South Australia

Från Barossa Valley till Adelaide
torsdag 19 mars 2020 - Adelaide, Adelaide, South Australia, Australien

Tors 19/3 Från Barossa Valley till AdelaideNu kom beslutet att Australien inför inreseförbud för alla utlänningar from imorgon. Vi äter frukost med vacker utsikt över parken kring Lyndoch Hill. Styr mot vingårdarna. Ser Jacobs Creek, bäcken alltså, i verkligheten. Vingården var däremot

Droemmen i Australien
Rio Vista Mildura - Barossa Valley
onsdag 18 mars 2020 - Lyndoch, South Australia, Australien

Ons 18/3 Till Barossa ValleyNu har även Sverige stängt gränsen och gymnasier, högskolor ska bedriva undervisning på distans. Checkar ut och äter frukost på McD med alla skolungdomar. När de kanadensiska bröderna William och George Carrey kom till Mildura 1887 var det en liten by på Murray

Droemmen i Australien
Dag 10-12 Hederligt universitet med många vingårdar, Adeleide
fredag 1 november 2019 - Adelaide, Adelaide, South Australia, Australien

Tåget från Perth ankom Adeleide 4 timmar försenat pga ett bromsfel. Det var ingenting jag visste när personalen gick och knacked dörr vid 0600 för att väcka oss. Jag hann vända mig om, påbörja en mening med ett antal välvalda ord när utropet kom.   Sent under gårdagskvällen så hade

Christoffer Andersson
Calvinand i Äventyr´19 Jubileum
Senast aktiv - från Auckland, Nya Zeeland
söndag 13 december 2015 - Adelaide, Adelaide, South Australia, Australien

Strolling around in Adelaide, luggage stored in a luggage locker at bus station. Staying in the cool shadow of some trees for lunch, listening to sound-check for Carols in candle light later the same evening. Buying blue tinsel. After all it is Lucia today.

Greyhound stop #5
lördag 12 december 2015 - Coober Pedy, South Australia, Australien

Along the road in this area several opal mines are easily spotted. Then again Coober Pedy calls itself "Opal capital of the world".

Greyhound stop #4
lördag 12 december 2015 - Marla, South Australia, Australien

Mailing post cards in Marla.

Sydney och Hamilton Island
lördag 28 september 2019 - Adelaide, Adelaide, South Australia, Australien

Hej!Här kommer ett sammandrag från vår resa på östkusten!Den här resan bokades ungefär när vår resa till the Red Center var aktuell, och vi tänkte då att vi nog ville ha en resa med lite mindre bilåkning och lite mera lyx…Vi startade upp med att på fredagkvällen flyga till Sydney.

The Red Center
tisdag 2 juli 2019 - Adelaide, Adelaide, South Australia, Australien

Hej!Vi är nu nyss hemkomna från vår veckolånga resa i The Red Center. En spektakulär vecka!Vi började med att flyga till Alice Springs på söndagsförmiddagen. Eftermiddagen gick åt till att hämta vår hyrbil; en land cruiser 4 WD med ett rooftoptent, sovsäckar, gaskök, lampa, div.

Innes National Park
lördag 27 april 2019 - Adelaide, Adelaide, South Australia, Australien

Hej!Här kommer ett litet inlägg då vi lite hastigt och lustigt åkte ut på en liten weekend (fast mitt i veckan) till York Peninsula!Hela familjen blev inbjuden av Brent, en kollega till Olle, till hans sommarstuga i Port Vincent (ca 2,5 timmes bilfärd bort). Efter lite schema-justeringar för

Kangaroo Island
tisdag 16 april 2019 - Adelaide, Adelaide, South Australia, Australien

Hej!Hösten är här med lite svalare dagar och nätter. Det kommer fortfarande dagar med temperaturer på 30 grader, men oftast är det runt 20. Så långbyxorna har plockats fram ur garderoben.Föregående helg var vi på Kangaroo Island, en ö som hela familjen fastande för! Men innan jag

Australien

Australien

12 mars 2020 - 2 april 2020

Discovering a Malaysian island and a continent

Discovering a Malaysian island and a continent

23 november 2015 - 15 januari 2016

Travelling through Borneo and Australia. Experiencing different kinds of rainforest, desert and big-city-life.

Äventyr´19 Jubileum

Äventyr´19 Jubileum

20 oktober 2019 - 22 november 2019

För 10 år sedan så inledde jag min resa att vid varje år kunna uppleva drömmar som jag hade byggt upp under en tid, sedan jag var liten. Det har varit spännande att få utmana, våga och se saker om även har fått mig att utvecklas såsom en människa. Med en blandning utav nya platser, utmaningar och äventyr så kommer jag att återuppleva några favoriter. På andra sidan Jorden... Det kommer att bli spännande :)

27 januari 2019 - 23 februari 2020

Australien 2019

Australien 2019

11 januari 2019 - 31 januari 2019

Rundresa i Australien med Temaresor.

Down Under - Resan som äntligen blev av!

Down Under - Resan som äntligen blev av!

15 oktober 2018 - 13 januari 2019

För 10 år sedan var vi i USA och firade min 40 års dag och då sa jag att när jag fyller 50 år, så vill jag att vi firar den i Australien. Nu närmar sig dagen D då vi börjar vår resa föra att fira min 50 årsdag. Vi kommer att besöka Hong Kong, Australien, Nya Zeeland och Thailand under vår tre månader långa resa. Välkommen att följa med oss på vår livs resa Down Under.

Anne och Arne Reser

Planning

Oceanien 2018

Oceanien 2018

28 januari 2018 - 7 mars 2018

Resenärerna Johan, Karolina, Fredrik och Emma beger sig långt bort från Sveriges kalla väder. En länge efterlängtad resa till andra sidan jorden är snart här och börjar den 28 januari 15.30 med 6 timmars flygresa från Kastrup till Doha i Qatar med Qatar Airways. Där har vi 2 timmars väntetid innan vi tar nästa plan till Auckland som ligger på Nya Zeelands norra ö. Flygtiden är 16 timmar där vi även kommer förlora tid på grund av tidszonerna. Morgonen den 30 januari kommer vi landa i Auckland och vårt äventyr kommer börja på riktigt!

Hela familjen till Australien

Hela familjen till Australien

14 februari 2018 - 12 mars 2018

Jag och min man åker med våra fyra barn (4-13 år) till Australien. Vi landar i Cairns på morgonen den 17/2, har hyrt bil som ska ta oss ner till Arlie beach. Massa stop och båtturer på vägen och sedan åka från Proserpine 26/2 till Melbourne. Stanna i Melbourne i 2 dagar och sedan väntar en ny hyrbil som så småningom tar oss till Adelaide för hemfärd 12/3.

Lord Lyndoch, Lyndoch, South Australia, Australien
Lord Lyndoch, Lyndoch, South Australia, Australien