Townsville

Magnetic Island
tisdag 10 januari 2017 - Townsville, Queensland, Australien

Efter en tidig morgon, med ytterligare en frukost på vår fantastiska balkong var det dags att lämna Airlie Beach. Vi hade bokat bilfärja över till Magnetic Island från Townsville 12.35 så det var viktigt att komma iväg i tid. Tjugoåtta mil senare körde vi in vid färjeläget med en timma

Susanne Persson
Thefantasticfourontour i Down under
Senast aktiv - från Hongkong
Bilen rullar fortfarande
tisdag 29 november 2016 - Townsville, Queensland, Australien

Vaknade upp tidigt i söndags morse. Att sova ut länge kommer nog aldrig att gå i vår bil då det blir otroligt varmt på morgonen då solen lyser in. Havregrynsgröt till frukost strax efter klockan åtta och siktet på söderut då vi började köra igen ett par timmar senare. Inte mer än så

Anna Nilsson
anilsson i AUSTRALIEN
Senast aktiv - från Sydney, Sydney, New South Wales, Australien
Townsville :)
lördag 29 oktober 2016 - Townsville, Queensland, Australien

Hej!Nu är jag i Townsville! Åkte hit imorse från Mission Beach, det tog nästan 4 timmar med buss! Avstånden här är som sagt väldigt långa :) Här så har jag i ca 1 timme vandrat till en kulle som heter Castle Hill. Det var lite jobbigt + att det var väldigt varmt! Det var det värt,

Townsville
fredag 23 oktober 2015 - Townsville, Queensland, Australien

Sedan vi lämnade Brisbane har vi varit i både Townsville och Magnetic Island. Vi började med att komma till Townsville och checkade in på hotellet kl.11.00 fick ett rum på våning 14 och en jättefin utsikt över staden. Vi gick ut och tittade oss runt omkring det var ganska tomt på stan men

lilian51
lilian51 i Australien
Senast aktiv - från Huddinge, Stockholms län, Sverige
Brisbane
söndag 18 oktober 2015 - Townsville, Queensland, Australien

Nu ska vi berätta vad vi har gjort i Brisbane. Första dagen så tog vi bara en promenad på stan för att se om vi kände igen oss. Det var ju 11 år sedan vi var här sist det var inte mycket vi som var sig likt. Sedan hittade vi en pub som vi åt mat på och sedan gick vi hem. Handlade lite

lilian51
lilian51 i Australien
Senast aktiv - från Huddinge, Stockholms län, Sverige
Transportsträcka
söndag 1 mars 2015 - Townsville, Queensland, Australien

Tjenare! Det var ett tag sedan sist men av diverse kommunikativa skäl har det inte varit möjligt att skriva något. Jag (Peter) jobbar kvar utanför Richmond, kan väl inte säga att jag njuter av livet direkt men man får ju vara tacksam för att ha ett jobb... Har nu ingått ett förhållande

Vidare i resan
lördag 13 december 2014 - Townsville, Queensland, Australien

Skydivingen blev avbokad för tydligen var där för hårda vindar.. så den blev uppskjuten till 5 januari och då gör vi den i Byron bay istället. Tjejen som hjälpte oss sa att hon föredrog detta stället mycket mer än Mission Beach (som vi lämnade idag efter 2 nätter) så vi får se hur

Marcus Larsen
laarre i en bra bit hemifrån
Senast aktiv - från Kuta, Bali, Indonesien
Liftwaffe!
söndag 20 april 2014 - Townsville, Queensland, Australien

Kära dagbok, FY! För att resa på påsk. Allt är stängt överallt och man svälter nästan ihjäl, nåväl.. Hursomhelst har vi anlänt i *trumvirvel* Townsville! Det har varit ett dramatiskt dygn för skribenten må jag säga. Igår satt vi på hostelet i Airlie Beach och trodde att hela

Rasmus Rindstål
rasmusrindstal i Aussie yeeha!
Senast aktiv - från Cairns, Queensland, Australien
avresa och lite om det som har hant
söndag 16 mars 2014 - Townsville, Queensland, Australien

Nu var det ett bra tag sedan jag skrev men ar ju ganska pa aktiv pa facebook sa ni ser ju vad som hander pa det viset. jag skrev senast i byron bay och sedan dess har vi rest mesta delen 3 personer i min bil vilket har haft bade sina fordelar och negativa delar, man inser ju att nar man korde for

10/3 Port Douglas till Townsville
tisdag 11 mars 2014 - Townsville, Queensland, Australien

1. Svenska 2. Deutsch 1. Vi lämnade vårt fina och prisvärda "Port Douglas Motel" (99AUD, 590 sek) och styrde kosan mot Townsville, i förhoppning om bättre väder. Vi njöt av den vackra naturen. Vi körde genom regnskog och tropiska miljöer, och passerade många större och mindre

Brigitte Konrad
BrigitteoHarry i Seniors on tour
Senast aktiv - från Auckland, Nya Zeeland
Down under

Down under

25 december 2016 - 17 februari 2017

Australien + Nya Zeeland!

Australien + Nya Zeeland!

29 september 2016 - 24 mars 2017

En resa som jag ska första gånge resa länge och ensam. En riktig äventyrsresa där jag ska passa på att göra olika aktiviteter och utmana mig själv ;)

AUSTRALIEN

AUSTRALIEN

8 maj 2016 - 28 februari 2017

En resa på obestämd framtid som börjar på Bali, fortsätter i Australien och där ska vi se allt och lite till och vem vet vilka länder vi tar på vägen hem!?

Australien

Australien

19 september 2015 - 6 november 2015

En Liten semestertripp

en bra bit hemifrån

en bra bit hemifrån

25 november 2014 - 17 januari 2015

en resa utöver de vanliga.

Jobba/resa i Australien

Jobba/resa i Australien

23 september 2014 - 1 juni 2015

Vi två tjommar som tänkt utfrorska Australien genom att jobba på farmer och liknande under dom kommande 6-7 månaderna. Därefter har vi tänkt resa runt och njuta lite av livet.

Aussie yeeha!

Aussie yeeha!

3 mars 2014 - 7 maj 2014

Börjar med en trip in till Canberra för att krascha hos Simons farbror i ett par veckor, sedan möter vi upp Julia & Frida och jobbar oss upp längs med östkusten!

Seniors on tour

Seniors on tour

19 januari 2014 - 12 april 2014

En resa till Australien och Nya Zealand via Asien. Eine Reise nach Australien und Neu Zeeland via Asien. 19/1 Alicante - Bangkok 20/1 - 3/2 Kryssning/Kreuzfahrt med AIDAaura (Bangkok/Laem Chabang, Koh Samui, Penang, Kuala Lumpur, Singapur, Saigon/Ho Chi Minh, Bangkok/Laem Chabang) 3/2 - 18/2 Koh Phangan 19/2 - 20/3 Australien 21/3 - 8/4 Nya Zeeland 9/4 - 12/4 Bangkok, Thailand 12/4 Alicante

Australien och Nya Zeeland

Australien och Nya Zeeland

11 december 2013 - 17 januari 2014

Äntligen kommer Lisa iväg till sina två drömresemål och Johanna ska få visa Lisa Australien. Vi kommer hålla oss på övre östkusten i Australien. Sedan bär det av till Nya Zeeland där vi kommer att utforska norra ön med Stray och förhoppningsvis kan Johanna övertala Lisa att vara med om massor av äventyr.

Bali-Australien

Bali-Australien

19 november 2013 - 10 februari 2014

Äventyr med hela familjen där vi ska umgås med både varann, vänner och släkt nere i Australien.

Rickard Och Marie
Rickard50