kort. Slutet är nära! Idag ute i naturen och mötte ormar, ödlor och annat…
lördag 13 januari 2018 - Surfers Paradise, Queensland, Australien

Igår käkade vi middag i lägenheten och tog oss ner till gatuplan för att hitta ett ställe att ta en öl eller två. Hamnade på House of Brews. De brygger sitt öl själva och fanns många trevliga drycker. Vi skulle inte äta utan ta öl/cider, kanske två. Blev tilldelade ett bord på

PoMAroundTheGlobe i NZA178
Senast aktiv - från London, England, Storbritannien
Sista stoppet innan hemfärd - Vad hände här?
torsdag 11 januari 2018 - Surfers Paradise, Queensland, Australien

Nu checkat in i en lägenhet i Surfers Paradise. Namnet på staden låter ju ganska ”klyschigt” (eller hur?) men efter vi läst om en person vid namn Jim Cavill, som drev ett hotell i Brisbane runt 1920. Han köpte ett stort område som hette Elston, vilket idag är Surfers Paradise. 1925

PoMAroundTheGlobe i NZA178
Vilket paradis!
onsdag 15 mars 2017 - Surfers Paradise, Queensland, Australien

Torsdagen den 23 Februari anlände vi till Surfers Paradise. Med höga förhoppningar  rullar vi in i staden men inget blev som vi trodde. Detta var bara en storstad med skyskrapor och en lång strand... Perfekt för en familjeresa kanske men inte för tre tjejer som vill upptäcka Australiens

Matilda Aderhjelm
MatildaAderhjelm i Land Down Under
Senast aktiv - från Australien
Snor, snyt, biltur och moln
måndag 9 januari 2017 - Surfers Paradise, Queensland, Australien

Ja, då är M här för att avge dagens rapport J. Sitter på hotellrummet och nog råkat ut för AC-förkylning. Från värme till AC, värme till AC hela tiden gör att man kan utveckla en förkylning vilket nu troligen har skett. Förhoppningsvis en lindrig sådan men förebygger med ett litet

Senast aktiv - från London, England, Storbritannien
Väldigt lugn dag med fönstershopping samt sol och bad.
söndag 8 januari 2017 - Surfers Paradise, Queensland, Australien

Sov väldigt gott inatt. Kom i säng lite senare än beräknat då vi blev sittandes på en pub och tittade på människor. Nu sitter vi nyduschade på balkongen och njuter av utsikten och en kall öl. Efter frukost så promenerade vi runt lite i kvarteren runt omkring hotellet. Vi bor verkligen

Senast aktiv - från London, England, Storbritannien
Fika, skön tur och bilbyte
lördag 7 januari 2017 - Surfers Paradise, Queensland, Australien

Somnade som stockar igår och vaknade 04.30 av att vi trodde det fanns en fågel i rummet. Satt nog precis utanför och gjorde sina läten. Somnade om och efter några timmar så var vi duschade och fått frukost i magen. Fick in allt i bilen och checkade ut. Dagen skall spenderas mestadels i bilen

Stora vågorna i Surfers Paradise
söndag 25 december 2016 - Surfers Paradise, Queensland, Australien

Vi har landat i Surfers Paradise! Efter bara en timmas körning från Brisbane så är vi nu framme. Vi hade tur och lyckades hitta ett hotell bara 50 meter från stranden. Efter en sväng på stan drog vi på oss badkläderna och gick ner på stranden. Vågorna som kommer in var riktigt stora, man

Gold cost
lördag 19 november 2016 - Surfers Paradise, Queensland, Australien

Hej!Nu är jag i Surfers Paradise-Gold Cost. Det är väldigt turistigt ställe! Det är ändå fint, det känns som en stad med alla höga byggnader nära stranden. Här  gick jag upp i deras torn som heter Skypoint tower-observation deck. Det var så himla fin utsikt att se över hela

Setare Lavasani
Setti i Australien + Nya Zeeland!
Senast aktiv - från Broome, Western Australia, Australien
NZA178

NZA178

20 december 2017 - 16 januari 2018

Nu blir det dags att åka tillbaka till Nya Zeeland och Australien. Denna gången är vi på Nordön och sen i Sydney och upp mot Barriärrevet. Here we go down under.

Australien

Australien

27 december 2017 - 29 januari 2018

Äventyr i Australien, från Melbourne i söder till Lady Elliot Island norröver.

Land Down Under

Land Down Under

27 december 2016 - 27 december 2017

Australien 2016

Australien 2016

9 december 2016 - 7 januari 2017

Upptäcktsresa längs Australiens östkust, julen 2016.

NZAS167

NZAS167

22 december 2016 - 16 januari 2017

Nu kör vi ytterligare en vinterresa till Down Under. Denna gång blir det mest Sydön på Nya Zeeland och sen Surfers Paradise i Australien och sist men inte minst en sväng till Singapore. Ut- och hemresa sker på samma sätt. Göteborg-London-Singapore-Sidney med slutdestination Auckland. Där blir det lite inrikesflyg och hyrbilar innan vi tar samma resa tillbaka till Göteborg. På resan kommer vi stöta på goda vänner några gånger. Skall bli roligt! Häng med om du har lust! Känns hoppfullt att Resdagboken har fått en välbehövlig uppdatering! Grattis till det!

Australien + Nya Zeeland!

Australien + Nya Zeeland!

29 september 2016 - 24 mars 2017

En resa som jag ska första gånge resa länge och ensam. En riktig äventyrsresa där jag ska passa på att göra olika aktiviteter och utmana mig själv ;)

Cathrine Mjöbo
PlayaJungfrun