South Australia

2:a månaden
fredag 15 mars 2019 - Adelaide, Adelaide, South Australia, Australien

Hej,Nu har det gått några veckor och vi har hunnit med lite olika spännande saker och utflykter! Vi har upplevt värmebölja, vinprovning, bergbestigning, flera olika stränder, födelsedag och mycket annat skoj! Dessutom har vi vardagen som bara i sig är ett litet äventyr…Värmeböljan

Skola varvat med utflykter
onsdag 20 februari 2019 - Adelaide, Adelaide, South Australia, Australien

Hej,Dags att skriva lite igen nu när vi har varit på några utflykter.Vi lyckades pricka in en sval dag att åka till Cleland nationalpark där det utlovades djurmatning, och det stämde. Vi började dock med att få komma nära en Koala (som jag tror hette Eve), henne fick man klappa lite.

Vardagen skall ta form
onsdag 6 februari 2019 - Adelaide, Adelaide, South Australia, Australien

Hej,Nu har vi bott i Adelaide knappt två veckor. Skolan har börjat för barnen och Olle har börjat på sitt jobb. Hur har då den första tiden varit? Jo, den har haft sina ups and downs kan man säga.Glenelg Primary School är en ganska stor men väldigt trevlig skola.  En stor skolgård med

kollar in Stan
torsdag 31 januari 2019 - Adelaide, Adelaide, South Australia, Australien

20190131YHA bjöd på pannkakor till frukost idag! På South Australia Art Museum fanns det gott om konst från bland annat Kina, Japan, Iran och naturligtvis Australien. Museet blandade äldre och modern konst, möbler och porslin på ett spännande sätt.  Aboriginmålningar och statyer var i en

Barossa Valley
måndag 28 januari 2019 - Adelaide, Adelaide, South Australia, Australien

Röd dag idag eftersom Australia Day var en lördag. Idag åkte vi på tur till Barossa Valley för att testa några viner. Resan arrangerades av Groovey Grape Tours och vi besökte vingårdarna Jacobs Creek, där vi fick smaka på olika druvorsorter, därefter till Kies, Saltram, Wolf Blass och

Hallet Cove
söndag 27 januari 2019 - Adelaide, Adelaide, South Australia, Australien

Idag åkte vi ut på havet i Pauls fina båt för att fiska, tyvärr ingen fiskelycka men vi hjälpte några som fått motorstopp. Så vi fick något på kroken.

Äntligen framme!
måndag 28 januari 2019 - Adelaide, Adelaide, South Australia, Australien

Hej!Efter en gropig och studsig flygresa så kom vi då äntligen fram till Adelaide igår. Efter en värmebölja här då det varit över 46 grader varmt var det nu enbart svala 17 grader på morgonen. Skönt tyckte vi!Arvid och Emilia var oerhört sjyssta som hämtade upp oss på flygplatsen i

Värmerekord
söndag 20 januari 2019 - Adelaide, Adelaide, South Australia, Australien

Efter ett par timmars flygning landade vi  i Ayers Rock, d.v.s en flygplats i vildmarken. På kvällen tittade vi på solnedgången vid Ayers Rock (Uluru) och blev undfägnade med bubbel. Tyvärr var det lite dåligt väder, men det efterföljande barberque hjälpte upp stämningen ytterligare.

Karl-Axel Erlandsson
Bokakalle i Australien 2019
Senast aktiv - från Cairns, Queensland, Australien
Foton
lördag 8 december 2018 - Coober Pedy, South Australia, Australien

foton fr öken och kängurusjukhuset och den lilla bebisen som mist sin mamma o brutit svansen oxå.

Outback
lördag 8 december 2018 - Coober Pedy, South Australia, Australien

Nu till nästa lilla äventyr , påväg mot Australiens mitt  Alice springs och klippan i öknen Ayers rock.Ca 150 mil att köra , vi körde de första 30 milen igår, från Port Augusta till Glendambo ute i outback. 39 grader varmt, emus o känguru längs vägenDe flesta kängurus är tyvärr

Adelaide

Adelaide

27 januari 2019 - 1 mars 2020

Australien 2019

Australien 2019

11 januari 2019 - 31 januari 2019

Rundresa i Australien med Temaresor.

Down Under - Resan som äntligen blev av!

Down Under - Resan som äntligen blev av!

15 oktober 2018 - 13 januari 2019

För 10 år sedan var vi i USA och firade min 40 års dag och då sa jag att när jag fyller 50 år, så vill jag att vi firar den i Australien. Nu närmar sig dagen D då vi börjar vår resa föra att fira min 50 årsdag. Vi kommer att besöka Hong Kong, Australien, Nya Zeeland och Thailand under vår tre månader långa resa. Välkommen att följa med oss på vår livs resa Down Under.

Anne och Arne Reser

Planning

Oceanien 2018

Oceanien 2018

28 januari 2018 - 7 mars 2018

Resenärerna Johan, Karolina, Fredrik och Emma beger sig långt bort från Sveriges kalla väder. En länge efterlängtad resa till andra sidan jorden är snart här och börjar den 28 januari 15.30 med 6 timmars flygresa från Kastrup till Doha i Qatar med Qatar Airways. Där har vi 2 timmars väntetid innan vi tar nästa plan till Auckland som ligger på Nya Zeelands norra ö. Flygtiden är 16 timmar där vi även kommer förlora tid på grund av tidszonerna. Morgonen den 30 januari kommer vi landa i Auckland och vårt äventyr kommer börja på riktigt!

Hela familjen till Australien

Hela familjen till Australien

14 februari 2018 - 12 mars 2018

Jag och min man åker med våra fyra barn (4-13 år) till Australien. Vi landar i Cairns på morgonen den 17/2, har hyrt bil som ska ta oss ner till Arlie beach. Massa stop och båtturer på vägen och sedan åka från Proserpine 26/2 till Melbourne. Stanna i Melbourne i 2 dagar och sedan väntar en ny hyrbil som så småningom tar oss till Adelaide för hemfärd 12/3.

Tages Resa i Australien och Sydostasien 2017/2018

Tages Resa i Australien och Sydostasien 2017/2018

14 december 2017 - 29 april 2018

Hejsan vänner härifrån kommer ni kunna följa min resa i Australien och genom Indonesien samt Malaysia, det kommer dyka upp bilder och inlägg här allt eftersom resan fortgår antagligen när jag landar på ställen där det finns wifi. Allt gott! Tage Hello friends this is going to be the best place to follow my journey in aussie and througout southeast asia. I'll update this as time goes on but mostly when I end up having wifi. Have a good one! Tage

Stora Australienresan

Stora Australienresan

16 december 2017 - 15 januari 2018

Resa i Australien under 4 veckor, vi ska besöka Adelaide, Melbourn,Alice springs, Sydney och Cairns

Australien

Australien

27 december 2017 - 29 januari 2018

Äventyr i Australien, från Melbourne i söder till Lady Elliot Island norröver.

Glenelg South, South Australia, Australien
McLaren Vale, South Australia, Australien
Seacliff Beach, Seacliff, South Australia, Australien
Glenelg Beach, Glenelg, South Australia, Australien
Glenelg Primary School, Glenelg East, South Australia, Australien
Onkaparinga River National Park, Port Noarlunga South, South Australia, Australien
Glenelg, South Australia, Australien
Kreja